Rygestop - Hvordan Holder Man Vægten

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 358
  • Frøken jacobsen 18-01-2007 10:42

    Så skete det heldigvis endelig, jeg tog mig sammen og er stoppet med at ryge 1. januar 07.

    Jeg har det egentlig rigtig godt med det, men er så bange for at tage på, jeg har været stoppet en gang tidligere hvor der røg 7 kilo ekstra på og det på 7 måneder, selvom jeg dyrkede motion mere end jeg plejer og spiste sundt i alle hverdagene.

    Er det bare sådan at man må leve med at blive tyk, når man smider den last eller hvad er jeres erfaringer og har I nogle gode råd  

  • Tbba79 18-01-2007 11:36

    Hej
    Jeg stoppede med at ryge 3. jan. 2006 og samtidig gik jeg på kur. Jeg skulle dog også tabe mig, men jeg tænkte hvis man nu tænkte over hvad man spiste, så ville det gå. Og nu et år efter er jeg stadig ikke ryger og vægten er nogenlunde stabil (har dog en vægt der ryger op og ned fordi jeg ikke helt kan styre mit sukker indtag).
    Alt i alt tænk meget over hvad du spise og ikke erstatte smøgerne med noget andet (andet end måske lige vand eller gulerødder). Grunden til man tager på når man holder op med at ryge er nemlig at man ubevist spiser for at prøve at erstatte.

    Held og lykke med rygestoppet. 

  • Freyamolly 18-01-2007 12:50

    åhh , kender det så godt !
    vil gerne både tabe mig og hold med at at ryge !
    det er bare overskueligt

  • Frøken jacobsen 18-01-2007 13:48

    Dejligt at høre om andre erfaringer, jeg synes mit problem var at jeg også lagde kosten om og alligevel tog på suk suk....., men håber på bedre held denne gang selvom jeg allerede synes jeg kan mærke det lidt på lårbasserne. Det er bare hårdt når man både kæmper med ikke at tage på og ikke at ryge - men hvor er det dejligt at slippe ud af det røgslaveri 

  • Freyamolly 18-01-2007 13:53

    ups , jeg mente Uoverskueligt !
    men håber da der er nogle der skriver nogle tips , for jeg er virkelig også i nød .. hehe

    men held og lykke i hvert fald 

  • Shopaholic8 18-01-2007 16:16

    hej.

    tror ikke man kan undgå at tage på. Det er jo noget med stofskiftet at gøre. min far stoppede i sommerferien og han har taget 8 kilo på. Det skal lige siges at han var utrolig tynd før. vejede kun 72 kilo. så det gør ik så meget.

  • Xirene 18-01-2007 17:02

    pu for pokker  - er lige holdt den 2- januar 2007 med at ryge og jeg spiser som et tærskeværk. har taget 1 kilo på.

    Men jeg har givet mig selv lov til at spise frem til 1. februar så går jeg igang med vægten.

    Det er iøvrigt gået over al forventning med rygestoppet, så jeg tror egentlig også at jeg får nemt ved at stoppe mit overspiseri. Men lad os se.

  • Frøken jacobsen 18-01-2007 17:04

    Ja, det er også lidt det der stofskifte jeg frygter, har hørt det tager 2 år før det retter sig helt op (og man skulle være nogenlunde normal igen) pyhada.... men må nok indse at der let kan komme lidt sul til men så er det nok bare om at passe ekstra meget på og give motionen ekstra gas.

    Så er der jo også lige detaljen at nikotinen øger forbrændingen hmm..... ja, der er jo ikke nogen der har sagt det skal være nemt

  • Freyamolly 19-01-2007 11:01

    hvad så hvis man spiser nikotin tyggegummi?
    tager man så stadig på???
    min bror er næsten lige stoppet og han har taget 10 kg på !
    han spiser godt nok også mere end jeg selv ville ha gjort !
    men kæreste er også lige stoppet , men han er glad for han tager på! :(
    meeen , jeg vil ikke være en hval til sommer !

  • Frøken jacobsen 19-01-2007 12:04

    Så længe du får nikotion holder du din forbrænding i gang det er nikotinen som gør at blodet pumpes hurtigere end normalt rundt..... meeeen det er jo også det du er afhængig´af.....

    10 kg hold da op det var godt nok meget, hvor længe har han været stoppet

    Jeg føler allerede hvalen kommer snigende........ øv

  • Indienite 19-01-2007 19:19

    Kan kun anbefale at tage et rygestopkursus.

  • Pernillenielsen 19-01-2007 20:37

    Hmm altså jeg har prøvet alt.. Jeg mener seriøst alt, men jeg kan ikke stoppe.. det ender altid med, at jeg står bag en eller anden mur og ryger i smug fordi jeg egentlig synes, at det er pinligt at begynde igen, når man egentlig er stoppet.. Hmm og det med kiloene skriver jeg altså under på.. Men stadig piger gør alt for at stoppe, det er så skide usundt..!! Hmm, den har i sikkert hørt tusind gange før.. Men altså vil i ikke hellere veje et par kilo for meget end at miste en masse år af ens liv ??
    Jeg er desværre blevet så afhængig af smøgerne at det ikke lige er så let at stoppe.. Hmm hjælper de der tyggegummier og plastre eller hva ?

