Restskat - Se Det Allerede Nu

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 2031
  • Mulle- 05-03-2011 10:20

    Jeg vil bare sige, at man allerede NU kan tjekke om man skal af med penge eller have penge tilbage i skat.

    Bare så I ikk sidder fast i "køen" på mandag, ligesom næsten alle andre danskere kommer til

    Skal selv have lidt tilbage, men ikke nær så meget som jeg faktisk havde regnet med

  • Frkraaholdt 05-03-2011 10:25

    Hvordan har du fundet ud af det ?? :)

  • Mulle- 05-03-2011 10:26

    Jeg loggede bare ind og kiggede på min årsopgørelse Sidste år kunne man også tjekke nogle dage før tid

  • Frkraaholdt 05-03-2011 10:26

    Okay, har du set det med de falske mails? Med at hvis man logger ind et bestemt sted og skriver sine oplysninger, så bliver man hacket ??

  • Mulle- 05-03-2011 10:28

    Nope det har jeg ikke set, men jeg har heller ikke modtaget nogen mails fra skat Jeg har som sagt bare logget ind på normal vis, som jeg altid gør når jeg skal tjekke skattepapirerne

    EDIT: Har lige læst det på SKAT nu, men nej den mail har jeg ikke modtaget/set - og hopper heller ikke på sådan noget 

    Redigeret 05-03-2011 10:29

  • Malløh 05-03-2011 10:31

    Tak for info. For det plejer jo at være helt umuligt at komme ind.. Men yes, så er måneden reddet. Regnede med en restskat, men blev til en overskydende på 4 t.kr. :D Juhuuu :)

  • Frkraaholdt 05-03-2011 10:31

    Godt nok :) Jeg tør ikk logge ind, for skat har udtalt, at man altså ikke kan se tallene før mandag, og de tal der står derinde ikke passer, før mandag .. men jeg ved det ikke ..

  • M-lauridsen 05-03-2011 10:32

    Arg hvad skal man trykke på?

    -----Found it----- hmpf 642 kr Oh well

    Redigeret 05-03-2011 10:33

  • Mulle- 05-03-2011 10:32

    Malløh - Det er godt når det går den vej Skal heldigvis selv have penge tilbage, men kun halvt så meget som forventet...

  • Mulle- 05-03-2011 10:32

    M-Lauridsen - Du skal trykke på årsopgørelsen som står ca midt i når du er logget ind.... Og så vælge skatteåret 2010, hvis ikke den allerede står derpå

  • Lucinde 05-03-2011 10:33

    Har lige været inde at tjekke. De penge, jeg får tilbage, passer i hvert fald med dét, jeg selv har regnet mig frem til. Tak for tip! 

  • Mulle- 05-03-2011 10:34

    Frkraaholdt - De tal der står på min opgørelse, er også de tal jeg har regnet ud af det skulle blive (under beregn skatten) - Så jeg stoler trygt på hvad der står.. Som sagt så kunne man også se det nogle dage før tid sidste år

    Redigeret 05-03-2011 10:35

  • Frkraaholdt 05-03-2011 10:35

    Jeg håber i har ret - jeg har bare sådan en stor frygt for de fandens hackere :) ..

  • Mulle- 05-03-2011 10:37

    Frkraaholdt - Hvis de kan hacke sig til at jeg får flere penge, så må de da endelig gerne komme i omdrejninger 

  • Frkraaholdt 05-03-2011 10:38

    Haha, er bange for at de hacker dine oplysninger og bruger alle dine penge ;)

  • Chaarlotte 05-03-2011 10:38

    Øv ingen skat tilbage :(
    Tak for tip 

  • Cikoriiie 05-03-2011 10:39

    Tak for info. 1700 til mig... jubiiii 

  • Lucinde 05-03-2011 10:41

    Altså, det er 100 % sikkert at logge på sin skatteside for at tjekke opgørelsen, og der er ingen farlige hackere, der kommer og stjæler oplysninger. De har haft problemer med nogle emails, hvor man skal indtaste sit kontonummer og lignende, men det har absolut intet med årsopgørelsen på SKATs hjemmeside at gøre.

  • Rheinricy 05-03-2011 10:41

    Jeg må ærligt indrømme, at jeg er en hat til at sætte mig ned med lønsedler, m.m. Men da jeg fik SU og sådan, var jeg næsten sikker på at få penge tilbage, fordi jeg, for ikke at miste SU'en, havde meldt til at arbejdsgiverne, at det skulle være på bikortet. Og YAY!! Penge tilbage til MIG!!! Wuuhuuuu!!

