Det Lille Hus På Prærien

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 612
  • Katatonia 17-09-2009 22:47

    Jeg har fulgt med i det lille hus på prærien på dr1, men det stoppede de med at sende fra i dag. De var nået til episode 137, nogen der ved hvilken sæson det svarer til?

    Så vidt jeg kan læse mig frem til på forskellige film sider er at det er længere oppe end sæson 5.

    Det er de afsnit hvor Laura og Almanzo skal giftes. Kan det passe at der er sæson 6, 7 og 8 eller er det kun sæson 7 og 8? (eller er der lavet flere?)

    Slutteligt, nogen der ved om de kan købes med danske undertekster på fx amazon? Synes den side er utrolig uoverskuelig.

  • Brianna 17-09-2009 22:49

    nej nej nej, kommer der ikke flere afsnit på DR1?? Argh jamen.... ØV hvor træls! Jeg følger lige med og håber nogen ved hvor de kan erhverves

  • Katatonia 17-09-2009 22:54

    Nej, bladrede lige se&hør igennem og gik helt i panik over at der kom noget andet kl 14 hele næste uge. Så så at afsnittet i dag var afsnit 137 ud af 137, så de viser vist ikke flere.

    Er så skuffet og fornærmet, for nu får jeg ikke længere noget for de 2000 kr jeg betaler i licens til dr årligt  

  • Frøkenlund112 17-09-2009 22:55

    Bilka har alle sæsoner

  • Brianna 17-09-2009 22:56

    Nemlig! Hehe... Åh jeg synes ellers det er sådan en hyggelig serie - herhjemme er der simpelthen bare ultimativ afslapning når der er det lille hus på prærien (skønt med en dvd-optager, så man kan følge med selv når man ikke lige er hjemme kl 14.00)

    Men ØV altså... Dumme DR...

  • Brianna 17-09-2009 22:57

    YES! Så må jeg en tur i Bilka

    Godt jeg bor i gå-afstand derfra Tak for tippet

  • Katatonia 17-09-2009 22:57

    Frøkenlund112 - det lyder godt, men er du sikker på at de har alle? for på nettet kan man kun købe op til sæson 5 - på de danske sider altså, resten har endnu ikke fået release dato 

  • Katatonia 17-09-2009 22:59

    Brianna - Lige netop. Synes bedst om afsnittene hvor Laura er voksen, og de var jo først ved at begynde nu. ih også, damn you DR!

  • Maiken6760 17-09-2009 23:11

    Man kan se næsten alle afsnittene på Youtube, hvis man søger på Ihotp, eller bare episodens tittel. Dog uden undertekster jo.

    Forresten var afsnittet fra i dag slutningen på sæson 6.  Men hvorfor mon de ikke sender flere? Der er jo 4 sæsoner endnu:s

  • Katatonia 17-09-2009 23:15

    Jeg forstår det heller ikke, det er da mærkeligt at stoppe midt i en serie. De har vist det før, hvor de lige pludselig fra den ene dag til den anden, startede med at vise serien forfra, og der var de kun lige nået til afsnittene hvor albert bliver adopteret.

    Men tak skal du have, så ved jeg at det er sæson 7 og 8 jeg primært skal gå efter

    Redigeret 17-09-2009 23:18

  • Katatonia 17-09-2009 23:23

    Maiken6760 - er det fulde afsnit man kan se så? Synes serier plejer at være delt op i rigtig mange "små bidder" på youtube som fx friends er

  • Maiken6760 17-09-2009 23:35

    Ikke hele afsnit desværre nej. Men klip på 10 minutter hver. Men det kan jeg nu godt leve med, fremfor at betale det vilde for hele serien:)

  • Katatonia 17-09-2009 23:51

    Ja, det kan du have ret i. Men der må da også være nogle sider hvor man kan se dem i fuld længde gratis, ligesom man kan med gossip girl, orange county, one tree hill osv.?

  • Raaby1 17-09-2009 23:55

    hejsa. Har ikke lige fået læst det hele. Men det var slutningen på sæson 6 de viste idag.
    jeg har ikke handlet på amazon. men har på cdon og de har lige nu tilbud på sæon 1-5
    og det er med danske undertekster :)
    her er en side hvis du vil finde ud af hvilken sæson laura og manny bliver gift:)

    http://us.imdb.com/title/tt0071007/episodes

  • Katatonia 18-09-2009 00:01

    Tak for din besvarelse. Gider ikke sæsonnerne hvor Laura er lille. Men må have fat i sæson 6, 7, 8 og 9. Når de udkommer. Episoden i dag var "He Loves Me, He Loves Me Not: Part 2", og det er den sidste i sæson 6, kan jeg se på imdb. Så blev jeg det klogere. 

  • Raaby1 18-09-2009 00:06

    Så lidt:) Jeg har aldrig set længere end det afsnit idag, har set alle de andre 1000 gange, så jeg venter spændt på den dag næste sæson kommer i tv/ bliver udgivet :)
    Arggh nu kom jeg til at læse lidt for langt i de nye sæoner på imdb, øv men så er der noget at se frem til kan jeg se

  • Katatonia 18-09-2009 00:14

    Jeg har set nogle af afsnittene fra sæson 7-9 way back. Tror det var dengang det blev vist på tv3 - nok engang i slutningen af 90'erne/starten af nullerne. Men ellers tror jeg ikke de har været vist. Men de tidligere har man bare set tusindvis af gange ja.

