Vejle :)

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 369
  • *miumiu* 15-06-2010 12:48

    Jeg skal tilbringe nogle timer i Vejle i morgen, og jeg har aldrig været i Vejle før 

    Så jeg vil spørge, om der er nogle, der har gode tips og idéer til shoppingsteder, caféer og små hyggelige butikker?

    Jeg er ikke en dyt interesseret i museer og lignende, så det behøver I ikke bryde jeres hjerner med 

    Knus fra mig 

  • Wimmie 15-06-2010 12:56

    Der er Bryggen som er Vejles "storcenter" - det ligger lige pladask nede i midtbyen - lige op ad gågaden. Personligt foretrækker jeg gågaden frem for centret, men det er nu meget pænt og hyggeligt derinde og hvis det regner kan man jo altid gå derind.

    Der er rigtig mange gode cafeer i Vejle - jeg er selv stor fan af La Tasca som er en rigtig lækker tapas-restaurant 

  • Mikkeline89 15-06-2010 12:58

    Når du går ned af gågaden, der hvor kirken ligger, så er der mange lækre forretninger dernede af Fra banegården er der ca.5 minutters gang derhen..

  • Finepigen 15-06-2010 13:08

    La Tasca med deres gode tapas 
    Café Conrad i Den Smidske Gård er også rigtig hyggelig! Og er der godt vejr, har de sådan en hyggelig gårdhave med terassevarmere 

    God tur her til 

  • Pava04 15-06-2010 13:53

    HELT sikkert gågaden, den er hyggelig, jeg kender ingen cafeer, det er der nok andre som kan komme med af ideer. Vejret skulle blive godt til en hyggelig shoppetur, også ned i de gamle gader mv. (små hyggelige gader).

    GOD tur 

  • Heinze 15-06-2010 15:06

    Café Arresten ligger lige bag gågaden ved det gamle rådhus, og de har den skønneste udendørs servering. Et rigtigt grønt åndehul:

    http://www.cafeen.nu/

    Den smidtske Gård er også et hyggeligt sted, men jeg har ikke været på cafeen længe, så jeg ved ikke, hvor god den er. Gågaden i Vejle er lang og smal, og der er faktisk nogle hyggelige forretninger og små sidegader.

    God tur

  • Scarlet-raven 15-06-2010 16:21

    Café Conrad og La Tasca er mine klare favoritter :) Og som de andre også nævner er der Bryggen. Der er også et andet center kaldet "Mary's", men det er ikke det vilde sus. Der finder man dog byens H&M. Hvis du er på udkig efter noget lidt mere lux, ligger der en lille butik på gågaden, der hedder "foxy".

  • Smilsmil 15-06-2010 20:34

    jeg synes du skal besøge butik "Trine K" i vissinggade. - det er en sidegade til gågaden. butik Tendens på Nørregade, tæt ved føtex er også et besøg værd. Tæjafdelingen i Bahne på 2 sal er faktisk også ok. ellers må vi jo nok sige at der ikke er helt vildt mange spændende butikker. Bryggen er lidt kedelig, måske er der lige samsøe og samsøe butikken på 1 sal, ellers er det mest kædebutikker.

    er du til børnetøj, er det butik "frøken og fister" i butikcenter "Marys" (det ligger på 1 sal helt nede i den ene ende sammen med en cafe. Marys er et flot center, men der er absolut ingen butikker og det virker dødt og tomt. Men frøken og fister er et besøg værd.

    god fornøjelse. du kan jo lige skrive en lille kommentar om hvad du fik tiden til at gå med her i vores ellers dejlige by. 

  • *miumiu* 16-06-2010 07:35

    Godmorgen allesammen! Tak for jeres svar! Strøget og Bryggen har jeg også på min liste, men det er altid godt med indputs  Og jeg skal nok komme med en lille reportage herinde, når jeg er hjemme igen  Hav en god dag!

  • Wimmie 16-06-2010 13:58

    Nu er det vist for sent, men man har åbenbart kunnet se en hval i Vejle Fjord 
    Men den er vist smuttet igen.

  • *miumiu* 17-06-2010 14:35

    Wimmie - nej, den er der vist (desværre!) stadig strandet.. Stakkels hval 
    Jeg vidste faktisk ikke, at det var der, den var strandet - ellers havde jeg da lige kigget ud ad vinduet, da jeg kørte i tog 

    Og som lovet kommer her lige en lille reportage efter mit besøg i Vejle 
    Jeg var på gågaden, i Bryggen og så den gågade, der går videre efter gågaden (hvor der ligger en Sunset Boulevard og en Paradis Is lige i starten af gaden).
    Bryggen var da fin og moderne bygget, men ellers ikke så spændende, syntes jeg. Gågaden, synes jeg derimod, var rigtig hyggeligt og ret lang - længere end jeg havde forventet, tror jeg  Så en hyggelige dag i Vejle!
    Jeg tog endda et billede til Gademode, som forhåbentlig kommer på siden en af de nærmeste dage. Vistnok det første billede derinde fra Vejle 

    Redigeret 20-06-2010 13:33

Skriv på debatten


log debate