Hvid, Sølv, Brun Ræv?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 615
  • Livalotte 02-10-2007 16:41

    Da jeg vil ud og købe en dejlig varm ræv til halsen, vil jeg lige hører jeres mening :)

    Hvilken farve er den flotteste?

  • ¤bernbom¤ 02-10-2007 17:48

    Det er helt klart hvid, jeg har en og den har jeg været super glad for, passer bare til alt og er skøn at have på :)

  • Sterling 02-10-2007 19:10

    Du køber vel ikke en ægte ræv!!!

    lige en personlig mening fra mig af 

    jeg synes det er rimeligt frastødende når man ser tøser rundt omkring i byen, med en ægte (død) ræv om halsen, der stadig har hoved og ben, med kløer... det ser bare ikke lækkert ud med et lig om halsen...

    hvordan mon ræven har haft det før den blev til pelskrave, nogen må da have set dokumentaren flået levende... rævene går ikke og hygger sig ude i en fin lille skov før de bliver skudt/slået ihjel for at blive lavet til pelskraver...

    en fin uægte pelskrave er vel klart at foretrække 

  • Miss2900 02-10-2007 19:18

    jeg har en stor hvid ræv med en kæmpe hale jeg elsker den og den er bare så skøn.

    ville ønske jeg havde råd til at købe en hel jakke men nej 

    MEN DER ER DER ÅBENBART ANDRE SOM FÅR MEGA ONDT ET HVIS STED OVER SÅDAN NOGET..
    MEN NÅR MAN HAR DEN MENING ER MAN VEL OGSÅ VEGETAR OG HUSKER AT KØBE ØKOLOGISKE ÆG..

    JA JEG KAN BLIVE VED....

     

  • Mindste my 02-10-2007 20:09

    Jeg ville også foretrække de uægte. Rævene i Danmark har det virkelig dårligt, selvom deres bure netop er blevet opgraderet til, at de rent faktisk kan stå op og gå rundt om sig selv.
    Man behøver ikke være vegetar for at ønske at dyrerne blev behandlet bedre i Danmark - hvis pelsavlerne gav deres dyr mulighed for at bevæge sig rundt og følge deres instinkter ville jeg ikke se et problem i, at man havde en pelskrave, men når dyrerne bliver behandlet så ringe, som de gør her, så synes jeg bestemt heller ikke, at det er helt fair. Pelsfrakke er flotte, men der er nogle virkelig ærgerlige historier bag dem.

    Jeg køber også økologi og kød fra fritgående dyr, jeg ønsker ikke at spise kød fra grise med betændte skuldersår, produkter fra kør der aldrig har set rigtig dagslys og hvis kalve bliver aflivet så snart de forlader koens mave, eller æg fra høns der sidder i småbitte burer og ikke har bare det mindste der ligner livskvalitet.

    My

    Redigeret 02-10-2007 20:15

  • Littlemissmerry 02-10-2007 20:30

    Hold nu op med at komme med Jeres holdninger til dyr, politik, og økologi.

    Livalotte spørger hvilken farve ræv der er den flotteste, ikke hvorvidt det er forkert eller rigtigt at købe rævepels, eller hvordan dyrene har det. Opret Jeres egen tråd om de emner!!!

    Jeg købte en rigtig stor og flot blåræv sidste år, som var indfarvet postkasserød - den er så fed, altså

    Sølvræven holder forevigt i farven (sort med hvid stribe ned af ryggen) - den kan du altid bruge

    Men køb dem et ordentligt sted - synes der er mange der sælger virkelig grimme eksemplarer med ører, knurhår osv. på - lidt ulækkert, hvis du spørger mig

  • Indienite 02-10-2007 20:51

    Littlemissmerry det er vel en debat og alle har ret til at ytre deres mening, så længe man gør det i en ordentlig tone?

    Jeg er meget enig med mindstemy. Måske ville i se anderledes på det hvis det var små søde hundehvalpe der levede det liv, for at i fik jeres pelskraver? Som jeg i øvrigt synes er rigtig grimme, ægte ræve eller ej :) Det er bare for smagsløst og 30'er agtigt. Et levn fra dengang der slet ikke var noget der hed dyrevelfærd.