    Jeg kan nemt give dig et resume om hvad de fremtidige afsnit handler om, hvis det er  

    Jeg har lige sendt en klage til DR om at de ikke kan være bekendt at stoppe serien i sæson 6, når der er 3 yderligere sæsonner og spørger også efter om det vil blive vist. Håber de svarer og at de sender et svar jeg synes om

  • Raaby1 18-09-2009 00:19

    Nå så det derfor jeg aldrig har set længere end det.. Hmm ved ikke engang om vi havde tv3 dengang, det tror jeg næsten ikke:) men ihh hvor ville det være godt hvis de kunne sende en til sæson.. Ellers må vi lave en underskift/navne indsamling til at det kan blive vist:) hehe

  • Katatonia 18-09-2009 00:25

    hehe ja, det må vi gøre

    Den bliver garanteret vist på tv2 eller kanal 4 eller lign. inden længe forfra. Synes de smider rundt med de forskellige serier. Dawsons Creek blev først vist på tv3, så dr1 og nu tv2/zulu.

  • Raaby1 18-09-2009 00:31

    Jep lige præcis.. Og den er næsten sikker at de viser forfra = som de plejer:)
    men har desværre kun selv sæson 1 og 2, så jeg ved ikke om jeg skal ønske mig dem i julegave eller købe dem nu mens de er på tilbud.. Det koster jo hvis jeg skal have 3 på een gang :) hmm tænke tænke..

    ja dawsons syns jeg ihvertfald jeg har set på dr og tv2 men kan ikke mindes jeg har set den på tv3.. men det måske længe siden   

  • Katatonia 18-09-2009 00:43

    Ja, på tv3 er helt tilbage fra dengang den blev vist første gang i fjernsynet i slutningen af 90'erne. den er ved at være gammel jo. Men så er den blevet genudsendt på dr for nylig, og så har tv2 pludselig fået fat i den. Så den kun dengang den var på tv3, synes ikke den er særlig god.

    Men skuespillerne må da tjene godt, hvis de får penge for hver gang serien vises, som det er ved danske serier.

    Tror stadig at afsnittene fra det lille hus på prærien er på tilbud til jul ellers kommer de det igen. Der var tilbud på flere serie sidste jul bl.a. satc og friends. sæson 6, 7, 8 og 9 af dlhpp kommer også på min ønskeseddel til jul

    ej, jeg fandt lige ud af at dlhpp er en selvbiografi skrevet af laura ingalls wilder. har altid troet det var en fiktiv fortælling  http://da.wikipedia.org/wiki/Rose_Wilder_Lane

  • Raaby1 18-09-2009 00:51

    Nåh så det nok derfor jeg ikke husker den på tv3.. Synes heller ikke den er såå god, der er ihvertfald andre serier som jeg 100 gange hellere ville se end lige den så.
    Ja de tjener sikkert kassen:)

    Ja jeg håber da de kommer på tilbud, så alle os bliver glade:)

    Jep det rigtig nok.. Begyndte os at læse om det engang... ret spædende :)
    Hehe nu kan jeg så lige se at vi er samme alder - så må jeg lige spørge dig, hvornår du begyndte at se dlhpp?.. selv kan jeg ikke huske hvor gammel jeg var, men ihvetfald da jeg var lille. min kæreste kan ikke forstå jeg gider se sådan noget gammelt noget..
    men når man er vokset op med dlhpp, så kan man ikke lade være med at se det

  • Katatonia 18-09-2009 01:09

    Ja, der er mange - specielt mænd der synes det er noget gammelt ragelse

    Mine bedsteforældre (mormor + morfar) var pensionister da jeg blev født, så jeg blev passet meget ved dem som lille. Min mormor så ALLE serier, og hun så bl.a. det lille hus på prærien, så jeg husker desværre ikke hvornår jeg så det første gang, nok da jeg var 5-6 år måske, hvor min mormor så læste højt for mig. og jeg så det senere igen da det blev vist på tv3 i midten/slutningen af 90'erne om eftermiddagen når jeg kom hjem fra skole.

    Så jeg er også vokset op med det ligesom dig. Synes det er hyggeligt at se hvordan tingene var dengang. fortællingen er jo fra slutningen af 1800'tallet - starten af 1900 tallet, og så synes jeg bare det er en sød historie. + det vækker da også lidt minder fra barndommen.

  • Raaby1 19-09-2009 19:19

    Hehe okay.. Det dejligt at høre at jeg ikke er den eneste der har på min alder, der har fulgt med i dlhpp. ja jeg synes også det er spændende at se, og en spændende fortælling :)

  • Kandis10 10-10-2009 00:58

    Hejsa Katatonia

    Har du hørt noget fra DR?? Jeg syntes også at det var træls at de stoppede serien midt i det hele!! :(

    Mvh.Mette

  • Katatonia 10-10-2009 01:13

    Hej Mette.

    Desværre ikke Med alle de penge man skyder i deres virksomhed om året kunne de i det mindste godt svare på ens mails. Øv. Venter i stedet for at de sidste afsnit udkommer på dvd, så må jeg købe dem i stedet for.

    Mvh.
    Julie

  • Kandis10 10-10-2009 01:16

    Helt enig med dig!! Det er sku efterhånden også kun genudsendelse på genudsendelse de sender i tv!! 

Skriv på debatten

Katatonia sælger