Nye Huller I Ørene - Oveni Gamle Huller?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 15507
  • Loui81 08-01-2011 13:08

    Jeg er ked af hullerne i mine ører.. De er skudt forkert - passer ikke supergodt til store ceroler/hoops.
    Hoop'en kommer ikke til at sidde langs mit ansigt, men står mere ud fra hovedet.. har forsøgt, at illustere det i paint.. 

    Så mit spørgsmål er, hvordan det vil blive, hvis man får lavet nye huller oveni (piercet denne gang - har fået de gamle skudt i for maaaange år siden)
    Bliver det noget rod med to huller næsten oveni i hinanden?



    Så har jeg lige et bi-spørgsmål, nu hvor jeg have gang i paint - I den gamle model af paint, kunne man højreklikke og trykke "Fortryd"
    Hvor sidder fortryd-knappen henne nu til dags? 

  • Louisethrane 08-01-2011 13:20

    Jeg kan desværre ikke svare på nogle af dine spørgsmål - SORRY..............men vil blot sige at jeg er totalt vild med din tegning 

  • Loui81 08-01-2011 13:22

    Tak, et smukt selvportræt med lår ned i skoene.. 

  • Damnunique 08-01-2011 13:28

    De gamle skal gro sammen først Ellers vil du bare få kæmpe huller.. Og nu ved jeg ikke hvor lang tid du har haft dine huller, men jeg har fx haft mine siden jeg var 8 (er 23) og har engang gået i et år uden øreringe, uden de groede sammen Så det kan være en større process..

    Jeg troede faktisk slet ikke, at man kunne få dem piercet i, når det bare er nede i øreflippen.. Troede kun det kunne lade sig gøre oppe, hvor der er lidt brusk Mener da pierceren også bare skyder dem i, når det er i øreflippen? ej du må ikke hænge mig op på det

  • Altivo 08-01-2011 13:45

    Haha, et fantastisk billede

    Jeg fik engang lavet det samme hul to gange - kan faktisk ikke lige huske hvorfor. Men det fungerede virkelig dårligt i mange år, og det irriterer stadig. For en lille del af det ældste hul, er ikke groet sammen. Så derfor er der faktisk to veje "ud" (hvis det giver mening?). Problemet er bare, at det ældste hul er groet sammen bag på øret, så derfor kan man stå og bakse med at få en ørering igennem, og undgå at få den i den forkerte vej. Giver det mening?

    Men hvis du får ørerne piercet, kan det selvfølgelig være, at det gør en forskel...

  • Loui81 08-01-2011 13:46

    Hey Line.
    Du må heller ikke hænge mig op på det, men synes bare af have hørt, at man også kan få piercet øreflippen..
    Men øv... Jeg kan ikke undvære øreringe i et helt år...  Jeg er total smyoholic...
    Men er heller ikke sikker på, at mine ville gro sammen - Kan ikke huske, hvornår jeg fik ine huller lavet, men det nærmer sig nok snart 20 år siden. Men i mine lidt yngre år, gik jeg meget sjældent med øreringe, men de var aldrig groet sammen, når jeg så tog dem i brug igen.
    Tak for dit input.. 

  • Loui81 08-01-2011 13:47

    Altivo: Ja, tænkte nok, at der ville blive noget bøvleri.. Må vente og se, om der kommer nogle piercer-eksperter på banen, om det måske kan hjælpe.
    Tak for dit indlæg!! 

  • Altivo 08-01-2011 13:48

    Det var så lidt Håber der er andre, der kan hjælpe!

  • Damnunique 08-01-2011 13:49

    Ja, så vil de desværre nok ikke gro sammen Men du kan jo altid prøve at tage et smut ind til en piecer og hør, om han kan rette hullerne til!

    Jeg google det nemlig og der var vidst en der havde fået det gjort.. Men der havde pierceren vidst bare skudt nye huller oven i dem der var der.. Måske det bare er fordi, at nogen hud eller væv sidder lidt i vejen i hullerne? Det kan selvfølgelig også være faconen på dine øreflipper der får hoops til at stå ud? Ved mig vender de lidt ind af mod ansigter, hvis de er store nok så bruger faktisk aldrig hoops.. Synes de genere..

    Men jeg er også TOTALT øreringe afhængig Kan slet ikke leve uden..

