Sart Hovedbund

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1197
  • Katerina26 16-09-2006 17:45

    Hejsa. Håber I kan hjelpe...Min kæreste har meget sar og tør hovedbund. Ved I om der findes et speciel hårshampoo eller kur der kan hjelpe? På forhånd tak

  • Klunz 16-09-2006 19:24

    Hej.
    På apoteket fandt jeg engang en hovedbundgel fra mærket Ceridal. Men den er vist udgået nu, og bruger nu den fra  Decibal istedet. De er bare super gode, så gode, at den faktisk tog noget psorerasis i min kammerats hovedbund. Den er god uden at virke fedtet og drøj i brug. Den anbefaler jeg helt klart

  • Balder 17-09-2006 11:45

    Ellers prøv forever living aloe vera shampoo. Den er rigtig god til sart hovedbund

  • Memo77 17-09-2006 16:29

    Hvis du kigger lidt tilbage i debatemnerne, så oprettede jeg for noget tid siden en debat, der hed Tør hovedbund. Der kom mange gode råd.

  • Katerina26 17-09-2006 18:35

    Tak for jeres svar

  • Bitanem 18-09-2006 18:48

    Jeg laver hjemmelavet hårkur.

    Den er RIGTIG god og sund mod tør/sart hovedbund, skæl, tørt/ødelagt hår og mod spaltninger, samt at det trænger ind i hovedbunden og giver masser af vitamin.

    Jeg kommer halvt glas olivenolie, halvt glas mandel olie og 1 æg og blander det hele sammen i en skål.

    Derefter kommer jeg blandingen i tørt hår, fordeler det over det hele i håret og lader det sidde i ca 1 time.

    Husk at skylle håret MEGET grundigt, bagefter vasker du håret som du plejer med shampoo osv.

    Læg mærke til hvordan håret føles bagefter, dejlig blødt:)



    Da jeg er en pige med langt hår, gentager jeg dette mindst 1 gang om måneden, men min kæreste får også en tur hver 2./3. uge eller når jeg kan se han trænger til det.. for mændene har oftere tør/sart hovedbund da de bruger for meget voks!

    Jeg køber ALDRIG kur i forretninger for det hjælper alligevel ikke, hjemmelavet er ALTID bedst og tro mig det hjælper!



  • Katerina26 18-09-2006 19:38

    Hej Bitanem.
    Det lyder hyggeligt,effektivt og billigt med en hjemmelavet hårkur. Det vil jeg helt sikkert prøve. Hvordan tager du den på håret? Tænker om den er fast eller er det sådan at olien løber ned af en?

  • Bitanem 19-09-2006 10:56

    Hejsa, du skal bare sørege for at fordele det godt i håret og massere hovedbunden i ca 5 min. Ægget sørger lidt for at det sidder fast, men ellers er det jo ren olie, så selvfølgelig kan det løbe ned af... så jeg gør det at jeg sætter håret op med en hårklemme og sørger for at sidde med en gammel t-shirt.

    PS. nu ved jeg ikke hvor langt hår du har men hvis der er blandingen til overs skal du ikke bruge det hele op, bare sørg for at håret er godt fordelt og din kæreste skal bruge under halvdelen af blandingen.

    Forresten kan du ikke købe mandelolie i almindelig forretninger, kun hos de arabiske/tyrkiske butikker/grønthandler (hvilket er billigst og du får mere for pengene) også kan du købe det i matas.

    Held & lykke knus..

  • Bitanem 19-09-2006 10:58

    Forresten, jeg tager det på med hænderne og husk at gøre det ude på badeværelset

Skriv på debatten