Kalenderlys

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 4176
  • Iben07 28-10-2010 18:22

    Jeg var oppe og bruge mit gavekort idag. Det blev til denne stage + kalenderlys fra Medusa. Syntes at det var et sjovt og anderledes sæt.

    Har du kun kalenderlys i december, eller har du både kalenderlys og adventskrans ?

    Jeg har kun kalenderlys 

  • Uglebo 28-10-2010 18:31

    hvor er den fed....har en poul pava fra sidste år...har også en adventskrans...men tænder alle fire lys hver søndag.....

  • Bb1985 28-10-2010 18:47

    Vi har både kalenderlys og adventsstage.

    Fik Holmegaard adventsstagen i fødselsdagsgave for et par år siden, så den bliver genbrugt og genbrugt med flotte røde lys (vi tænder kun et hver søndag )

    .. og så laver vi hvert år i november et kalenderlys sammen med sønnen.. Går ud i skoven og finder de ting vi vil bruge, sprayer, pynter, laver og så er han så pavestolt hele december når vi tænder "hans" lys   

    Redigeret 28-10-2010 18:47

  • Lightlight 28-10-2010 19:03

    Ej den er da bare alt for fin - I´m in love  Er generelt ret vild med Medusa. Synes der findes rigtig mange fede ting 

    Det er forskelligt hvad jeg har. Går ikke så meget op i det - Har hvad jeg lige finder som falder i min smag 

    Redigeret 28-10-2010 19:03

  • Toniboni 28-10-2010 19:06

    Jeg har både kalender- og adventslys... Jeg ELSKER julen!

    Har lige fået overblik over mit skur i efterårsferien, og til trods for mine kun 55 kvm lejlighed, så har jeg 5 plastopbevaringsbokse (de store) med julepynt, + en stor julemand, et juletræ, juleporcelæn og en kasse med gløgg glas fra Holmegaard! Pyh ha, og jeg synes faktisk ikke der er kvalmende winther wonderland i min lejlighed ved juletid

    Min familie har en juletradition, som vi heldigvis stadig holder ved lige selvom mine søstre og jeg for længst er blevet voksne, hvor vi er på julemarked, og så hjem til mine forældre og lave konfekt og juledekorationer osv

    Nogen der kan høre jeg glæder mig til jul?

  • Bb1985 28-10-2010 19:13

    Hvor lyder det som en super hyggelig og god tradition Toniboni 

  • -trunde- 28-10-2010 19:21

    Jeg har også både Kalenderlys - og adventsstage som jeg har fået af min datter den er så flot,så kan jeg sætte nye bånd på når jeg har lyst.....vi tænder et lys første søndag og 2 næste søndag osv.
    Toniboni: det lyder rigtig hyggeligt det i gør i jeres familie

  • -trunde- 28-10-2010 19:23

    Iben

    Hvad er det for en butik du har købt den flotte stage i

  • Mmbe11 28-10-2010 19:49

    Vi har begge dele.

    Dog syntes jeg den stage er mindre køn, ikke så meget med jul, kalenderlys & adventslys skal være i en krands med gran og ligende...

  • Bb1985 28-10-2010 19:51

    Helt uenig Marlene.. Jeg synes bestemt ikke at der behøves være gran overalt 

    Vi har som nævnt selv et kalenderlys herhjemme med gran fordi her bor et barn på 6 år, men hvis der ikke gjorde det, ville jeg slet ikke have en med gran 

  • Aftensolens dronning 28-10-2010 19:52

    Jeg bruger en Herstal oliekalenderstage og et gammelt nigeriansk fuglebur fyldt op med lys og glasstager. Udover det hænger jeg lidt lyskæder op og stiller få men fine lygter, olielamper og lysestager rundt omkring. Gran bruger jeg aldrig, da jeg er allergisk.

  • Valby2500 28-10-2010 19:55

    Min datter og jeg hygger hvert år med at lave juledekorationer med kalenderlys. Gran, ler og kogler alle vegne; super hygge

  • Mmbe11 28-10-2010 19:57

    Abkibbel: Du må også gerne være uenig, men det er bare for moderne & ikke jule agtig med en stage og et lys stående, så kan man lige så godt efter min mening, stille lyset på en tallerken.

  • Valby2500 28-10-2010 19:59

    Hov blev lige cuttet af og Jeg kan ikke redigere (Ts driller mig disse dage)
    --Her i huset nøjes vi med juletræ og to, altid for store, juledeorationer.

  • Bb1985 28-10-2010 20:00

    Marlene - Ikke hvis man har stil  (altså i forhold til at stille det på en tallerken)

    Herhjemme har vi KUN gran for børnenes skyld! Juletræet er selvfølgelig også for hyggen, men det kommer trods alt også først ind den 23 og så ud igen den 25 

  • Charlottek123 28-10-2010 20:31

    Heldigvis er vi alle forskellige også hvad jul angår - det er jo det der gør det spændende og komme på julebesøg hos hinanden i julemåneden - Jeg har både kalender lys og advents krans hvert år men aldrig 2 år er ens - det kommer an på hvad jeg lige er til det pågældende år- men ikke gran hos mig da jeg ikke tåler det

  • Koebnu 28-10-2010 20:38

    Hvis man bekymrer sig om en ubetydelig lille detalje som brandsikkerhed, så blander man ikke levende lys sammen med gran 

  • Iben07 29-10-2010 06:07


    Vi har ikke adventskrans (mere) . Har engang haft ild i en og siden da har jeg ikke haft det.

    Marlenemulle: Jeg er desværre ikke til at det traditionelle jule krims krams. Syntes hurtigt at det blir for meget og slet ikke passer i mit hjem. Har lidt som vi har oppe (for min søns skyld) og juletræ det får vi ind ligesom Abkibbel den 23. december og det kommer meget hurtigt ud.

  • Tuunse 29-10-2010 10:57

    Derhjemme har vi altid både kalenderlys (faktisk to stk) og adventskrans (eller Georg Jensen adventsstagen). Nu er jeg dog lige flyttet hjemmefra, så jeg skal for første gang selv jule - det bliver hyggeligt

    Jeg må sige mig lidt enig med Marlenemulle her. Min mor har også bare en stage a la den her til kalenderlys, og jeg synes simpelthen det er så kedeligt :) Der behøver ikke nødvendigvis være gran, men synes bare det er lidt tomt og bart med sådan en stage.
    Men! Det er jo også godt, vi ikke alle har samme smag.

Skriv på debatten


log debate