Permanent Hårkur Med Keratin ?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 24054
  • Krystal18 07-06-2011 11:53

    Kære MAG'ere  :)
    Har nogen af jer prøvet at få permanent hårkur med keratin ?
    Jeg har nemlig hørt det skulle være meget effektiv, især hvis man har ødelagt og kruset hår. Behandlingen gøre,  håret bliver glat, glansfuldt og  blødt også skulle den gerne holde op til 8 måneder.

    Inden jeg kaster mig ud i det , vil jeg gerne høre om nogen af jer har prøvet det og er det noget I vil anbefale ?

    Jeg er så træt af mit hår nemlig, det er både tørt og kruset !

  • Krystal18 07-06-2011 11:56

    Ups  Jeg oprettede debatten under den forkerte kategori .

  • Froosh 07-06-2011 12:08

    Det har jeg ikke hørt om, hvor kan man få det?

  • Krystal18 07-06-2011 12:21

    Man kan få det lavet hos frisøren , men jeg tror ikke, det er alle frisører der har kendskab til produktet. Min frisør vidste ikke hvad det var, men hun sagde hun vil undersøge det.

    SÅ jeg håber virkelig, der er nogen herinde som har prøvet det (:

  • Betterose 07-06-2011 15:51

    Hej, jeg har lavet det to gange i Libanon,- og skal få det lavet igen her i næste måned når jeg tager på ferie, og jeg kan godt fortælle dig at det er fantastisk, ens hår bliver så blødt og sundt det er blandt andet en af årsagene til at jeg vil på ferie i libanon (: og det tager ingen tid at glatte det ud med et glattejern ( det tager mig normalt 1½ time.)  og det holder op til 6 måneder.
    Men det keratin kan være meget stærkt (man skal have en maske på) så jeg tror ikke at det er præcis det samme som er i udlandet som er her i dk.

  • Krystal18 07-06-2011 17:04

    * Betterose
      Hvis man har naturlige krøller, vil håret blive helt glat efter sådan en kur ?

  • Ravenheart 07-06-2011 17:28

    Tror ikke krøller vil blive glatte, men kruset/stort/ødelagt hår vil blive smukt og lettere at have med at gøre. Der er vidst nogle videoer med det på youtube hvor piger har fået det gjort og "bedømmer oplevelsen"

  • ~fieeh~ 07-06-2011 18:13

    Er det BKT du mener? Brazilian keratin treatment? Det kan jeg kun anbefale - men sørg for at finde en der laver det med en kur uden for meget (eller noget!) formaldehyd.
    Jeg har MEGET fald i mit hår, og efter sådan en kur her har jeg bare lodret glat hår :D Resultatet holder et par måneder, alt efter hvilken shampoo du bruger. Sodium laureth sulphate er en synder i næsten alle shampooer og ødelægger virkelig hurtigt denne kur, og er ofte også det som får hårfarve til at falme hurtigere. 8 måneder er lige lovligt overdrevet synes jeg, jeg har ikke hørt om nogen hvor det holdt mere end 3-4 måneder maks :) Det er kun et midlertidigt depositum af keratin ind i hårstråene, og det kommer ud igen løbende.

    Jeg laver dem selv - jeg har købt det hos en frisør i Israel som kalder det "choco-coco" noget i den stil. Det er fantastisk :)
    Men vigtigst er, at du finder en frisør der ved hvad hun laver, og som også ved, at man ikke må lave denne kur på normalt/fint hår, da det kan give lige det modsatte resultat og håret bliver for stift (fordi der ikke mangler keratin i håret).

  • Betterose 08-06-2011 00:03

    Jeg har også naturlige krøller, som er krusset/tørt og ja , mine krøller forsvandt selvfølgelig ikke helt det var stadig en smule bølget, men slet ikke som før det blev så lækkert- og det tog mig så kun 10 min at glatte det ud med et glattejern, hvor det normalt tager 1½ time.

    jeg kan virkelig godt anbefale "keratin kuren" , det er virkelig det hele værd!!! Jeg glæder mig allerede at få det lavet igen. og som Fieeh siger så skal du ikke forvente at det holder i 8 måneder, som sagt det kan holde op til 6 måneder eller det gøre det ved mig.

  • Ravenheart 08-06-2011 02:48

    Som Fieh siger, så gå udenom formaldehyd, ved umiddelbart ikke hvad det gør ved/for håret, men det er meget kræftfremkaldende 

  • ~fieeh~ 08-06-2011 08:17

    Ravenheart: Det ødelægger også håret - jeg fik selv en behandling med noget BKT der var formaldehyd i.. Resultatet holdt godt nok længere synes jeg, men efter det var gået helt ud, var mit hår virkelig tørt og trælst, og umuligt at have med at gøre, så udover kræft-faktoren synes jeg også den er slem nok :(

  • Ravenheart 08-06-2011 14:10

    Okay, lyder somom kuren viste sig at have modsat effekt over længere tid, rigtig ærgeligt 

  • ~fieeh~ 08-06-2011 14:53

    Ja, hvis der er formaldehyd i (og det kan også godt være det bare er fordi man har været så vant til ultra-lækkert og blødt hår at man så synes det ryger i den anden grøft) - men den jeg bruger nu virker lige som den skal, og er fantastisk :)

  • Krystal18 10-06-2011 19:40

    Fieeh *
    Kan jeg bede om din mail ?  du skriver, du laver dem selv.

  • ~fieeh~ 10-06-2011 20:09

    jo da.. fieeh@stofanet.dk - jeg køber selve produkterne online, men udfører selv proceduren.. det er noget billigere i længden end de 800-900 kr frisører ofte tager for det...

  • Dittefrederiksen 06-04-2015 21:07

    Nogle der kan anbefale steder man kan få det lavet? i København? :)

  • Lilantow 27-05-2015 10:14

    Hej fieeh .-9

    jeg kunne også godt tænke mig at vide lidt om de produkter du køber hvis muligt

    jeg har prøvet at skrive til dig men tror ikke din mail virker eller også har du skiftet den?

  • Lilantow 27-05-2015 10:15

    Ditte frederiksen prøv frisør Esstera på frederiksbeerg ;