Cuvette Stegetid ??

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 6351
  • Pca1962 31-12-2009 10:24

    Hej - Nogle som bare altid laver en perfekt lyserød cuvette. Vi kommer altid til at give den LIDT for meget og hader simpelthen en gennemstegt cuvette.
    Vi skal lave den iaften og den vejer ca. 850g.

    Sidst vi lavede en cuvette var der en mega højt lag fedtkant som virkelig var for meget og sidde med pille fra når vi spiste, hvor meget kan jeg fjerne fra stegen inden, jeg er lidt bange for at skære  i den og ødelægge det hele 
    Vi vil selvfølgelig gerne have den lille fedtkant som giver smagen osv. men ikke en på næsten 3cm. 

  • Mariateresa1990 31-12-2009 11:04

    Har i et stege termometer?

  • Anemikkelsen 31-12-2009 11:50

    Den skal bare være 75 grader i midten ;)

    GODT NYTÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

  • Anemikkelsen 31-12-2009 12:01

    Fedtlaget kan i fjerne efter den er stegt, det giver jo smag til kødet, men er ikke så lækkert at få i munden ;)

  • Heinze 31-12-2009 12:49

    Først skal stegen have 15 minutter ved 250 grader, og derefter 15-20 min. pr. kg ved 160 grader afhængigt af hvor rød, du vil have den. Den skal hvile i 15 minutter, når du tager den ud af ovnen. Jeg vil sige, at du skal lade den få 15 minutter, 15 minutter og 15 minutter. Husk at tilsætte vand, når temperaturen skrues ned til 160 grader. Så er der lidt at lave sauce af

    Bare trim stegen, så den har et fedtlag på omkring 1 cm

  • Gismoline 31-12-2009 13:08

    Når vi steger sådan en steg herhjemme, laver vi den så den er 58 grader i midten og pakker den så ind i sølvpapir og lader den trække 15 min inden vi skærre den ud. ved 58 grader er den rosa inden i, hvis i vil have den gennemstegt skal den være 70-75 grader imidten.
    Held og lykke med det og godt nytår

  • Camilja 31-12-2009 13:09

    Jeg laver cuvette/culotte på samme måde som Heinze dvs. hvor man først bruner den ved høj temperatur. Mht. temperatur, så kommer den ud, når den er på 63 grader - så er den medium stegt uden at det vælter ud med kødsaft.

    Ane - tænkte på om du mon har skrevet forkert? 75 grader? Lavede cuvette forleden og der stod noget med 62 - 68 grader på klistermærket. 75 grader lyder temmelig gennemstegt? Har lige søgt på nogle opskrifter online og her er temperaturen ligeledes 60 - 68 +/-

  • Prinsessefeen 31-12-2009 13:38

    I hvert fald ikke 75 grader, så er den fuldstændig gennemstegt. Man behøver ikke bekymre sig så meget om bakterier når det er et helt stykke kød. :) Jeg vil sige at en 65 grader er passende. :)

Skriv på debatten