Suppe-Kur

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 345
  • Krisser17 30-09-2008 11:19

    Jeg tænker på at gå på en suppekur, for at skubbe vægttabet igang igen.

    Er der nogen der har erfaringer med det, eller kender en anden tilsvarende kur?

  • Toniboni 30-09-2008 11:24

    Jeg tror at man tager det hele på igen, når man begynder at spise normalt igen... Man ødelægger jo på en måde kroppens fordøjelses-system, da den bliver vænnet fra fast føde, så jeg tror ikke det er en god kur desværre...

  • Kayapigen 30-09-2008 11:51

    Man kan jo bare putte grøntsager og kød i sin suppe, det gør jeg da :)

    og så noget groft brød ved siden af.. :)

  • Huntres 30-09-2008 12:06

    jeg har en fedtforbrændings suppe kur, hvor der er et helt uge program med. altså hvad man må spise ud over suppen, og hvad der sker med din krop under kuren og lige præcis hvorfor skal man spise bøf den dag og ikke må de andre, og hvorfor det er vigtigt at guffe lidt honning melon... den var en go kick starter og jeg kørte slet ikke træt i den, starten på normal mad der efter skal man dog tage lidt roligt sådan så man ikke æder en hel pakke rugbrød eller noget meget fast og i store mængder lige dagen efter, så kan man godt få lidt problemer når det skal ud i den anden ende nemlig dog tog jeg det hele på igen, men det er også kun fordi jeg løb ind i en sommerferie periode med mange is grillmad og alcohol...

    men ja den synes jeg var fin. og suppen var dejligt krydret Uhmmm :) skal lige se om jeg kan finde den så kopierer jeg den nemlig lige ind til dig :)

  • Krisser17 30-09-2008 12:15

    Toniboni: Tror jeg egentlig osse, men er ved at være en lille smule desperat.

    Huntres: Ville jeg blive rigtig glad for :)

    Kayapigen: Var osse noget i den stil jeg havde tænkt på.

  • A-to-the-k 30-09-2008 12:19

    Puha, jeg synes man skal holde sig LANGT væk fra suppekuren! Vi var en del piger, der var på den, da jeg gik i gymnasiet. Det endte med at folk besvimede i timerne osv. Min farmor, der er pensioneret narkosesygeplejerske siger at de brugte den på hospitalet til MEGET overvægtige mennesker, der skulle tabe sig hurtigt inden en operation, men at folk der ikke er super overvægtige skal holde sig fra den

  • Krisser17 30-09-2008 12:33

    A-to-the-k: Det lyder godt nok lidt voldsomt, så meget har jeg heller ikke brug for at tabe mig 

    Men synes stadig at Huntres's kur lyder spændende :)

  • Guffiguffi 30-09-2008 12:38

    Krisser17: tag nu imod de glimrende råd du får fra Toniboni og A-to-the-k

  • Krisser17 30-09-2008 12:47

    Hmm, gør jeg jo nok osse i sidste ende :)

    Men synes stadig at den lige er et kig værd.

  • *inky* 30-09-2008 13:16

    vi har brugt suppekuren 2 gange derhjemme som en kick start. Man spiser jo ikke kun suppe men veksler med grønsager, fisk kylling og frugt. Men gør det aldrig mere pga suppen ) har det sådan med kål nu at bare jeg lugter det, kan jeg kaste op. Man skal nemlig spise den kålsuppe mindst 2 gange om dagen tror jeg det er. Og i begyndelsen smager den godt men hold da op man bliver træt af den. Men man taber sig pænt og tager det ikke på igen, hvis man bruger den som en starter på fornuftig livsstil. Og ja man bliver lidt træt i hovedet de sidste par dage, da man slet ingen sukker får! Men ligefrem besvime, nej det gjorde vi nu ikke.
    kh inge

  • Huntres 30-09-2008 14:38

    Basis-Fedtforbrændingssuppen:

    10 liter
    1 stor dåse flåede tomater eller 500-800 gr. friske
    Mindst 3 store grønne løg
    ½ hvidkålshoved
    2 dåser grønne bønner eller friske
    1 kg gulerødder
    2 grønne peberfrugter
    1 bundt bladselleri
    6 stk. bouillonterninger (Oscars laver fedtfri bouillonpulver)
    1 dåse oksekødsfond (suppe) uden fedt
    1 pk. kinesisk tomatsuppe (evt. pose fra Knorr) eller 1 pk. Lipton Soup mix (kylling & nudler)
    1 glas tacosauce – findes hot og mild – hot er hot, vil jeg sige!

    Krydr med salt (bouillon-terningerne er også salte), peber, stærk karry, persille (drys persillen hakket over den enkelte portion, så hver portion får frisk persille) og en smule hot sauce eller Worcestershire sauce.



