Zoner, S-Tog, Bus, Peridodekort - Kbh

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 846
  • Maiken6760 01-07-2010 22:57

    Ja jeg forsøger at gøre mig lidt klog på, hvordan søren man lige gør med offentlig transport i kbh, nu jeg flytter derover om ikke så længe.. Jeg har nogenlunde styr på, hvordan man kommer rundt. Men så er det jeg tænker: Hvis man køber et 30-dages periodekort på 5 zoner, kan man så både bruge det i bus og s-tog? Hvis man f.eks. først skal med en bus over 2 zoner, og derefter 5 zoner med s-tog?
    Jeg har fundet mig en lejlighed 20 km nord for kbh. og kommer til at gå i skole i Emdrup. Jeg kan se det vil give mest mening af tage s-toget fra Holte. Men der er liiige 5 km derind, fra hvor jeg kommer til at bo (ja jeg ville altså ud i noget natur og skov , og så var lejen "billig" i forhold til så meget andet). Og det er jeg egentlig ikke sikker på, at jeg gider at cykle flere gange om ugen. Slet ikke til vinter. På den anden side er jeg mere nærig(og fattig) en doven. Så hvis det periodekort jeg kommer til at købe til toget, ikke også duer i bussen, så må jeg jo op på cyklen.

    Håber i forstod det hele:)
    Takker.

  • Pigen91 01-07-2010 23:29

    Periodekort (og alle de andre) gælder i hele hovedstadsområdet, både bus, tog og metro, men det er ikke sådan at du får et kort hvor der står du har f.eks. 5 zoner, der står de eksakte zoner, så derfor kan du ikke tage et hvilket som helst sted hen for dine f.eks. 5 zoner. Hvis du forstår.
    Hvis du prøver at gå på rejseplanen, og taste fra og til ind, så kommer der en rute frem, og så kan du trykke på 'pris', hvor der står antallet af zoner, og vist nok også hvilke zoner, det er. Men det kan de hjælpe dig med på stationen, når du skal købe kortet, hvilke zoner.

  • Pigen91 01-07-2010 23:29

    Tjek forresten både ud og hjem - pga. det dumme zonekort vi har, er der nogen steder hvor der er en zone mere den ene end den anden vej, og ville være dumt at få bøde for det.

  • Maiken6760 02-07-2010 00:35

    Så de kan godt lave det fra et busstop?:) Periodekortet altså.

    Og tusind tak for dine forklaringer. Det er ikke lige så let at blive eksiljyde og flygte til djævleøen( ). Jeg kommer sikkert til at stå med håret i postkassen mange gange,,,

    Redigeret 02-07-2010 00:40

  • Koebnu 02-07-2010 02:15

    Der er pt. (og frem til engang i september) et farligt bøvl med S-togene grundet sporarbejde 

    Men et 5-zoners klippekort, kan man bruge til nøjagtig de zoner man ønsker, og man kan tage på kryds og tværs mens klippet er gyldigt, dog aldrig mere end 5 zoner fra udgangspunktet. 

    Redigeret 02-07-2010 06:10

  • Snuggle88 02-07-2010 10:32

    Nej, de laver altså ikke periodekort ved et busstoppe sted 

    Det gør man på en station, hvor der er et DSB kontor... F.eks. Lyngby...

    Men som Pigen91 skriver skal, så skal du være opmærksom på du får de rigtige zoner og være opmærksom på kortet kun gælder til de zoner... Men på DSB kontoret kan de hjælpe dig med at få de rigtige, bare du siger hvor de skal til og fra Hvis du skal 2 zoner med bus og derefter 5 zoner med tog, så skal du jo have 7 zoner i alt...
    Du kan også købe klippekort som Koebnu beskriver, men det tror jeg bliver dyrt i længden hvis du skal frem og tilbage hver dag...

    Men du burde måske overvejer at få et alle zoners kort, så du kan komme helt ind til KBH... det er lidt surt kun at kunne komme til Emdrup og så skulle betale resten af vejen hvis du ofte vil ind til KBH 

  • Blackeye 02-07-2010 23:19

    Hej Maiken

    Troede faktisk du skulle gå i skole i jylland, men kan se at du skal gå i Kbh. Har i en tidligere debat set hvad du skulle læse, så vil bare sige jamen glæder mig da til at møde dig, da vi skal læse det samme, samme sted. Var du der til vidensdag? Har en lille ide om at du var en af dem jeg snakkede med?

    Redigeret 02-07-2010 23:19

Skriv på debatten