Kylling I Fad

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1245
  • Madiedk 08-11-2010 12:52

    Hej piger.
    Jeg vil forsøge mig udi kunsten at lave noget andet end kyllingbryst steg på panden, som jeg altid laver.
    I netto kan man købe noget kyllingelår, som jeg regner med at købe.
    Hvordan laver jeg dem i ovnen? Jeg vil helst undgå at bruge for mange ingredienser, da jeg er studerende og ikke gider bruge 20 kr på et krydderi som måske kun skal bruge 1 gang.

    Er det noget med at smide kyllingen i et fad, salt og peber på og så i ovnen? Ved hvilken varme og hvor længe? Og blir skindet så sprødt?
    Mvh
    Madie

  • Justsusse 08-11-2010 12:57

    Du ligger bare kyllingerner efter du har krydret dem med det du nu vil salt og peber er fint, i et fad, også helder du lidt vand ved, ca. ½ dl..

    Stegetid: Ca. 40 min-1 time ved 200°.
    Tip: Hvis skindet på kyllingen ønskes mere sprødt kan man grille øverst i ovnen i ca. 2 min.

    Redigeret 08-11-2010 13:00

  • Lindanp 08-11-2010 13:02

    Jeg har en Jamie Oliver opskrift, hvor kyllingen bliver lagt i et fad med kartofler og citroner rundt om, krydret med salt og peber (Mums   ) - både kylling og kartofler bliver sprøde. Det allerbedste er, hvis du har varmluft i din ovn, så bliver det nemmere sprødt.
    Hvis det er kan du bruge paprika til. Det går som regel altid til kylling, og kan også bruges til meget andet som fx til at peppe hakket oksekød op (lasagne, spaghetti/kødsovs m.m.)

    Redigeret 08-11-2010 13:03

  • Valby2500 08-11-2010 13:06

    Jeg smider dem bare i ovnen, med olie, salt og peber (karry eller paprika er også lækkert)
    200 grader 40 minutter= Sprøde og sagtige.

  • Madiedk 08-11-2010 13:48

    Tak for jeres svar.

    Lindanp: Det lyder sindsyg lækkert, det du beskriver der. Kan du uddybe præcis hvordan det laves? Er det hele kartofler og hele citroner (!!) ? Og hvor lang tid og ved hvilken temperatur skal de i ovnen?

  • Huntres 08-11-2010 14:53

    hvis du vil lave noget lidt mere spændende kan du lave cola kylling :)
    en alm pakke kylling eller 4 store kyllinge lår.
    1 dl cola (sukker cola er bedst men light kan også bruge, men så lidt mere ketchup)
    1 dl Ketchup
    krydderier du har i huset :) jeg bruger for det meste: salt, peber, cayenne peber, paprika.

    kyllingen sættes i bradepande, med salt og peber, evt et dryp olie på hvert stykke. herefter sættes de midt i ovnen på 200 grader i ca 20 min.
    fadet overhældes så med ens sammenblandede cola/ketchup/krydderi blanding. og ind i ovnen igen i ca 20 min mere.
    hvis det skal være ekstra godt tilsæt bacon tern/strimler.

  • Damnunique 08-11-2010 15:04

    Jeg plejer at pensle dem med olie, hvidløg og salt og peber Det smager super lækkert.. Du kan også fx bruge Timian - Eller lige de krydderier du har lyst til - synes dog salt og peber alene bliver lidt kedeligt..

    Du ligger dem bare i et ovnfast fad og så i ovnen ved 200 grader i 45-50 min..

    Jeg plejer dog at lave overlår som jo er lidt større, så hvis dine er underlår (hedder det godt nok det??), så ville jeg måske give dem lidt mindre Altså nok 40-45 min..

    Mine plejer altid at blive SINDSYGT saftige.. Mums..

  • Madiedk 08-11-2010 15:27

    Tak for alle jeres svar. Jeg var lige nede i NETTO og de havde fandme ikke noget kylling! Så købte oksemedaljon i stedet for.
    Men tusind tak for alle jeres svar. Jeg vil helt sikker prøve nogle af dem af, når jeg finder nogle kyllingelår.

    Den ret med colaen....det var den der også var i De Unge Mødre forleden dag. Jeg må indrømme, at tanken ikke tiltager mig. Og slet ikke tanken om varm cola.! Men det kunne da godt være, man skulle prøve det, bare for at sige at man har gjort det... ;O)

  • Internetewhore 08-11-2010 15:39

    Jeg troede lige du skulle have min livret:

    Kyllingfileter steges og lægges i fad, tilsæt champignon (evt fra glas), flåede Serveres med ris. Mums! 