  • Freyamolly 20-01-2007 01:31

    altså han har været røgfri i ca. 4 måneder vil jeg tror , men det var den første månede der var værst med hensyn til hans vægt..'
    meeeen , nu er han også typen der blender en liter is , spiser natmad , og ikke kunne drømme om at spise sundt :)

    ja , selvfølgelig er det bedre at veje lidt for meget end at dø af rygning , meeen nu føler jeg at jeg allerede er en lille hval selvom jeg ryger , og har ikke overskud til at blive en blå hval lige nu ;D -hvis i forstår?? hehe

  • Pernillenielsen 20-01-2007 10:01

    Haha , ja du har fuldstændig ret.. Og jeg synes bare ikke, at det hjælper med motion.. Det er bare møgirriterende..

  • Tinatandteknik 20-01-2007 10:22

    Kære alle..

    Det er videnskabeligt bevist, at rygestop kun 'nedsætter' stofskiftet med hvad der svarer til en franskbrød mad med ost, så det er fordi man spiser mere eller større..

    Derfor er det måske en god idé, at virkelig holde øje med hvad man spiser og i hvilke mængder..

    Vh Tina, der selv skal til at stoppe med rygestop-piller..

  • Frøken jacobsen 20-01-2007 19:55

    Så er jeg lige på banen igen, jeg vil gerne sige til alle som har lyst til at prøve at stoppe, at de skal læse bogen "endelig ikke ryger" af Allen Carr, det er den bog jeg har læst og den jeg er stoppet med og finder det faktisk nemt at stoppe i forhold til andre gange jeg har prøvet, jeg er stoppet uden nogen form for nikotin erstatning og det er også det bogen lægger op til, det gode er du ikke skal stoppe før du er helt færdig med bogen og den leder dig sikkert på vej :O)

    Mht til at tage på har jeg virkelig svært ved at tro på, at man ikke skulle tage noget særligt på, jeg gjorde det ved mit sidste stop og var virkelig hård ved mig selv med hvad jeg måtte spise og "syndede" kun i weekenderne mens jeg har røget kunne jeg næsten spise hvad jeg ville - men ja det er nok bedre at veje lidt mere, men køber ikke den der med det er ens egen skyld at man tager på..

  • Freyamolly 21-01-2007 23:09

    øv øv øv ! man skulle aldrig ha været startet !

  • Anita 83 26-01-2007 12:13

    må jeg spørge hvor længe i har røget? og hvor mange cigaretter i ca ryger/røg om dagen? det burde i hvert fald også spille ind på hvor meget ens stofskifte var "skadet" nu.

  • Frøken jacobsen 26-01-2007 12:25

    Hej Anita

    Jeg har røget en lille pakke om dagen siden jeg var 18, havde så lige den pause på de 7 måneder, hvor der også røg de 7 kilo på. Jeg tror det er lykkedes mig ikke at tage på endnu men træner også som en sindsyg stort set hver dag

  • Freyamolly 29-01-2007 19:14

    hmm , jeg har røget siden jeg var 13 , er 20 nu...
    jeg har røget fast siden jeg var 15, og det er meget forskelligt hvor meget det er.. fra 5-15 vil jeg tro...
    er jeg skadet ??? 

  • Anita 83 30-01-2007 12:14

    okay, tak for svaret. Står nemlig selv i samme situation at jeg rigtig godt ku tænke mig at stoppe, men ka bare ik overskue at tage på. Men min veninde som læser til sygeplejeske sagde nemlig bare det kom helt an på hvor meget og hvor længe man havde røget. Startede nemlig selv igen her for et lille års tid siden, efter flere års pause, meget meget dumt:)
    Stine: du er nok lidt skadet nu, desværre, men hvis frøken jakobsen har røget ca en pakke om dagen og ik har taget på endnu, pga. træning burde der være håb

  • Freyamolly 30-01-2007 23:17

    tak for det .. jeg tror nu også jeg er mere oppe på de 15 end de 5 , det lyder bare bedre..
    -har du selv taget på i de år så?

    synes godt nok også det er flot du kan træne så meget (frøken jacobsen)
    det er rigtig godt gået , både at træne og stoppe med ryge !! :)

  • Frøken jacobsen 31-01-2007 11:18

    Tak for ordenen :O) ja det er nu ikke helt nemt det der med ikke at forfalde til de usunde sager, men jeg holder den og tror stadig ikke der er sket det vilde i hvertfald ikke mere end et kilo eller to så håber den holder i stampe her. Træningen har jeg altid gået meget op i, og synes faktisk at det gør tingene lidt nemmere nu at komme op og komme ud med lidt energi

    Jeg håber I begge får lyst til at stoppe igen, det er jo ikke nemt at være rygere længere så der er jo faktisk ikke noget hygge tilbage ved det kun besvær

  • Rikkejakobsen 27-02-2007 15:53

    Jeg stoppede d. 22 jan:) Det er ikke rygestop, der får en til at tage på. Det er alt det man spiser i stedet for at ryge. Så tyggegummi er en god ide. Selvfølgelig også nikoton.

  • Marie kahr 09-08-2007 23:19

    læs: endelig ikke ryger for kvinder. skrevet af allen carr. DEN VIRKER!!!

    koster 199 og afhælper vægt osv.

Skriv på debatten

Frøken jacobsen sælger


log debate