Flytte Hjemmefra Huskeliste

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1857
  • Mikie kristensen 08-06-2010 21:05

    Kære TS-mennesker

    Jeg sidder og skriver med sommerfugle i maven, for i dag modtog jeg kontrakten til en ny lejlighed som min kæreste og jeg overtager fra 15. juni, og nu sidder jeg så og tænker "Har jeg mon husket det hele?".

    For der er egentligt utroligt meget som skal gøres, og som man nemt kan glemme, når man flytter hjemmefra for første gang. Min huskeliste ser pt således ud;

    Melde flytning til Borgerservice
    Melde flytning til Postdanmark
    Søge boligsikring
    I banken og have lavet budgetkonto
    Skift læge
    Søge udeboende SU
    Ændrer personoplysninger på bl.a. Trendsales, Den Blå Avis, mit bladabonnement, på uddannelse, etc.
    Finde billig løsning på forsikring, mobilselskab, internetforbindelse, etc.

    Puha, og jeg er bange for at jeg har glemt noget. Har I noget at tilføje?

    Ha' en god aften 

  • Bb1985 08-06-2010 21:17

    Hmm tænker og tænker, og mens jeg gør det så stort tillykke 

    Altid dejligt (og lidt hårdt) at flytte hjemmefra   


  • Bb1985 08-06-2010 21:40

    Synes altså det lyder til du har ret godt styr på det!

    Jeg skulle også bestille tv-pakke, men måske det er inklusive i huslejen? og så bestilte jeg fastnettelefon..

  • Kiwikriger 08-06-2010 22:26

    licens.. 

  • Nittenseksogfirs 08-06-2010 22:34

    husk at gå lejligheden grundigt igennem for fejl og mangler og dokumentér med fotos.

  • Pava04 08-06-2010 23:08

    Tillykke!

    Flyttekort til banker, forsikring, mobil selsksb, osv. mv. og til familie og venner mv.

    der er vist kun 10 flyttekort i en flyttemappe du gratis får på posthuset.

    bestille flyttebil 

  • Mikie kristensen 08-06-2010 23:14

    Abkibbel - Først og fremmest tusind tak Det er ret godt at du nævner tv, for de (Essex) tilbød vist noget kabeltv, som ikke er med i huslejen, men som kan bestilles ved siden af, hvis man skulle have lyst. Jeg aner dog ikke hvad det koster, og burde lige tage kontakt til dem.

    Kiwikriger - Yrk. Åh ja, den skal også huskes :S Den havde jeg fuldstændigt glemt.

    Sofiesto - God idé. Gøres det ikke med varmemesteren?

    Pava04 - Tusind tak for både tillykke og tippet :) Vidste ikke at de havde sådan noget liggende på posthuset. Dem vil jeg lige lægge vejen forbi i morgen så.

  • Bb1985 09-06-2010 00:34

    Mikie - Flyttekortene er i den mappe du skal udfylde for at skifte adresse til din post  Så kan du sende 10 ud, uden at skulle sætte frimærker på  Det er den du henter på posthuset.

    Jo det er med varmemesteren eller viceværten man gennemgår lejligheden, men man skal være meget grundig. Nogle varmemestre vil gerne bare hurtigt igennem det, men den dag du flytter hæfter du for (skal du betale for) de ting som ikke er i orden og som ikke er skrevet ned. Når i har udfyldt det hele skal du have en kopi af alle de ting i har noteret og selvfølgelig med varmemesteren underskrift på. Du skal nævne ALT, ridser i spejle, gulve, hvis der er noget med tapetet, et skab, en skuffe der binder - ALT! Jeg har før fået en flytteregning på 10.000 kroner fordi min udlejer var en *** og jeg ikke havde fået styr på "tilstandsrapporten" da jeg flyttede ind. De mente så der skulle nedslibes gulve og tapeseres om, selvom der ikke stod noget om det i kontrakten! Det er meget vigtigt, selvom det er nemt at glemme når man har travlt nok med alle mulige andre ting 

Skriv på debatten


log debate