Fødselsdag På Facebook

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1626
  • Lady vicky 09-05-2011 09:06

    Skriver du til dine "venner på facebook", når de har fødselsdag?

    Jeg synes, det er en hyggelig skik / gestus, så jeg skriver tit en lille hilsen til fødselaren. 

    ....og så synes jeg da også selv, det er hyggeligt at få hilsner

    Glæder mig til at høre fra jer andre - solskinshilsner fra Susanne

  • Pava04 09-05-2011 09:10

    Jeg er aldrig blevet husket så meget efter jeg er kommet på facebook, så det er super dejligt at få sådan en hilsen, og det er nemlig rigtig hyggelig, nu er jeg kun venner med personer jeg kender personligt, og få fra MAG  Jeg kvittere også gerne lige med en lille fødselsdagshilsen, da jeg selv synes det er hyggeligt.

    Tror også det er en god og "nem" mulighed for i dag sender folk ikke kort til hinanden længere, eller personlige breve, det er kun ganske få jeg personligt selv sender kort til på fødseldage, men de nærmeste sender jeg dog fortsat en personlig hilsen, især den ældre generation som ikke lige er på facebook.  

  • Froekenknudsen 09-05-2011 09:11

    Ja da - synes det er smadderhyggeligt

  • Gupbiz 09-05-2011 09:11

    Ja, når jeg er på FB og lige ser det, så skriver jeg da naturligvis tillykke med fødselsdagen 

  • Østjylland2011 09-05-2011 09:14

    Den er nem - bruger ik facebook.
    Et bevidst valg jeg har taget mig.
    Jeg er meget bevidst om facebook, twitter, youtube og alle de elektron. mediers fordele og sociale gevinster men har ik rigtigt behov for det pt.
    Det er en helt anden diskus, men foretrækker andre medier og er til hurtige beskeder ex tlf. og sms. Mails hvis der skal vedhæftes noget osv.

  • Gupbiz 09-05-2011 09:29

    ... Jeg tænker lidt: Er der nogen speciel grund til at vælge det fra?

    Vedkommende som har fødseldag vil jo bare blive så glad for en hilsen (også fra personer man ikke har set i lang tid) 

    Jeg modtog en masse fødseldagshilsner på min fødselsdag, fra folk som jeg slet ikke snakker med mere, og nok ikke har gjort i 15 år - men det varmede 

    Sådan noget bliver man bare glad over   

  • Østjylland2011 09-05-2011 09:41

    Jeg går ud fra du spørger mig, Gupbiz?
    Facebook er et bevidst fravalg generelt og hermed  implicit fødselsdag og andre funktioner.
    Fødselsdagshilsner kan jeg stadig sende over sms - men foretrækker nu at ringe.

  • Karinaej 09-05-2011 09:44

    Jeg synes faktisk ikke at det varmer så meget når folk jeg ikke har talt med i 15 år skriver tillykke med fødselsdagen på min væg. Det virker kunstigt og slet ikke oprigtigt når den absolut eneste kommunikation der er, er et tillykke i anledningen af en reminder der står i højre hjørne på ens FB side Jeg ønsker dermed også selv kun tillykke til dem, som jeg i princippet også ville have sendt en sms eller ringet til og tit gør jeg dog alligevel det i stedet.

    Men det er nok også derfor at jeg helst ikke bliver FB venner med folk jeg ikke taler med regelmæssigt Men igen, det er jo alt afhængig af hvordan man vælger at bruge FB, og den diskussion har vi vidst også haft før

  • Venus ll 09-05-2011 09:55

    Jeg ønsker de facebookvenner tillykke, som jeg ser som venner i modsætning til bekendte. Jeg ser dog ikke skævt til dem, der skriver tillykke til mig, selvom vi ikke har set hinanden i mange år - det har jeg ikke det mindste imod, men jeg gør ikke nødvendigvis gengæld

  • Chaarlotte 09-05-2011 10:03

    Ja, hvis jeg er online skriver jeg en fødselsdagshilsen :) - synes det meget hyggeligt, med en hilsen fra gamle bekendte i ny og næ!

    Go'dag, C

  • Grevee 09-05-2011 10:20

    Jeg bruger FB meget lidt. Og jeg sender derfor ikke selv fødseldagshilsner til folk, som jeg ikke ville ringe til. Og jeg må, som Karinaej sige, at det er mig inderligt ligegyldigt at modtage hilsner fra folk, jeg ikke længere holder kontakt med. Der er jo en grund til jeg ikke har haft kontakt i årevis
    Kh Dorit

  • Gupbiz 09-05-2011 10:20

    Øst: Tjaa... Jeg spurgte nu sådan generelt, men eftersom du svarer, så kan jeg da godt forstå dig  Facebook er et socialt netværk, som man jo kan vælge til eller fra.
    Jeg synes det er dejligt at bruge til at holde kontakt med min familie og venner (som bor i hhv. Århus og Kbh), dvs. laaangt væk 

  • Rottemis 09-05-2011 11:28

    ikke til alle..men mine nærmeste,og dem jeg lige syntes skal ha en hilsen..de får en   

    jeg blev selv så glad,da jeg havde fødselsdag i marts..jeg fik så mange søde beskeder   

