Nelly Advarsel!!

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 3114
  • Dejligemette 07-12-2010 10:04

    hej piger...

    jeg har købt ting over nelly med deres klarna aftale om køb med afdrag pr måned, præcis som ved h&m. desværre har jeg nu efter 4 mdr stadig ikke fået noget girokort eller andet med posten. jeg har underskrevet aftalen og sendt retur til nelly/klarna for lang tid siden. jeg har kontaktet nelly 2 gange, men får intet fyldestgørende svar..... har i prøvet det samme?

    jeg ken læse mig frem til, at der kan komme skyhøje renter på, hvis ikke man får afdraget i tide?? øv---ville ønske jeg aldrig havde handlet på den måde....

  • Mmbe11 07-12-2010 10:06

    Mail er ikke altid nemt - de sender tit standartsvar.

    Prøv ring til dem

  • Indienite 07-12-2010 10:08

    Prøv at ringe til dem, og bed om at få dit skyldige beløb at vide, samt et gironummer de kan indsættes på.

    De gange jeg har kontaktet dem, fordi jeg var i tvivl om jeg skyldte dem for porto på nogle jakker jeg købte og sendte retur igen, har de været hurtige til at svare på mail, men du får nok bedre svar på telefon.

  • Dejligemette 07-12-2010 10:08

    tak marlenemulle, men jeg kan ikke komme igennem, og så henviser de til mail kontakt?! øv

  • Mmbe11 07-12-2010 10:09

    Tager de deres telefon eller går den på telefon svare?

  • Toniboni 07-12-2010 10:11

    Eftersom du endnu ikke har modtaget girokortet, så lyder det da ikke som om du ikke afdrager "i tide". Det er jo kun hvis man ikke overholder tidsfristerne nævnt på girokortet? Hvad står der i låneaftalen mht hvornår det første girokort kommer?

  • Linette90 07-12-2010 10:14

    http://magazine.trendsales.dk/debates/debate?id=42616

    Jeg har prøvet nøjagtig det samme. Jeg skrev flere mails, men fik aldrig svar. Til sidst ringede jeg til dem; Jeg fik valget mellem at få tilsendt en ny aftale som så skulle returneres osv. eller at få tilsendt et girokort, som så skulle betales her og nu (inden min oprindelige frist udløb). Jeg valgte sidstnævnte. Da jeg så modtog girokortet, havde de lagt et gebyr på 200 kr. eller sådan noget oveni. Jeg ringede dem op igen, og fik af vide, at det var et gebyr for ikke at have returneret aftalen rettidigt. Efter en sur opsang, gik de dog med til at annulere gebyret.

    Jeg vil i hvert fald gå langt uden om Klarna fremover 

  • Kjer15 07-12-2010 10:19

    Kan kun sige det samme som Linette90. Hold dig langt væk fra dem. Troede jeg fik tilsendt et girokort hver måned, men det gør man åbenbart ikke. Ringede ind og rykkede for det, men der skete heller ikke noget. ENdte med at betale hele beløbet tilbage da jeg ikke gad det der frem og tilbage noget.

  • Dejligemette 07-12-2010 10:19

    linette90: præcis det jeg frygter......

    nej jeg er ikke begyndt at afdrage, eftersom jeg intet har modtaget, så er det lidt svært... men den går på tlfsvaren!? jeg tror jeg vil ringe til dem hele dagen indtil jeg får kontakt, for jeg vil ikke ende i det samme som dig linette.

  • Indienite 07-12-2010 10:20

    Ellers vær fræk og ring til deres svenske nummer, så må de kunne viderestille dig til en dansk kollega.

  • Toniboni 07-12-2010 10:22

    Piger, I gider nok ikke høre det, men hvis jeg må komme med et godt råd så lad være at købe tøj for penge I ikke har... Det er så meget lettere (og billigere!) at spare pengene op, og så købe når man har nok på kontoen Bare et lille råd herfra 

  • Indienite 07-12-2010 10:25

    Toniboni: Jeg valgte at få sendt på faktura fordi det gav 14 dages "kredit" og jeg var langt fra sikker på jakkerne, så derfor var det jo meget smart, ikke at skulle lægge penge ud, for noget der ikke rigtig var mig.
    Men da jeg så ikke fik en slut faktura, og var i tvivl om jeg skyldte dem for nogle gebyrer (bl.a. gebyret for netop at have valgt faktura) havde det jo været meget rart, ikke at skulle igennem 3 mails med dem, før jeg fik endelig og klar besked.

