Tvangs Sterilisering

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 369
  • Rottemis 05-08-2008 10:36

    hej...

    hvad tænker i ?

    nogle forældre/kvinder,som får børn..kan slet ikke tage sig af dem,og nogle af disse børn blir tvansgfjernet fra forældrene.. nogle af disse forældre blir bare ved med at få børn!

    skal man kunne tvinge en sådan forældre,til at blive striliseret?

    en kvinde der bor her i min boligblok,hun har 6 børn,hvor 5 af dem er tvangsfjernet,da de sociale myndigheder har vurderet,at hun ikke kunne tage sig ordenligt af dem!  denne her kvinde fødte i januar,og en uge efter fødslen,blev barnet tvangsfjernet pga misrøgt.
    nu er hun gravid igen !!

    jeg vil gerne høre hvad i tænker!?

    burde man kunne tvangssterilisere hende her?

     

  • Thesen2000 05-08-2008 10:44

    Ja og nej...

    Min helt personlige holdning er JA, men tror desværre det kan åbne op for en masse andre problemstillinger... Hvor går grænsen så?

    Er langt mere tilhænger af "tvungen p-sprøjte", hvor det besluttes i samråd med kommunen. Når den så ikke virker mere, skal sagen tages op til genovervejelse... Skal "behandlingen" fortsætte, eller mener man at hun er klar til "prøveløsladelse"?

    Synes man skal holde sig for øje, at folk kan ændre sig, og at man derfor ikke FOR ALTID skal og bør fratage dem retten til at få børn...

  • Rottemis 05-08-2008 10:48

    tjaa... du kan have ret...  men selfølgelig er det forskelligt fra kvinde til kvinde.. hender her som jeg omtaler.. hendes første barn som blev tvangsfjernet,er nu 18år,og den mindste er 7 mdr gammel...  så jeg mener,hvor meget mon hun lige tager sig sammen??  når hun på en periode på 18 år,har fået fjernet 5 børn??

    jeg syntes det er tragisk! hvorfor skal de her børn sættes i verden?? for at få en forvirrende rodløs opvækst? det fortjener fandme ingen børn !!!

  • Thesen2000 05-08-2008 10:53

    Vi er meget enige...

    Sådan en som hende ville jeg så mene skulle blive i behandling for altid... For hvis man først gør det "lovligt" at tvangssterilisere, hvor går grænsen så? Hvor mange liv skal hun have ødelagt? Ender vi så ikke på et tidspunkt i et samfund hvor der sidder nogen og bestemmer hvem der SÅ er egnet til at få børn? At man skal godkendes? At man skal have en bestemt indkomst? At man skal have nogen bestemte værdier?
    Jeg ved godt det er at sætte det meget firkantet op... problemet med sådan nogle ting her er bare at det alt for hurtigt bliver en glidebane... måske hen mod noget vi ikke kan kontrollere... eller måske kontrollere for meget?

  • Fuglefro 05-08-2008 12:33

    synes bestemt at p-pille sprøjter var på sin plads - ingen p-piller = ingen bistandshjælp - no mercy. De stakkels børn - men kun godt et eller andet sted at de bliver taget fra fødslen - at hun nu ikke får et år til at se, om hun kan klare det - det første år betyder jo alt.....meget mere end man lige fatter. Forhåbentlig bliver de nu sat hos gode familier, som vil elske den lille unge.

  • Melopigen 05-08-2008 14:00

    ja det mener jeg helt bestemt... og det kan godt for nogen måske virke koldt og kyninsk... men for nakomaner osv. er det det bedste. eller en p-sprøjte.
    Er dog nok bare svær, da man skal ha den hver 3 mdr. og så møder de ikke op osv.
    men en fordel for en xnarkoman el. lign.

    Men taler af egne oplevelser.... omsogssvigt er meget skadeligt og giver varige psygiske mèn..
    nogle kommer igennem det og lever et fint liv med det. som jeg selv. dog efter mange timers samtaler hos psykologer..

    Men vi har altså mange triste sjæle i danmark, der lever med dårlig selvtillid, ingen selvrespekt, ingen tro dem selv og simpelthen bare daller rundt.
    kunne blive ved.

    Og omsorgssvigt i fattige som rige familier.

    Ja synes helt klart det er ok, at lever man ikke et ansvarsfuldt liv, kan man tvinges til p-sprøjte eller i extreme tilfælde som øverst fortalt. er sterilation helt på sin plads..





  • Weismann 05-08-2008 14:00

    Nogle kviner skal tvinges til at tage en p-sprøjte. P-piller vil ikke være en holdbar løsning, da den hurtig kan glemmes. Det akn godt være det vil koste samfundet dyrt, men er sikker på i længden vil den blive billigere end at skulle bruge midler på at tvangsfjerne børnene og finde et sted til dem. Jeg har selv arbejdet på et bosted for voksne handicappede, og der blev der givet p-sprøjte i samarbejde med deres værger.
    Men hvor grænsen går er svær. Men i dette tilfælde som du beskriver burde der være sat regler for mange år siden. Jeg føler med de børn. Sikke en opvækst.