    Kan tydelig huske da jeg var yngre og fik en check med posten! - 2 KRONER!! Total dumt, når det koster skat tre gange så meget at sende ud  

  • Nille60 05-03-2011 10:41

    tak for tippet

    skal betale 99 kr tilbage i rest skat så det er ikke alverden så det overlever jeg nok 

  • Huntres 05-03-2011 10:43

    Super godt tip! :D

  • Senette 05-03-2011 10:47

    øøv, jeg tror ikke, at jeg allerede kan se det...

    Skulle I andre også vælge, om I ville have opgørelsen sendt med post eller se den online?

  • Senette 05-03-2011 10:51

    Hov, eller måske kan jeg godt se det...

    Står det ca øverst på sedlen, hvor meget man får tilbage?

    Altså "skat til udbetaling. Se under Udbetalingsoplysninger. 4. 198, 00
    Beløbet indsættes på din NemKonto til disposition den 28.3.2011"

    Dvs, at jeg får de 4298 tilbage, ikk?

  • Frkraaholdt 05-03-2011 10:53

    Nu har jeg begivet mig derind, og stoler på alle jer andre :) ..

    Skal ha 2996 tilbage :) Tak for tippet !

  • Huntres 05-03-2011 10:57

    I skal huske at det er den foreløbige opgørelse, så det kan godt afvige lidt :) der står også opgørelse 2010 foreløbig, der hvor man trykker sig ind :)

  • Mulle- 05-03-2011 11:07

    Huntres - Men er det ikke fordi den ikke er endelig, såfremt man har nogle indvendinger

    Årh I skal have mange penge tilbage alle sammen 

  • Mulle- 05-03-2011 11:10

    Senette - Jo det betyder du skal have en ordentlig røvfuld penge tilbage

  • Cikoriiie 05-03-2011 11:12

    Ja Senette, det passer. :)

  • Nannajacobsen 05-03-2011 11:13

    Er sgu da helt lost på den side....
    Er det det der hedder "Restskat for 2010 inkl. procenttillæg"?

  • Senette 05-03-2011 11:15

    Pyhaaa gooodt :D Jeg ville lige være sikker, før jeg gik i gang med juble :D Ej, hvor blev weekenden lige pludselig meget bedre :D

  • Klyver 05-03-2011 11:19

    Så kunne man da lige få ødelagt sin lørdag - skal af med godt 16.000,- i skat     Vidste nu godt jeg ville få et smæk, p.g.a. de lave renter

  • Mulle- 05-03-2011 11:19

    Nanna - Når du åbner din årsopgørelse for 2010, så er det første linie hvor du kan se der står et tal... Det er enten det beløb du skal ha', eller af med i skat (teksten fortæller tydeligt om du skal af med det eller ej)

    Jeg kan ikke se min længere, da jeg har indberettet en "fejl" i min opgørelse, og så kan man åbenbart først se den igen når den er rettet fra min arbejdsgivers side... Øv!

  • Mulle- 05-03-2011 11:20

    Klyver - Men heldigvis kan man trække det fra næste år, så man ikke bare wupti skal aflevere 16.000 her og nu til skattefar Men sålænge man er klar på at få et skattesmæk, og det ikke kommer som en overraskelse, så er det vel okay?

  • Klyver 05-03-2011 11:22

    Ja ja, det kan jo ikke være anderledes og som sagt, så vidste jeg det godt, men ikke hvor meget

    Bor i eget hus, så med de lave renter, SKAL det jo give et smæk - når nu man ikke har fået det rettet

  • Nannajacobsen 05-03-2011 11:28

    Øøøøh. Kan der godt være fejl i den? Eller et eller andet. Er 100 på at jeg satte min forskudsopgørelse til laaangt over hvad jeg tjener, men der står gudhjælpme at jeg skal aflevere 7000 kr!

  • Frkraaholdt 05-03-2011 11:29

    Ja , er du sikker på at du kigger på det rigtige år ? .. Den fejl laver mange vist .. Jeg håber det er en fejl :)

  • Nannajacobsen 05-03-2011 11:30

    Ja. Jeg kigger på 2010, er det ikke det jeg skal?

  • Klyver 05-03-2011 11:30

    Nanna: Hvis du skylder penge væk, skal du have sat den en DEL % højere, for at det udligner sig

  • Nannajacobsen 05-03-2011 11:31

    Øhm. Jeg skylder ingenting så vidt jeg ved!

  • Klyver 05-03-2011 11:32

    Nanna: Selvom du f.eks. kun har tjent 250.000, men sat den til 350.000, så har det ingen indvirkning på, hvad du betaler i skat. Trækprocenten er jo den samme

  • Nannajacobsen 05-03-2011 11:34

    Så er der jo nærmest ingen grund til at lave en forskudsopgørelse?