    Det er jo ikke altid fordi man ikke har penge. Faktisk har man i en undersøgelse netop påvist, at de mest velhavende, faktisk er dem som oftest køber på kredit, utroligt nok, når de slet ikke har brug for det    

  • Linette90 07-12-2010 10:26

    Jeg mener også,  at det var det svenske nummer, jeg ringede til. Håber, at du finder ud af det 

  • Toniboni 07-12-2010 10:28

    Jeg køber også tit ting jeg er lidt i tvivl om, men hvis jeg ikke kan lide det, så returnerer jeg det bare og får pengene indsat på min konto. Det er der ingen problemer i

  • Indienite 07-12-2010 10:30

    Næh, det er der da ingen problemer i, men sådan er vi jo så forskellige hvad vi foretrækker. Jeg vil helst ikke lægge penge ud, for noget jeg ikke skal have. Og det er ikke fordi jeg ikke har de penge, jeg kan bare godt lide, ikke at have penge ude at flyve 

  • Linette90 07-12-2010 10:30

    Toniboni: Det er vel reelt nok at benytte sig af de tilbud, de forskellige shops nu engang reklamerer med. Man må vel gå ud fra, at de overholder det regelsæt, de har sat.

  • Dejligemette 07-12-2010 10:31

    jeg har råd til tøj, men nu er det ikke lige det, min debat drejer sig om.... det er da lidt skræmmende, at ingen af jer har været heldige hvor det rent faktisk virkede... skal bare ha kontakt med dem nu!

  • Dejligemette 07-12-2010 10:36

    har fundet flere klager over klarna via google. og det lader til at der som det også viser sig herinde, er mere bøvl med det end jeg havde forestillet mig... jeg kan ikke finde det der svenske nummer til klarna?? kan i se det derinde?

  • Indienite 07-12-2010 10:37

    Tel: 08 – 120 120 10

    Det står på: http://www.klarna.se/sv/privat/kundtjaenst

    Måske man skulle kontakte et forbrugerprogram og tippe dem

  • Dejligemette 07-12-2010 11:02

    tak  og ja, det er da lige til basta det her

  • Hjerte-chakra 07-12-2010 13:28

    Jeg har e nkonto hos klarna, og fra jeg fik varen, gik der vel 1 til halvanden måned før at jeg modtog lånekontrakten som jeg sendte dem med underskrift inden jeg modtog varen, jeg tænkte nå ja det haster vel ikke for dem, eller så er det synd for dem hvis de har glemt mig, for jeg har intet gjort forkert, men jeg modtog efter ca 1 1/2 måned kontoudtog/giroindbetaling via min mail, og et par dage efter modtog jeg giro/kontoudtog pr brev også, så ingen problemer her (endnu) og vælger at tro på der ingen problemer bliver, for kan ikke se havd godt de vil få ud af det i længden, at der findes steder hvor man kan se købere er ustilfredse kan jo godt være misledende, da man ikke hører historien fra begge sider.   Jeg handler så via Bubbleroom men det skulle ingen forskel gøre, andet en Nelly måske har fejlet?

  • Dejligemette 07-12-2010 15:27

    hej igen piger...

    har lige talt med en dansk medarbejder, hun forsikrede mig om, at jeg bare skulle være tålmodig og ikke ville få en rykker eller andet, der kan iflg hende gå op til 5 mdr inden man er registreret i deres betalings synstem, så den tror jeg på, så er det jo ikke så underligt at jeg intet har fået fra klarna... så nu er jeg mere rolig... tænkte bare det værste pga alle de skræk historier man høre om afbetalings ordningerne div steder og ikke mindst ved at læse jeres bidrag til nelly sagen... tak piger..... nu er jeg rolig igen

  • M-alle 07-12-2010 17:47

    Jeg har ikke læst alle svar igennem, så beklager vidst det allerede er blevet nævnt.
    Jeg handlede selv hos nelly på denne måde, der gik længe og jeg modtog ingen regning, efter et par måneder modtog jeg så en rykker, ringede til dem og sagde at jeg altså ingen regning havde fået, og så slettede de gebyret.
    Men jeg tror nok det er noget med de ikke sender regninger ud, men blot får beløbet pr. mail.

  • Danand2 03-08-2013 22:10

    Hej Dejligemette

    Hold dig langt væk fra Klarna.
    Jeg har kæmpet med dem siden april 2011 om en indbetaling de ikke har registreret, og er røget til 2 gange Advokat/RKI et eller andet, men de vil ikke gi sig. De kan se indbetalingen nu, men vil ikke accepterer den, og vil tilbagefører pengene og så skal jeg betale de lidt over 1500 som min regning lyder på nu, efter 2 x inkasso gebyr, renter o.lign.
    Men jeg vil ikke gi, mig for pengene var betalt en måned før regningen blev sendt videre.
    Du skriver du har skrevet under på det" men jeg har da aldrig modtaget noget jeg skulle skrive under på :o}


    Jeanette

Skriv på debatten


log debate