Mit Køleskab Larmer!!

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 15447
  • Renner 13-08-2010 17:47

    Det kan godt være det er et lidt underlig debatudlæg fra min side, men det går mig virkelig på 

    Jeg har glædet mig til at få det her amerikanske køleskab fra Siemens, men hold nu op hvor det larmer. Det er li'som det er en motor/"propel" som snurre hele tiden og giver den her konstante brummelyd  Jeg er ved at blive sindsyg af at høre på den!!!!

    Jeg har prøvet at åbne fryselågen og lågen til køleskabet og så stopper lyden....

    Er der nogen af jer der kender til dette problem eller larmer amerikaner-køleskabe bare genetalt???

    Håber I kan hjælpe med evt lidt råd...

  • Justsusse 13-08-2010 17:55

    Er det ikke fordi det laver isterninger?

  • Mgrønhøj 13-08-2010 17:59

    Jeg synes også et amerikansk køleskab larmer mere end et alm. køleskab og især når det laver isterninger, men også generelt

    Hvis det står en smule skævt på gulvet eller for tæt på væg eller sider, larmer det ekstra meget.

    Redigeret 13-08-2010 18:00

  • Renner 13-08-2010 18:07

    Nej ligenu laver det ikke isterninger...men det vågnede jeg af i nat  Vi har sat det ud midt på gulvet nu netop fordi det stod inde i en "ramme" men det har ikke hjulpet!! Øv jeg er sikkert nød til at få en tekniker ud på mandag, så han kan vurdere...jeg er bare lidt skuffet over det. Synes ikke dem vi kender der har amerikansk køleskab larmer/brummer så meget!

  • M-illa 13-08-2010 18:07

    Ring til Siemens og sig du synes det er irriterende, og hvad du evt. kan gøre

  • Justsusse 13-08-2010 18:15

    Har i så husket at slukke for den der laver isterninger, ellers larmer den nemlig stadig selvom den ikke laver dem..

  • Fuglefro 13-08-2010 19:09

    vi har også et køleskab fra Siemens - et amerikansk. Inde bag i køleskabet (bag bagbeklædningen) sidder der ganske rigtigt en propel, og det er den du kan høre. Den larmer og sådan er det desværre bare. vi har dog oplevet at den begyndte at larme mere og mere, og der havde vi en tekniker ude, som skilte det ad, og der var der en isklump, som havde sat sig inde ved propellen, og som propellen så "gik i". Da den blev fjernet forsvandt den høje lyd igen, men den er bestemt ikke lydløs.

    Jeg tror din larmer det de skal larme - hvad står der i modellen - hvor mange DB står den til at "larme" ?

  • Renner 13-08-2010 20:17

    Jeg tror også bare vi skal vænne os til at det ikke er et alm køleskab som bare "larmer" lidt en gang imellem 

    Jeg vil lige finde manualen i morgen og se, hvor mange DB det "larmer"...

  • Fuglefro 13-08-2010 20:18

    jeg kan dog ikke forstå hvis den HELE tiden "kører" - vores kører bare engang imellem - andre tider er den nærmest helt lydløs.

  • Herseth 13-08-2010 20:24

    Mine forældres larmer heller ikke. Mener det er fra samsung. Så måske er det bare siemens der larmer lidt?

  • Renner 13-08-2010 20:24

    Ja, det kører hele tiden....hvilket mærke er jeres? 

  • Renner 13-08-2010 20:25

    ...eller også hører man det ikke hos andre da man som regel snakker sammen og "larmer" så man ikke lægger mærke til det???

  • Brilleabe1 13-08-2010 20:31

    Åh, hvor er jeg glad for denne debat, jeg bliver også helt skør af vore køleskabs-brummen, både hjemme og i sommerhuset, det driver mig til vanvid, selvom ingen andre i familien synes det larmer. Vores er endda et almindeligt køleskab uden noget fancy, det er et Elektrolux. Næste gang jeg køber køleskab vil jeg simpelthen have det hjem på prøve for at tjekke om jeg kan være i rum med det. Selvfølgelig betyder det også meget i et rum som vores, som er køkken-stue ud i et, hvis man kunne lukke døren ud til sit køkken kunne det stå der og larme så meget det ville.

    Øv for køleskabslarm

  • Herseth 13-08-2010 20:32

    Altså selvom jeg står alene i køkkenet og der ingen larm er, så kan man ikke høre det :)

  • Brilleabe1 13-08-2010 20:34

    Herseth: Sådan et køleskab må jeg eje, hvad mærke er det, og hvor nyt er det?

  • Herseth 13-08-2010 20:36

    Birgit_a: Det er fra samsung. Amerikansk køleskab. Så det larmer selvfølgelig når den hælder isterningerne ''ud'', men ellers har jeg aldrig lagt mærke til noget larm. Tror det er et par år.

  • Brilleabe1 13-08-2010 20:38

    Tak for info

  • Jjjessen 01-07-2012 13:50

    Hej Renner,

    Fandt du en løsning på dit køleskabsproblem? Vi har nemlig det samme larmende Siemens køleskab stående i køkkenet og det driver os til vanvid 

    Jeg har indstillet fødderne, så den står helt i vatter og den støder heller ikke på væggene. Larmen er betydelig højere end andre vi kender, som har en nyere model Siemns køleskab.

    Mvh
    Rene

  • Renner 01-07-2012 16:48

    Hej Rene!

    Ja, jeg fandt ud af, at den boks øverst som er inde i fryseskabet sad løst, så da den blev skubbet på plads hjalp det....men jeg vil sige helt støjfrit bliver det aldrig. Det larmer lidt mere end et alm køleskab.
    Men vi kan holde det ud nu. Så prøv at se om det ikke er det som også er galt med jeres 

  • Ane siegstad 09-01-2019 00:39

    Vi åbnede belægningen inde i køleskabet.  Det er frosset til alt var pakket ind i is.
    Nu slukker vi så det kan tø. Vi håber, at larmen stopper.
    Ane, Sisimiut/Grønland

  • Ane siegstad 09-01-2019 00:43

    Og her er også mere is på låget/belægningen.

  • Ane siegstad 09-01-2019 00:45

    Endu et billede. Håber det hjælper for dem der har et Amerikansk køleskab der larmer.

Skriv på debatten


log debate