  • Klyver 05-03-2011 11:34

    Altså, det er en udbredt misforståelse, at hvis man bare sætter sig selv til at tjene 50 eller 100 tusind mere end men reelt gør, så betaler man mere i skat, men sådan hænger det ikke sammen. Du skal op på små 400.000, for at betale topskat og har du sat dig selv til så meget, men kun tjent 300 f.eks. så skulle du gerne have penge tilbage

  • Tildetilde 05-03-2011 11:35

    Åh altså,,, jeg loggede på med rystende hænder... Det var heldigvis til min fordel, havde dog håbet på mere end sidste år. Men jeg klager ikke... 19.000 bobs til mig, så kan det være jeg kan komme til bryllup i henholdsvis Irland og Las Vegas som jeg er inviteret til...

  • Klyver 05-03-2011 11:35

    Jo, det du kan gøre til næste år, er at bede om, at din trækprocent bliver hævet fra f.eks. 38% til 42%,SÅ kommer du til at betale for meget i skat

  • Klyver 05-03-2011 11:37

    Og forskudsopgørelsen er jo altså ikke KUN til at oplyse hvor meget du regner med at tjene, men også der du skal tjekke alle dine fradrag og ændre dem, hvis de ikke passer

  • Klyver 05-03-2011 11:38

    Tilde: Hvor skønt

  • Krystal18 05-03-2011 11:50

    Hvor skal man gå ind henne for at tjekke ?

  • Vejle75 05-03-2011 12:01

    HAHHAA.... jeg tror der er mange inde at tjekke allerede
    jeg sku logge på 3 gange for at komme ind. Fik meddelsen "SKAT har travlt..prøv igen senere" (eller noget i den retning).
    9700 kr til mig... men har ikke husket at opgive kørsel.. (hov )...

  • Krystal18 05-03-2011 12:02

    jeg kan hverken se nogen steder om jeg skal betale tilbage eller få jeg refunderet tilbage  ....?

  • Indienite 05-03-2011 12:02

    Jeg skal af med 800 kroner, og min mand skulle af med 7700... men så opdagede jeg at der ikke var regnet befordringsgodtgørelse med i hans, så nu får han 5200 tilbage i stedet. Dejligt 

  • Nadjalykke 05-03-2011 12:03

    Så blev ens lørdag lige reddet... 10.000,- tilbage, til manden og jeg  Og vi havde snakket om, vi bare ville være glade, hvis vi ikke skulle betale. Så det er jo, en glædelig overraskelse! Han kommer hjem fra træningslejr i aften, så tror jeg vil overraske med lidt lækkert mad 

  • Mulle- 05-03-2011 12:08

    Krystal - du skal gå ind under årsopgørelsen (står ca midt på siden) og så vælge 2010, hvis den ikke allerede står derpå, og så åbne årsopgørelse - der kan du se om du skal af med penge eller have penge tilbage...

  • Nadjalykke 05-03-2011 12:11

    Indiente - Skønt når man opdager, sådan en fejl 

  • Krystal18 05-03-2011 12:16

    Tusind tak mulle =)

  • Life_is_lessons 05-03-2011 12:34

    YES! jeg får 10.000 kr tilbage
    Jeg sætter altid min skatteprocent op med 5% så jeg er sikker på at få en sjat

    Men der står:
    Din overskydende skat/AM-bidrag er tilbageholdt. Det skyldes, at SKAT undersøger om der er gæld, som
    skal dækkes af den overskydende skat/AM-bidrag. SKAT sender meddelelse til dig, når afklaring er sket.

    hvor lang tid tager sådan en afklaring??

  • Nannajacobsen 05-03-2011 12:57

    Dvs at man ikke skal ændre hvor meget man kommer til at tjene, men hvor meget % skat man skal betale?

  • Mikkeline89 05-03-2011 12:59

    Jeg er forvirret over det hvert år 
    Kan man selv ændre på sin trækprocent? Det kan jeg ikke finde nogle steder...

  • Nannajacobsen 05-03-2011 13:01

    Mikkeline - nej heller ikke mig. Jeg kan kun ændre hvor meget jeg kommer til at tjene...... for fanden det er kompliceret....

  • Life_is_lessons 05-03-2011 13:09

    hejsa
    Det er virkelig også forvirrende!
    Hvis man vil have forhøjet sin skatteprocent, skal man blot sige det til sin arbejdsgiver eller løn kontoret, så forhøjer de det til den procent i ønsker..

  • Mariee 05-03-2011 13:09

    Hurra for jer, der skal have penge tilbage  . Jeg skal af med 6500 kr., men heldigvis kan man jo bare få dem iregnet næste års skat, hvis det er under 18.000 kr.

  • Nannajacobsen 05-03-2011 13:16

    Nå ja. Det ser ud til at jeg skal betale 7700. Lort mand. Især når man har gjort alt i god tro..

