Forkølelsessår, ARGH!

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 4614
  • Rizz 25-07-2008 16:31

    herpes, forkølelsessår - kald det, hvad I vil. faktum er, at det har fundet sit indtog i min ene mundvig. det er et MEGET upassende tidspunkt for mig. ARGH. hvad er jeres bedste råd imod det? jeg har lige været på apotektet og købe mig fattig i compeed-plaster og herpavir (skulle være præcis det samme som zovir).
    JEG GIDER IKKE LIGNE ÉN, DER IKKE KAN FINDE UD AF AT TØRRE SIG OM MUNDEN EFTER AT HA' SPIST SYLTETØJ..!

  • Netheaaaaa 25-07-2008 16:36

    En ordenlig omgang i solariet -det plejer at hjælpe helt fantastisk på mine.

  • Troldeungen89 25-07-2008 16:58

    Hvis det er 1 sår , er du helt sikker på det er forkøelsessår så ?
    Jeg har haft sår i siden af mundvigen , som IKKE var forkølelsessår , der brugte jeg mentholatum på såret , & det måtte ikke blive tørt , så der sku hele tiden smøres med mentholatum (bruge læpepromaden) .

    & ja det er træls , først havde jeg i den ene side , så den anden , såret kom af , lige som sprukne læber , så var det bar sår i siden af munden .

  • Sandiwinther 25-07-2008 16:58

    Plastre, det er bare lidt svært at bruge dem i mundvigen. Renser også med tea tree oil, det renser og tørrer lidt ud.

  • Rizz 25-07-2008 17:08

    netheaaaaa: jeg kan bare ikke lige overskue solarie i denne varme:)

    heidimæy: ja, jeg er ret sikker på, at det er et forkølelsessår. det er dog ikke blevet til et sår endnu, men er de der små væskefyldte og ømme blærere, som er et sikkert tegn på det.

    sandiwinther: det er sådan nogle, der er beregnet til mundvigen. de er faktisk ret smarte. og så kan man også kysse:)

  • Mindste my 25-07-2008 17:09

    Både min søster og jeg har samme erfaring med compeed, det får det bare til at sprede sig. Måske fordi vi bruger det forkert, selvom vi brugte det præcist som anvist, men det blev meget større i stedet for at forsvinde. Jeg får nu anvist zovir i pilleform af min læge, der skal man tage 5 piller om dagen i fem dage og det virker bare meget hurtigere. Jeg kan få det, fordi jeg tit får det på den våde kant i læben, og derfor ikke kan behandle med creme. Pillerne er også et get billigere alternativ, da jeg kun plejer at give 20 kroner for en kur.

  • Mette83 25-07-2008 17:14

    Don´t I know the feeling

    Der er ikke andet at gøre end at lade forkølelsessåret få "skårpe" så det bliver til et sår og så vente på at skårpen falder af. Sådan har det været for mig-ALLE gangene.
    Jeg fik af vide af lægen at hvis jeg skulle ud i solen(  fik selvfølgelig forkølelsessår 2 gange sidste sommer og begge gangene inden jeg skulle på ferie til Cannes..ARGH!!!) så skulle jeg bruge plastre(compeed) og så smøre faktor 50 ovenpå plastret, da forkølelsessår formerer sig i varme. HUSK at vask dine hænder hele tiden så det ikk smitter sig til andre steder på kroppen.

    Held og lykke med det.

    Redigeret 25-07-2008 17:15

  • Rizz 25-07-2008 17:31

    æv. der er vist ikke nogen nem løsning, hva? hvor er det trist.

  • Haugaardolsen 25-07-2008 22:22

    jeg bruger bare zovir også 8 hour creme det virker mod alt og jeg har det konstant kan du tro det er forfærdeligt stakkels dig... men hvis det er herpes er det en virus som altid er i kroppen den forsvinder aldrig... men hvis det bare er forkølelsesår er det bare en slags virus som influenza.. men jeg vil ikke sige solarium det forværrer tit symptomerne for ofte kommer det af solen

  • Funkymalou 26-07-2008 01:43

    Min far plejer at bruge Zovir (Den på tuben) du kan også få mere information på: www.zovir.dk


    /Malou

    PS. Jeg kan garantere dig at det hjælper!

  • Freyamolly 26-07-2008 17:01

    det du skal gøre er at putte is på, når du kan mærke det er ved at komme.
    det gør jeg og derfor kommer det aldrig  rigtig i udbrud!

    jeg bruger også 8 hour creme, som også er godt..
    jeg syns ikke zovir hjælper en skid, og hvis jeg bare bruger isterninger, kan det være væk på en dag eller to.. har faktisk lige haft et i denne uge, som allerede er væk :)

  • Mindste my 27-07-2008 00:57

    Forresten - Longo Vital vitaminpiller har en rigtig god forbyggende effekt for herpes udbrud. Jeg tager dem hver dag, og de har virkelig minimeret mine udbrud. I stedet for at have det 10 gange om året er jeg nu nede på ca. 2 om året. Og det kommer gerne, når jeg har glemt at tage mine vitaminpiller i et stykke tid.

    Dertil så jeg engang lægens bord, hvor han gav råd til, hvordan man undgik udbrud. Man skulle prøve at undgå at spise røde ting, f.eks. rød peberfrugt, og tomater, fordi et eller andet i farven gik ind og sparkede godt og grundigt til virussen.

  • Freyamolly 27-07-2008 01:03

    mindste my, hold da op, 10 gange årligt... hvor må det have været forfærdeligt for dig..
    og jeg tuder fordi jeg har 1 hvert eller hvert andet år!!
    Prøv med isterninger/andet frossent, det hjælper virkeligt.
    Kunne være man skulle prøve de vitamin piller :)

  • Mindste my 27-07-2008 18:10

    Tit så kommer de skide udbrud i forbindelse med menstruationen, hvorfor det også kaldes menstruationssår (AD!) af nogen. Jeg lider også af migræne, og den bliver også forværret i forhold til min cyklus - skrækkeligt hvor meget det kan indvirke på. Men Longo Vital er et vidunderprodukt for mig, og så er de ikke så dyre igen. Man skal tage tre piller om dagen (samlet), og så har man fået alle sine vitaminer, og man får forebygget de elendige udbrud

Skriv på debatten


log debate