    Redigeret 09-05-2011 11:29

  • Klyver 09-05-2011 11:35

    Jeg gør  Til alle der står på min venneliste  Ville jo også sige tillykke til en af ungernes forældre, hvis jeg mødte dem og vidste de havde fødselsdag også selvom det ikke er nogen jeg taler med udover i forb. med ungerne.
    Er iøvrigt ikke enig med Grevee i, at der jo er en grund til, at man ikke regelmæssigt har kontakt. Jeg er fb venner med flere fra min folkeskoleklasse og det er altså ikke fordi jeg har noget imod dem, at vi ikke har kontakt, men blot fordi, at sådan udviklede det sig.  Man bliver spredt for alle vinde efter skolen

    Må jeg spørge hvorfor i har venner på fb, som i ikke engang GIDER skrive tillykke til? Jeg mener, kunne man så ikke lige så godt lade være med at vær venner?

    Redigeret 09-05-2011 11:35

  • Snuggle88 09-05-2011 12:06

    Ja, det gør jeg ALTID Også til folk jeg ikke taler så ofte med, for man er vel venner med dem på FB, fordi man på en eller anden måde stadig ønsker kontakten...

    Jeg har selv fødselsdag i dag og det varmer virkelig om hjertet med alle de beskeder - korte som lange

    Redigeret 09-05-2011 12:09

  • Grevee 09-05-2011 12:10

    Klyver: Det er bestemt ikke fordi jeg ikke gider. Jeg er nok bare af den skole der siger, at venner er personlige og derfor skal ha lidt ekstra opmærksomhed. Jeg tillægger det ikke nogen betydning at få en hilsen fra en, der ikke er en del af mit liv. Og derfor regner jeg heller ikke med det omvendt Måske jeg bare er den tand ældre der gør, at det ikke er naturligt for mig at sende elektroniske hilsner. Hvorfor så være venner på FB? Tjaeeee hvis jeg rejste rundt i verden i dag, og mødte spændende menesker- så ville jeg nok også bruge FB mere end jeg gør. For du har ret i, at vi spredes, men derfor ikke mister kontakt- men at være i kontakt på FB er vel også en kontakt Det er den med, at de dukker op ud af det blå jeg synes er ligegyldig.
    Kh Dorit

  • Karinaej 09-05-2011 12:23

    Klyver: nu er det jo ikke fordi jeg hader dem og håber de har en rigtig dårlig fødselsdag Og det er heller ikke fordi jeg ikke orker at bruge 1 minut på at skrive tillykke til dem. Men jeg synes bare ikke at det bliver ordentligt oprigtigt, når det er den eneste kontakt man i øvrigt har med personen. Og hvad så, føler de sig så forpligtet til at sende en ligeså "forceret" hilsen til mig når jeg har fødselsdag? Jeg synes at den slags er overfladisk og det er ikke lige mig.

    Ja, hvorfor er jeg ven med disse mennesker? Det er jo meget hyggeligt at man kan følge hinanden lidt på afstand uden nødvendigvis at forcere en kommunikation med folk man ikke længere har så meget tilfælles med.

    Men når det så er sagt, så er jeg da meget høflig IRL og siger da selvfølgelig tillykke til mine kollegaer,. osv når de fortæller at de har fødselsdag, og i den anledning: tillykke Anilec! Håber du får en dejlig fødselsdag

  • Venus ll 09-05-2011 12:32

    Har det lige som Karinaej - man kan sagtens have bekendte som facebookvenner, uden det betyder, at det vil være naturligt at skrive tillykke med fødselsdagen.

    F.eks. har jeg gamle kolleger og studiekammerater som facebookvenner, men jeg vil til enhver tid finde det mere naturligt at skrive en besked til dem om noget fagrelevant eller ift. job/karriere end at skrive tillykke med fødselsdagen... Mine bekendte og gode venner har jeg en bestemt relation til, og det skal et eller andet sted være relevant for mig at kontakte dem, når jeg gør det. Mon ikke de fleste har det sådan after all?

  • Sieppe 09-05-2011 12:41

    Jeg skriver tillykke til dem jeg synes skal have en fødselsdagshilsen. Jeg synes det er meget hyggeligt selv at få en lille hilsen fra folk man ikke rigtig har kontakt med mere.

  • Mummi 09-05-2011 12:41

    Jeg skriver tillykke til dem jeg ser IRL, men vil egentlig hellere sende en SMS eller et kort. Det er bare så sjældent jeg husker det
    Dem jeg skal huske at skrive til har jeg skrevet ind i min kalender i stedet, så jeg er helt sikker på, jeg ikke misser datoerne.

    Dem jeg er ven med på FB, men som jeg ikke ser, skriver jeg kun til, hvis jeg lige ser i forbifarten, at de har fødselsdag den pågældende dag.

    Jeg ser lidt det, at være ven med folk på FB som det samme, som da man i gamle dage brugte sin telefonbog, hvor man jo også indskrev sine bekendte.
    Så for mig er der de rigtige venner, som jeg ser IRL, har på FB, MSN osv., & så er der mine bekendte, som jeg har på FB & som regel ikke andre steder

Skriv på debatten

Lady vicky sælger