  • #cathrine# 05-03-2011 13:19

    arrgh... Rende mig.. 16.000 skal betales tilbage.. hvordan ændre jeg så jeg betaler mere i dette år.. Har sku ikke 16.000

  • Sommerhat4000 05-03-2011 13:21

    I kan som sådan ikke ændre skatteprocenten i jeres forskudsopgørelser....  Jeg giver altid lønningsafdelingen på min arbejdsplads besked på at forhøje skatteprocenten på min lønseddel. Herudover sletter jeg fradrag for fagforening og sætter min løn en del op i forskudsopgørelsen...... skal have 38.000 tilbage... jubiiii  Helt som forventet.

  • Sommerhat4000 05-03-2011 13:24

    Cathrine: Du beder din arbejdsgiver om at sætte din skatteprocent op og kontrollerer lige din forskudsopgørelse for 2011 og får den ændret hvis den ikke stemmer overens med "virkeligheden" 

    Redigeret 05-03-2011 13:25

  • Mariee 05-03-2011 13:26

    Cathrine: Du behøver heldigvis ikke lægge 16000 her og nu, men kan betale dem gradvist over næste års skat  .
    Det er lidt billigere at betale dem nu, men man sparer ikke meget....

  • Mette83 05-03-2011 13:48

    Hej piger- på hvilken side ser I det????

  • #cathrine# 05-03-2011 13:48

    nej ved jeg skyldte også 8000 sidste år... Men det er røv de ikke ændre det selv som de skriver. jeg har tjent mindre end de har sat mig til.. så ringer på mandag..

  • Mikkeline89 05-03-2011 14:00

    Jeg skal betale næsten 8000 kr tilbage  Så ville gerne lige skrue min trækprocent lidt op..

  • Sommerhat4000 05-03-2011 14:42

    mette83: på skats hjemmeside - du skal logge ind på tast selv med cpr.nr og tast selvkode eller nem id 

  • Sara-musen 05-03-2011 14:56

    Haha.. Jeg skal betale 7 kr tilbage, det var da lige til at overkomme.

  • Mulle- 05-03-2011 14:58

    Haha Sara, ja den var da lige til at overkomme

  • Sara-musen 05-03-2011 15:04

    Det må man sige.. Men tror da også jeg vil prøve det med trækprocenten i år, det kunne da være rart at få et pænt beløb tilbage.

  • Venus ll 05-03-2011 15:16

    Jubiiii, 5.811 kr. til udbetaling her   

    Redigeret 05-03-2011 15:17

  • Lækkerqq 05-03-2011 16:22

    Øv jeg kan ikke få lov at se det, ude af drift 

  • Honningbi86 05-03-2011 16:47

      

    Redigeret 06-03-2011 14:25

  • Froekenknudsen 05-03-2011 18:12

    Jubi - jeg får også penge tilbage   Men jeg glemte da at kigge hvornår de bliver udbetalt   Nogen som ved det?

  • Søsser20 05-03-2011 18:23

    frøken knudsen de kommer til 1/4...

  • Froekenknudsen 05-03-2011 18:32

    Tak Søsser Nøj hvor skal jeg bare SHOPPE

  • Mulle- 05-03-2011 18:37

    Frøken - De står på din nemkonto den 28/3

  • Søsser20 05-03-2011 18:38

    ja... og det passe lige med high summer kollektionerne kommer der... Er der nogen der ved om renter fra su gæld automatisk bliver indberettet?? 

  • Mmbe11 05-03-2011 22:52

    2000 kr tilbage til mig JUBII 

  • Sanneyagmur 05-03-2011 23:39

    Her blev jeg også glædeligt overrasket, får næsten 12000 kr tilbage, ikke dårligt ;=)

  • Mholm1976 06-03-2011 11:15

    Yehaaa vi får ca. 13.000 tilbage og så har vi ikke engang indberettet kørsel endnu, så mon ikke vi ryger over de 20 - 22.000, det er bare skønt

  • Michellefaust1 06-03-2011 11:49

    Kan man også godt ændre sin trækprocent selvom ens hovedindkomst er SU?
    Jeg skal nemlig også betale penge tilbage - øv øv
    SU trækker jo fra hovedkortet og mine bijobs trækker fra bikortet.
    Så jeg kan bare sige til min arbejdsgiver at jeg vil have hævet min trækprocent? Og hvor meget er realistisk at hæve den? Jeg er en dør til sådan noget med SKAT her

  • Mholm1976 07-03-2011 12:45

    Jeg får altid hævet med 2 el. 3 procentpoint altså min procent er normalt 39, men får det lavet til 42  dog for første gang har jeg sidste år ikke fået det gjort, så jeg var lidt nervøs, men det gik heldigvis

Skriv på debatten