  • Madiedk 08-11-2010 15:44

    Internetwhore: Det lyder også rigtig godt.. Må simpelthen prøve nogle af alle de gode forslag en af de nærmeste dage!
    Har sådan lyst til kylling, men det kunne ikke lade sig gi sig. Men manden blir nok glad for at der er bøffer på menuen:)

  • Internetewhore 08-11-2010 15:46

    Forresten bliver den cola ret, ikke cola agtig i smagen, men mere over mod barbeque. 

  • Lindanp 08-11-2010 15:51

    Hvor ærgerligt de ikke havde noget kylling.
    Du får lige en uddybning af opskriften til en anden god gang 

    Til fire personer, kylling svarende til en hel, og 2 kg kartofler.

    Kyllingen gnides ind i kryddrier: salt og peber.
    Ovnen forvarmes til 190 grader.
    For at få sprøde kartofler, skæres de til golfboldestørrelser, koges i vand i 12 min., med 1 helt hvidløg, brækket i fed, og 1 hel citron (helst øko).
    Vandet hældes fra når det er kogt og kartoflerne damptørres i 1 min.
    Så tager du citron og hvidløg op. Kartoflerne vendes hurtigt i den varme gryde, så oversiden fnulrer - det bliver de også sprødere af.

    Så prikker man citronen 10 gange med en gaffel imens den er varm.
    Gnid kyllingen godt ind i olivenolie. Så ligger du citron og hvidløg rundt om kyllingestykkerne (eller i kyllingen hvis den er hel). Og så skal den stege i 45 min.
    Så tager du kyllingen op, og vender kartoflerne i det fedt der gerne skulle være kommet fra kyllingen. Du kan evt. vende rosmarin i sammen med kartoflerne. Lav plads til kyllingen, og læg evt. (røget) bacon a 8 skiver hen over kyllingen.
    Så skal det i ovnen igen indtil det er gennemstegt, og kartoflerne gyldne. Med en hel kylling kan det blive op til 45 min. mere. Og 15-20 min. med kyllingestykker.
    Hvidløgene kan sagtens spises sammen med, de skal bare presses ud af hinderne, men citronen bør kasséres.

    Håber det bliver godt -  det er nemmere at lave end man lige tror 

  • Damnunique 08-11-2010 15:55

    Kylling i Cola smager super lækkert Jeg plejer at lave Vægt konsulenternes med ris og grønsager til.. Det smager virkelig godt - specielt, hvis du er til det stærke da der er tabasco i..

  • Damnunique 08-11-2010 15:58

    Det endte faktisk også med, at vi lige måtte ud og købe kylling ind Fik sådan lyst til kylling i ovnen.. Har dog købt kyllingfileter jeg skære op og putter Pikant ost ind i og så parmaskinke omkring.. Smager suuper skønt..

  • Madiedk 08-11-2010 16:17

    Lindanp: Tusind tak. Det lyder simpelthen så lækker. Det laver jeg i denne uge.
    Når du skriver et helt hvidløg, så er det ikke ét fed men et helt hvidløg bestående af - gud ved hvor mage - fed?


    Damnunique: Ja jeg tror også at jeg må prøve kylling med cola. Det kunne da godt være, at det var meget lækkert og man må jo udvide sin horrisont:) Og dejligt at jeg lige inspirerede dig til kylling - heldige asen at du skal have det i dag.

  • Damnunique 08-11-2010 16:24

    Ja, det er jo lige det Du må jo sige til, hvis du vil have opskriften fra vægtkonsulenterne.. Så er den også sundere

    Vi har godt nok noget suppe rester fra i går, som min kæreste var RET oppe at køre over, at det jo altså var det vi skulle have Men nej! Jeg vil have kylling, så kan vi få suppe i morgen

  • Madiedk 08-11-2010 17:10

    Tak, det kunne helt sikkert blive aktuelt.  Jeg har lyst til at prøve noget nyt for tiden, så jeg skriver når jeg får brug for den!

    Ja, når man har lyst til noget, så kan det ikke vente. Selv om vi skal have bøffer i aften, så glæder jeg mig ikke en gang, fordi jeg har lyst til kylling!

  • Lindanp 08-11-2010 19:01

    Jep, det er et helt hvidløg med rigtig mange fed i 

  • Blackeye 08-11-2010 23:47

    Vil da lige give det tip, at føtex har store poser krydderier til 4,95 kr.

Skriv på debatten

Madiedk sælger