  • Littlemissmerry 02-10-2007 20:57

    Det er da ikke en debat om de emner I skriver?? Synes ærligt talt I er tarvelige!

    At I ikke er til pels er da helt okay - men det handler denne debat altså ikke om

  • Mindste my 02-10-2007 21:41

    Jeg synes det er mere tarveligt overfor dyrerne, at folk udnytter dem på den måde. Men hver sin mening, og det er også helt i orden.

    My

  • Rizz 02-10-2007 21:51

    jeg er vegetar, køber økologiske æg og synes at pels er frastødende. og hvad er der galt med det?

    jeg synes, at din ræv skal være gennemsigtig og ikke-eksisterede.

  • Livalotte 02-10-2007 23:22

    blaa blaa blaa. Åben jeres egen debat :)   tak..


    Littlemissmerry: Det med øre og knurhår, sælges der også nogle med dette?

    Er det pænt hvor fødderne er blevet beholdt på pelsen? :)

  • Tårnmusen 02-10-2007 23:28

    Ja hold da op en omgang dobbelt moral fra et par af de dyrevenlige damer ! Mindste my - forstår at du sælger et par ruskindsko ? Gav de dig en grim smag i munden, eller er det ikke "synd" for køer ????

  • Nielse 03-10-2007 00:26

    Hejsa

    Jeg har en rød ræv, som min bror selv har skudt, ( han er jæger)
    Den er fantastisk lækker og jeg synes den røde passer til alt og sætter kulør på.

    mvh louise

  • Littlemissmerry 03-10-2007 10:37

    Tårnmusen >> Ha ha - det var altså god lir det dér - ja undskyld, men sidder og morer mig.

    Forstår ikke man skal ytre sin holdning om noget debatten slet ikke handler om - det svarer til at ødelægge en salgsannonce i min verden - det er lige irriterende :-/

    Livalotte >> Ja, har set mange grimme eksempler (især naturrævene herinde - rød og sort). Gå i en pelsbutik, hvis ikke du kender nogen der sælger ræve engros (det gør jeg, men slap også 1600,- for mit utrolige eksemplar ) .
    Sørg for at gå et ordentligt sted hen - og de skal være bløde på bagsiden, så ved du de er garvet korrekt. Ingen ører, næse, knurhår, poter - så er det ordentligt (Og neeeej, det er ækelt at poter stadig er på - det er anti-fashion og ser virkelig ud som et road-kill i mine øjne )

    /Linda

    Redigeret 03-10-2007 10:38

  • Eme-louise 03-10-2007 10:47

    Jeg har selv en hvid ræv... super super lækker og meget stilet. Den har dog glasøjne som ser lidt dumt ud. Men synes helt klart at der skal være ben.. det gør den noget federe.

    Desuden - hvis folk har så meget imod pels, hvorfor er det så ikke frygteligt at gå med læderjakker, læderbælter eller lædertasker? RELAX!!!

  • Andiaa 26-01-2009 23:26

    Jeg har lige købt en rødbrun.... Virkelig flot i farven...
    Jeg synes også de hvide er helt fantsktisk flotte, og ville på en måde gerne have haft sådan en, men de er meget svære at holde. Det er jo meget sarte og bliver let beskidte af make-up og sådan...
    Så jeg synes du skal finde dig en rigtig flot rødbrun, i farver du kan lide - de er vidt forskellige, så kan godt betale sig at vente til du "møder den rigtige"... Men køb en et ordentligt sted, som står inde for kvaliteten - samt at lovgivningen vedr. opdræt og lign. er overholdt...
    Min har gladøjne og ben, og det er jeg godt tilfrds med den har :)

    Og lige en kado  til Eme-Louise - du kan ikke have mere ret i det sidste du skriver. Det er nøjagtig det samme, men det "glemmer" folk bare...

Skriv på debatten