Kalk I Badeværelse

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1411
  • Super carla 21-05-2006 18:18

    Hej. Et godt husråd søges.
    Jeg kan simpelthen ikke fjerne kalken på mine glasdøre i min bruseniche. Og jeg kan heller ikke komme af med kalk og sæbesnavs på mine fliser i badeværelset.

    Jeg har prøvet tricket med en halv citron man gnubber på glasdørene, men det virker ikke på mine glasdøre selvom jeg kan få det til at virke på min mors glasdøre...mærkeligt.
    Jeg har også prøvet froggi kalkfjerner..men kun halvdelen går af..selvom jeg lader det sidde et stykke tid på fliserne og glasset.

    Råd??

  • Brittaploug 21-05-2006 19:32

    I rent hjem, eller hvad det nu hedder, så jeg sidste gang at de brugte en smattet blanding af eddike og mel.. det skal være tykt nok til at hæfte fast, og efter noget tid skal det skylles af dem koldt vand... Måske det kunne hjælpe på dine glasdøre :0)

  • Peach pie 21-05-2006 19:33

    Hvad med eddike? Det bruger jeg til at afkalke elkoger, gryder og diverse glas.

  • Super carla 21-05-2006 19:39

    har prøvet med eddikeopblødning på vat på fliserne...ingen effekt desværre.

  • Peach pie 21-05-2006 19:44

    Så har jeg desværre ikke andre forslag.. Håber du finder frem til noget. Ikke så pænt med kalk på sine ellers flotte glasdøre..

  • Ms maabo 21-05-2006 19:52

    Min Skønne kæreste mener at have set et pogram hvor de brugte Cola - MEN det var i et WC. Men skal du ha det af fliser skal du bruge vat vat vat og massere af vat og gennembløde det med eddeke. Vigtigt at du lader det ligge ihvertfald nogle timer! Giv det en chance til..

    Pøj pøj..

  • Super carla 21-05-2006 20:14

    tak for jeres råd ellers....måske skulle man afprøve dem alle igen..bare ikke den med cola...haha.

  • Ms maabo 21-05-2006 20:21

    Tror squ heller ikke han fik lov til at hælde cola ud over vores badeværelse - hihi 

    Ellers prøv at gå i SILVAN og få noget der helt sikkert hjælper. Blinke lidt med øjnene og få Søde sælger til at komme hjem og hjælpe 

  • Pigen24 21-05-2006 21:18

    Jeg bruger citroner til kalk... Køb riglig ca.5 stk. skær dem midt over og grub dem på glas og fliser... Det tager kalk og dufter godt...

    Men der skal lidt knofedt til

    Hvis du ikke gider skrubbe, så gør jeg det jeg køber citronsaft på flaske, kommer det i en forstøver med lidt vand ca.1dl og sprsyer det på... lader det sidde ca.15 min , skrubber lidt og skylder efter.

    Det virker fantastisk hos oz

    VH Karina

    Forresten vil jeg lige sige den med eddike og mel blandingen, der smurte de det på, lod det sidde lidt og skurrede efter for at få det hele af
    For du skal ikke komme vat og hælde cola eller eddike på, men tag eddike og mel bland det sammen og smørge direkte på bruse kabinen...

    god fornøjelse

  • Pigen24 21-05-2006 21:19

    når ups ser lige du har prøvet med citroner... sorry..

  • Rikkeleise 21-05-2006 23:22

    I den knap så økologiske afdeling: Enten lime-lite spray i en rød flaske eller eddikesyre (fås i brugsen osv). Brug gummihandsker og lad være med at indånde det!  Du kan jo nøjes med at bruge det en enkelt gang så du kommer i bund og derefter bruge citron/husholdningseddike.

  • Jeannemus 22-05-2006 11:21

    I Rent Hjem for nylig brugte de cola i wc-kummen og det blev flot.

    Mht. fliserne kan man bruge eddikesyre, men fugerne skal være gennemvåde først. Læste det i et blad... har ikke prøvet det, for jeg har kunnet klare mig med noget fra Ajax.

    Det bedste skulle dog være at tørre af efter hvert bad... Men kender godt at man ikke liiige får det gjort, andet end på blandingsbatteriet - og kæresten er bare for doven til overhovedet at tørre af efter sig.

    Held og lykke.

  • Holziefy 22-05-2006 16:17

    Jeg er også med på cola-vognen Så også rent hjem sidste onsdag hvor de brugte cola i kummen og kalken forsvandt HELT! Alle de grimmer render i wc'et var helt væk, så der er noget om snakken tror jeg og ja, de brugte også eddike blandet med mel, men det havde du jo vidst prøvet

  • Super carla 22-05-2006 20:52

    nej melblandingen har jeg dog ikke prøvet..ved ik om det lød sådan.

    haha...ku godt bruge cola i toilettet forresten...men tror i billig netto cola virker ligesom coca cola? for jeg drikker ikke sodavand alligevel...haha.

  • Holziefy 22-05-2006 20:59

    Tjoe billig nettocola virker jo nok også! Tror toilettet er ligeglad med hvordan det smager I rent hus gennemvædede de vat og dækkede hele kummen indvendig med det! Efter at have gjort det 2 gange var kalkbelægningerne væk

  • Lailanicklas 22-05-2006 22:11

    Ville også prøve med citron, det skulle være godt 

  • Kitti_utd 22-05-2006 22:12

    Hi. Har selv stor succes med brug af wc-rens. Det virker fint på både toilet, håndvask, badekar og fliser (men husk fugerne skal være våde..). Det er mange steder billigt og skal bare sidde den på emballagen anbefalede tid...

  • Marunski 08-06-2006 10:01

    eddike ! vask det på dine vinduer og lad det sidde i lidt tid og vask det af med en god omgang sæbe derefter [:
    det skulle meget gerne hjælpe ...

  • Super carla 08-06-2006 20:28

    så fik jeg forsøgt mig med eddike igen...og denne gang hjalp det lidt...måske skyldes det mængden og den ekstra tid det fik lov at virke. Men jeg tror jeg kommer til bunds i det over 2 omgange.
    =)
    jubii.

  • Juliah 28-01-2008 23:47

    Har hørt et trick med danskvand.. det anbefaler vvs'eren...
    NÅR du engang får fjernet kalken, skal du ta og behandle glas og evt fliser med nano bagefter.. Det gør at vandet preller af i perler og kalken sætter sig ikke fast overhovedet!!! Kender en meget skeptisk herre der ikke troede på det - han behandlede det, gik så i bad og plaskede ekstra meget med vandet, og undlod at tørre af overhovedet... Da han gik på badeværelset en time efter, kunne han ikke se han havde været i bad!! Så var han overbevist!!! Men det er bare så vigtigt at overfladen er ren INDEN behandling!

Skriv på debatten