    Skær grøntsagerne i små terninger og dæk dem til med vand. Kog ved stærk varme i 10 minutter. Skru ned og lad det simre, indtil grøntsagerne er bløde. Suppen kan spises når som helst, man er sulten. Spis så meget og så tit, du har lyst. Suppen giver ikke ekstra kalorier. Jo mere du spiser, des mere vægt taber du.



    Hvis suppen spises alene (uden de følgende næringsstoffer), vil du komme til at lide af fejlernæring.



    1. dag: Al slags frugt, undtagen bananer. Honningmelon og vandmelon har mindre kalorier end de fleste frugter. Spis kun suppe og frugt. Drikkevarer – usødet te, usødet tranebærjuice eller vand.

    2. dag: Alle slags grøntsager. Spis til du er mæt af alle slags friske, rå eller frosne grøntsager, men hold dig fra tørrede bønner, ærter, majs og avocado. Spis grøntsager sammen med suppen. Ved aftenstid på denne dag, beløn dig selv med en stor bagt kartoffel med smør. Spis ingen frugt.

    3. dag: Spis så meget suppe, frugt og grøntsager, som du har lyst til. Ingen bagt kartoffel. Hvis du har fulgt anvisningen for de tre dage – og ikke snydt – har du tabt 2,3-3,8 kg!

    4. dag: Bananer og skummetmælk. Spis bananer og drik mest muligt vand denne dag, sammen med suppen. Bananer og mælk har mange kalorier og kulhydrater. Netop denne dag har din krop brug for kalium, kulhydrater, proteiner og kalcium for at mindske lysten til søde sager.

    5. dag: Oksekød og tomater. Så meget som 3-400 gram oksekød og en dåse tomater – eller seks friske – i dag. Prøv at drikke mindst 6-8 glas vand for at skylle urinsyren ud af kroppen. Spis suppe mindst én gang i dag.

    6. dag: Oksekød og grøntsager. Spis al det oksekød og grøntsager, du har lyst til i dag. Fx 2-3 steaks sammen med grønbladede grønsager, men ingen bagt kartoffel. Spis suppe mindst én gang i dag.

    7. dag: Brune ris, usødet frugtjuice og grøntsager. Igen – spis så meget, du har lyst til. Spis suppen mindst én gang i dag.

    Hvis du ikke har snydt med diæten, vil du efter syv dage have tabt 4½-7½ kg.

    Hvis du har tabt mere end 7½ kg, hold en pause på to hele dage, før du starter diæten igen fra dag 1.

    Denne syv-dages spiseplan kan bruges så tit, du har lyst. Hvis du følger den korrekt, vil den rense dit system for urenheder og give dig en følelse af velvære, du ikke har følt før.

    Efter kun syv dage af dette program vil du have masser af energi. Fortsæt med diæten så længe du har lyst, og så længe du mærker forskellen.

    Denne diæt er hurtigt fedtforbrændende, og hemmeligheden er at du forbrænder flere kalorier end du indtager.

    OBS: Du må ikke drikke alkoholiske drikke på noget tidspunkt pga. fjernelsen af fedtdepoter i dit system. Du skal have sluttet diæten mindst 24 timer før du drikker alkohol igen.


    Da hver enkelt persons fordøjelsessystem er forskelligt, har diæten forskellig effekt på den enkelte. Efter 3.-dagen vil du have mere energi end da du begyndte – hvis du ikke har snydt. Efter at du har været på diæten i flere dage vil du opdage at din afføring har ændret sig. Spis evt. en kop fiberklid. Selvom du må få kaffe på denne diæt vil du opdage at du ikke mangler koffein efter 3. dag.

    VIGTIGT: Ingen brød, ingen alkohol, ingen kulsyreholdige drikke. Hold dig til vand, usødet te eller kaffe, usødet frugtjuice, tranebærjuice og skummetmælk. Drik mindst 6-8 glas vand hver dag.

    Basis-fedtforbrændingssuppen kan spises når som helst du føler dig sulten. Spis så meget af suppen som du har lyst til – jo mere du spiser, des mere taber du dig. Ingen stegt mad eller brød. Du kan spise kogt eller ovnstegt kylling i stedet for rødt kød (absolut ingen skind på kyllingen).

    Hvis du foretrækker det kan du erstatte kødet med kogt fisk på én af køddagene. Du har brug for det høje proteintal i kødet de andre dage.

  • Huntres 30-09-2008 14:41

    jeg blev nu slet ikke syg og dårlig, under denne kur... fik kun lidt ondt i hovedet en af dagene men det var fordi min krop fik abstinenser pga. manglende sukker og salt, som jeg ellers spiser alt alt for meget af i min hverdag...

    og ellers ja så synes jeg den er til at holde til, da man må spise så meget man vil af suppen, og drikke vand hele tiden... hvor en anden kur jeg har været på galdt dt bare om at begræsne portionerne og udrense kroppen med saltvand... der blev jeg dårlig....

  • Krisser17 30-09-2008 17:59

    Det ser osse ud til at være en god suppe :)

    tak for det, jeg vil helt sikkert se på det

Skriv på debatten


log debate