Sushi Og Graviditet???

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 486
  • Renner 09-11-2009 10:04

    Hej derude!

    Jeg skal holde tøse-middag for veninderne på lørdag og vi skal have sushi....
    Så er det lige at jeg har fået denne fantastiske besked fra en af veninderne at hun er gravid i 8 uge. Hun er i tvivl, om hun overhovedet må spise rå fisk, når hun er gravid????

    Er der nogle af jer der ved det?? 

    Knus herfra!

  • Amirahelene 09-11-2009 10:14

    Det må hun gerne. Hun skal bare holde sig væk fra f.eks. tun, nordsø laks og sværdfisk. Men det at spise rå fisk er i sig selv ikke en risiko, sålænge fisken har været frosset ned først, og det skal sushi restauranter gøre i DK... Alt dette har jeg fra min graviditetsbog fra sundhedsstyrelsen....

  • Amirahelene 09-11-2009 10:17

    Og grunden til at hun skal holde sig fra visse fiskearter er at der kan være mange tungmetaller i dem... Men hvis du køber nogle ruller med f.eks. krabbe eller rejer, kan hun sagtens være med

    Redigeret 09-11-2009 10:17

  • Musseyoung 09-11-2009 14:57

    Lige præcis Amirahelene har ret.
    Spiste selv sushi under hele min graviditet, fik også afvide af min jordemoder at den lille bitte smugle tun man spiste ikke kunne skade, bare man holder sig fra kæmpe tunbøffer, og hvor mange her i danmark spiser det 
    Så håber i får en hyggelige sushi tøseaften.

  • Smykkeriget 09-11-2009 17:07

    Hvis jeg havde råd, spiste jeg gerne kæmpe tunbøffer hver uge!! 

    Jeg ELSKER også sushi - uhmmmmm det er godt     

  • Misschoko 14-12-2009 02:57

    jeg har også lige et spørgsmål..  hva så med laks i rullerne eller der hvor laksen ligger ovenpå!  jeg har nemlig ik troet at jeg måtte spise sushi! 

  • Smykkeriget 14-12-2009 07:20

    Misschoko: Al fisk der bruges til sushi, skal have været nedfrosset  i 24 timer, for at sikre, at diverse kryb i fisken er slået ihjæl og sushi burde derfor ikke være sundhedsskadeligt for fostre.
    For at være 100% sikker ville jeg dog spørge min læge ell. jordmoder 

Skriv på debatten