  • Katatonia 08-01-2011 13:52

    det tror jeg godt nok ikke at man kan, hvis der stadig er hul igennem dine huller. og hvis det er mange år siden du fik dem lavet, vokser de ikke bare lige sammen.

    Ved at dem der får lavet store huller i ørerne med plugs (søg på stretching plugs på google billeder, hvis du er nysgerrig) - uh jeg synes det er grimt når de fortryder får de skåret øreflippen op og syet sammen, så hullet kan vokse sammen. Ved ikke om man kan gøre eller vil gøre det med alm. huller. ellers skal du have lavet hullerne nogle mm fra de andre huller. Er ret sikker på at man ikke kan lave huller oven i gamle ikke sammenvoksede huller

  • Katatonia 08-01-2011 13:54

    og man kan godt få piercet sine øreflipper. Det koster vist ca. 3 gange så meget, men resultatet er 1000 gange bedre end når man får skudt øreringe i. her bliver hullet ofte skævt, hvor det er mere lige når det pierces.

  • Rheinricy 08-01-2011 14:37

    Har nada viden omkring huller i ørene MEN til svar til din paint-spørgsmål. Du kan bare trykke ctrl og z! Hvis du vil gentage det igen trykker du ctrl y.

  • Prozac nation 08-01-2011 16:12

    Gå til en piercer :) De kan kigge på dem, og se hvad mulighederne er. Lad være med at gå til en guldsmed, de har slet ikke nok forstand på det og det kan være du ender med noget der er endnu værre end det er nu.

    Ps: elsker også din tegning! 

    Redigeret 08-01-2011 16:19

  • Prozac nation 08-01-2011 16:19

    Og at få dem piercet gør ikke mere ondt end skudt, det er bare mere hygiejnisk (ørepistoler kan ikke steriliseres i en autoclave...namnam) og du får en proffesionel til at rådgive dig og som kan se på om det er muligt, du får nogen smykker der er optimale for heling og får forklaret hvordan man bedst renser dem. Undersøg hvilke piercere i dit område folk kan anbefale, evt. få dem lavet en dag du er i en anden by hvis du har hørt ekstra gode anbefalinger af en bestemt piercer.

  • Mmbe11 08-01-2011 16:28

    Kender en der har fået det gjordt, det er ikke kønt og hun fortryder det meget den dag i dag.

    Så lev med de huller du har, eller lad dem gro sammen.

  • Kiwikriger 08-01-2011 17:20

    Du kan opleve at en piercer vil forslå at man 'ødelægger' hullet først, altså, men river lidt op indeni, så de vokser sammen igen, hvis det er mange år siden du fik dem lavet. Gjorte min veninde nemlig.

    Men man kan sagtens pierce øreflippen. 

  • Katrine_v 08-01-2011 21:15

    Jeg har næsten samme problem, hit ene hul er total skævt, dvs. øreringen sidder skævt. Virkelig grimt - men ja, det er jo ikke nemt at lave om. Men træls at de ikke kan skyde dem rigtigt i! 

  • Loui81 09-01-2011 10:49

    Tak for jeres indlæg allesammen! 

    Rheinricy: TAK! Det har irriteret mig hver gang jeg har leget med paint! 

    Kiwikriger: Ja, det kunne man egentlig godt forestille sig, at det ville virke, hvis de gamle huller blev revet op, så de groede sammen og jeg så fik piercet nye..

    Katrine: Ja, det vildt irriterende, især når man elsker store øreringe, hvor forskellen bliver tydeligere.. Vi kan jo lige give hinanden en tilbagemelding, hvis vi snakker med en piercer, hvad han/hun mener om det.. 

    Go' søndag allesammen! 

  • Sofie p aarhus 03-04-2018 18:22

    Hej er en pige på 16 år

    Har fået skudt et ekstra hul i øret i dag og de er dsv blevet skæve??
    Hvad skal jeg gøre?

  • Loui81 04-04-2018 09:01

    Hej Sofie. Hvis hullerne er nylavet, tror jeg, jeg ville lade dem gro sammen og få lavet nye huller, når de er groet sammen - så får du et godt resultat fra start 
    Men jeg ved ikke, hvad der er rigtigst at gøre - Tag evt. kontakt til behandler, der har lavet hullerne.

Skriv på debatten

Loui81 sælger


log debate