Rodalon, Svedlugt

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 2661
  • Binelinea 25-02-2011 14:58

    Hej allesammen :)

    jeg har læst debatten herinde omkring hvordan man kan fjerne lugten af sved med rodalon.
    tror i, at man også kan komme det i vaskemaskinen? for har noget tøj, som altid lugter af sved (nede fra fitness) selvom jeg har vasket det. Ville det hjælpe at putte rodalon i en 30-40 graders vask? eller skal tøjet ligge i det i flere timer?
    Eller har i måske andre ideer til at få fjernet lugten ud at trøjer/ t-shirts?
    Håber i kan hjælpe :)

  • Klaramus 25-02-2011 15:02

    prøv at lægge tøjet i eddike  i blød inden du vasker det,
    har hørt at det skulle virke

    held og lykke med det

  • Heinze 25-02-2011 15:10

    Rodalon er perfekt til sportstøj - det er primært det, jeg bruger det til. Jeg plejer at følge flaskens brugsanvisning - jeg mener, at jeg plejer at bruge omkring 1 dl til en opvaskebalje vand. Jeg lader tøjet stå i blød i en times tid, og så vasker jeg det normalt - og trylle, trylle ingen svedlugt.

    Jeg tror, du skal sætte det i blød først, for ellers tager vaskemaskinen vel så meget vand ind, at det bliver fortyndet så meget, at det ikke virker optimalt

  • Indienite 25-02-2011 15:13

    http://www.rodalon.dk/documents/00003.pdf

    Gummiet i vaskemaskinen har ikke så godt af det, og det må ikke kombineres med sæbe... Så i en balje med det som Heinze foreslår 

  • Koebnu 25-02-2011 15:14

    Rodalon virker ikke sammen med sæbe, så derfor skal du lægge tøjet i blød inden du vasker det.

  • Binelinea 25-02-2011 15:33

    øv, troede jeg kunne undgå alt det arbejde :D
    men ok, hellere det end svedlugt :)
    tak for hjælpen allesammen 
    og god weekend

  • Heinze 25-02-2011 15:36

    Bare rolig - det lyder mere besværligt end det er. Du kan jo stille baljen foran vaskemaskinen, så får du det ikke lettere

  • Binelinea 25-02-2011 15:40

    hehe god idé :) tror du en opvaskebalje er stor nok? eller hvad plejer du at bruge?

  • Heinze 25-02-2011 16:22

    Ja, jeg bruger en helt alm. opvaskebalje. Bare mas tøjet ned i den - jeg plejer at have en håndfuld ildelugtende bluser

  • Binelinea 25-02-2011 16:26

    okay  det bliver mit projekt til denne weekend 

  • Summer77 25-02-2011 20:00

    Jeg plejer at spraye det på - rent - inden jeg smider sportstøjet i vaskemaskinen, oftest blot under armene - og det tager lugten på mit... :)

  • Binelinea 26-02-2011 11:54

    det lyder dejligt nemt    men på den anden side skriver indienite jo, at det kan skade vaskemaskinen. men spørgsmålet er så på hvilken måde der kommer mest rodalon i vaskemaskinen... hm...
    kan man også købe det som spray? eller har du puttet det i en sprayflaske?

Skriv på debatten


log debate