  • Pia 140177 05-08-2008 14:42

    Hej Weismann

    Jeg har tænkt samme tanke i mange år, jeg mener at man skal se på hvor mange børn der tidligere er fjernet fra moderen og sætte en grænse på en hvis antal børn, det er trods børnene det går ud over. Men der er jo rigtig mange børn som aldrig bliver fjernet, som burde være gjort for længe siden, hvor de sociale mundigheder slet ikke er der, vi har faktisk et stort problem i danmark, med forældre ikke har tid til deres børn, og de bliver overladt til sig selv. Vi burde råbe lidt mere op om det, så at vi ikke får alle de kriminelle unge mennesker, som er vokset op uden omsorg og kærlighed. Men jeg er meget enig med dig i at der må være en grænse, jeg bliver i hverfald rørt over at hører at man bare kan blive ved og ved.

    Knus

    Pia
       

  • Moddermie 05-08-2008 16:52

    Hvor er der mange børn, der vokser op i hjem med misrøgte, og hvor der går for lang td inden de bliver fjernet.... Nogle af disse børn, er sååååå langt ude at de bliver inviliaderet for livet, og så skal de også have hjælp eller på på hjem resten af livet...

    Meeeennn der er altså MANGE børn af "de velstillede" forældre, hvor det er prestige af have børn og de skal ikke ses eller høres. Hvor man kan se at børnene er lettede når de mandag morgen bliver afleveret i vuggestue/børnehave af aupair piger der IKKE kan et eneste ord på dansk.. Tror ikke de børn har det meget nemmere....

    Bare folk ville tænke sig om, inden de valgte børn til...

    Knus Mie

  • Weismann 05-08-2008 17:12


    Du har så ganske ret i at der også findes mange børn i "overklassen" familien, hvor børnene også bare bliver overladt til sig selv, fordi mor og far arbejder hele tiden. Det er desværre også dem der ofte bliver glemt af myndighederne tror jeg. Naboerne holder jo nok mere øje med dem man kan se der er lavt stillet i forhold til dem der bor på strandvejen.
    MEn ja, hvorfor kan folk ikke tænke sig om inden at de for børn. De fleste ved vel hvordan man får dem og hvordan man kan beskytte sig mod at få dem.

    Jeg kommer til at tænke på den dokumentar film med lille Jørn eller hvad det er han hedder. Mener den hedder er du mors lille dreng. Det kunne faktisk være spændene at se hvordan han er opvokset.

  • Troldeungen89 05-08-2008 17:37

    Man burde i hvertfald sige til hende at hun ikk burde lave flere børn lige nu !
    Hun burde da også vide at det ikk er 1 så god idé eftersom at alle de andre er blevet fjernet - de fortsætter vel med at tage børnene fra dem indtil de beviser de er ordenlige forældre & der mener jeg at de så burde vise det overfor deres nuværende børn & ikke lave nye som så også bliver fjernet .

    Tvangs sterelisering syntes jeg er lidt hårdt - hvis de nu bliver gode forældre om 5 år & det er 1 familie der kun har ét barn , så vil de måske gerne have 1 barn mere om 7 år , hvor de har bevidst de er gode forældre & har fået deres barn igen .

  • Weismann 05-08-2008 17:40

    Hej Heidi

    Jeg lyder nu måske meget dømmende, men tror faktisk ikke at det vil hjælpe at fortælle dem at de ikke skal have flere børn lige nu. Igen tænker jeg på Jørns forældre ( skrevet om det ovenover dit indlæg). De sagde da bare at hvis de fjernede deres dreng, så lavede de bare et nyt.

  • Mindste my 05-08-2008 17:57

    Weismann - omkring bededag i år sendte de et opfølgende program om lille Jørn, hans mor Anni og deres nye barn. Et rigtig spændende program, som atter lavede røre i det hele

  • Weismann 05-08-2008 18:03

    Er det rigtig? Jeg har ikke været hjemme i et halvt år, så det har jeg ikke set. Kan du huske hvilken kanal, for så vil jeg da prøve at se om jeg kan downloade det.

  • Mindste my 05-08-2008 18:57

    Tv2, det første program blev produceret af TV2 Østjylland, jeg ved ikke om andet program også blev. Du kan garanteret se det på Spuntnik

    Tænk engang at Anni kunne blive så voksen at høre på, det havde jeg aldrig regnet med.

  • Weismann 05-08-2008 18:58

    Jeg må lige ind og søge derinde. Tak for det :)

  • Weismann 05-08-2008 19:00

    Kan du huske hvad den nye dokumentar hedder :)

  • Mindste my 05-08-2008 19:07

    Er du mors lille dreng - 10 år efter
    Tror jeg nok

Skriv på debatten