Yndlings Smoothies?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 471
  • Indienite 06-10-2011 10:00

    Inspireret af den anden debat "Morgenvitaminer"

    Jeg har nemlig købt mig en lille smart blender, men den er ikke lige kommet i brug endnu...! Mangler inspiration 

    Opskriften på de bedste smoothies, både dem med frugt og dem med grønt

  • O1-mig 06-10-2011 10:05

    banan, appelsinjuice og hindbær.. Mums!
    Min søde kæreste er også begyndt at lave milkshakes. Fik en med jordbær i går.. Uha, den var god!

    Jeg kan nok ikke hjælpe, hvis de skal være sunde

  • Fru ahlefeld 06-10-2011 10:13

    Den bedste morgen smoothie jeg kan få er med soya mælk, frosne jordbær, lidt banan og et par spinatkugler - og den er samtidig sund 

  • Lucinde 06-10-2011 10:18

    http://emilysalomon.dk/opskrifterrecipes-2/

    under smoothies.

    De er simpelthen fantastiske og afprøvede herhjemme. Godt mix af grønt og frugt og tilsat diverse frø og protein, så de er mere end bare frugtjuice. De mætter rigtigt godt og kan bruges som måltid.


    http://emilysalomon.dk/2011/08/smoothie-accesories/

    Her kan man læse, hvad man kan putte i for at få sundere, mættende smoothies.

    Redigeret 06-10-2011 10:22

  • Rottemis 06-10-2011 10:42

    vanilje is - kaffe - banan...   NAM NAM !!   

  • Lady vicky 06-10-2011 10:48

    Ananas og banan - SÅ enkel og smager SÅ godt!!

    Ellers køb/lån Lene Hanssons bog om smoothies (eller er det juice). Der er masser af god og sund inspiration.

  • Rottemis 06-10-2011 10:53

    lady vicky:
    hi hi..lige da jeg kiggede på det du havde skrevet,troede jeg lige i et splitsekund,at du havde skrevet " ananas og bacon"       lækkert........    

  • Anettestjernholm 06-10-2011 10:54

    Jeg stemmer altså også på at der skal vanille-is i en ordentlig smoothie....

    Tang og agurk maaarn, hvor er i langt ude!!

  • Brilleabe1 06-10-2011 10:58

    Tang og agurk lyder fint...hver for sig , men i en smoothie....gys
    hindbær, blåbær, banan, appelsin/ananas er mums

  • Gupbiz 06-10-2011 11:01

    Banan synes jeg bliver lidt for kvalmt.... Men alle slags bær: Jordbær, hindbær eller blåbær --> som er den klare favorit   

  • Mmartine 06-10-2011 11:08

    Bær og mælk - naturlige ingredienser frem for soya mv. Og hellere spise varieret end kunstigt tilsætte proteinpulver osv.
    Men husk, at der med frugtindholdet let bliver maaaange kalorier i en smoothie

  • Internetewhore 06-10-2011 11:26

    Jeg plejer bare (så opfindsom jeg er): Banan jordbær og vand

  • Ceciliewadil 06-10-2011 11:37

    frugtindholet giver ikke mange kalorier :) det giver meget frugtsukker.. laver selv med bær (hindbær, jordbær og blåbær) og så bananer  og mælk til morgenmad og drysser det så med loppefrøskaller.. skal dog til at bruge soyamælk istedet

  • Ravenheart 06-10-2011 11:38

    I en smoothie skal der jordbær eller hindbær, appelsin eller tropejuice og banan 
    Hvis det er en milkshake skal der selvfølgelig vaniljeis og nogle lækre bær eller banan

  • Brilleabe1 06-10-2011 11:39

    ceciliewadil: Hvorfor soyamælk i stedet (bare nysgerrig) ?

  • Ceciliewadil 06-10-2011 11:43

    pga. af det høje indhold af planteøstrogener..

  • Toniboni 06-10-2011 11:48

    Aha, så frugtsukker indeholder ingen kalorier?? Det er faktisk breaking news for mig! (og jeg tror ikke på det - sorry)

  • Mmartine 06-10-2011 11:51

    Beklager, det er noget vrøvl, Ceciliewadil - der er mange kalorier i frugtsukker, hvilket ligesom siger sig selv, eftersom kalorier både kommer fra fedt, protein, alkohol og kulhydrat... Og det giver i øvrigt også et blodsukkerudsving, der vil noget, hvilket fx kan måles på min mands blodsukkerapperat (type 1-diabetiker).

    Redigeret 06-10-2011 11:55

  • Gupbiz 06-10-2011 11:51

    Jeg mener da også at frugtsukker er sådan temmelig kalorieholdigt?  På linie med alm. raffineret sukker, oder was..?

  • Mmartine 06-10-2011 11:53

    Gup, du har helt ret.

  • Brilleabe1 06-10-2011 11:54

    Ok, planteøstrogener, hvad gør de?

    Og ja, der kan være rigtig mange kalorier i en smoothie, og derfor skal man selvfølgelig heller ikke tage dem for ofte. Jeg vil faktisk også hellere have frugten som frugt, men i weekenderne får jeg en kæmpestor lækker frugtsmoothie.

  • Brilleabe1 06-10-2011 11:57

    Nå, nu har jeg lige læst lidt om planteøstrogener, så du behøver ikke svare for min skyld

  • Ceciliewadil 06-10-2011 12:02

    nej selv. indeholder det kalorier, det er der ingen der siger.. det lød bare på mmartine at man den faktisk blev usund pga. af mange kalorier.. min smoothie om morgenen består af 150-200 kcal og den består af frugt.. så det der lå i det var at selvom det var frugt og indholdte en del frugtsukker så er det ikke en kaloriebombe..

  • Ceciliewadil 06-10-2011 12:04

    og ja hvis man har diabetes er det ikke optimalt at drikke en smoothie kun med frugt, da det har et højt indhold af frugtsukker..

  • Ceciliewadil 06-10-2011 12:06

    ligesom det ikke er optimalt at drikke alkohol og dyrke sport uden at spise, da blodsukkeret falder :)

  • Mmartine 06-10-2011 12:10

    Ah, jeg misforstod, så - min tanke var bare, at man lynhurtigt får flere kalorier end man har brug for, hvis man allerede om morgenen bruger 200 af dem på en smoothie, fordi folk har en tendens til at glemme "flydende kalorier"

    Men det er jo hele tiden et spørgsmål om balance - så længe man husker, at anbefalingen med "6 om dagen" normalt kun omfatter 1 stykke frugt og evt. 1 glas juice - ikke mere.

  • Ceciliewadil 06-10-2011 12:16

    ja jeg spiser den som et måltid og så er det sundt, da den ikke indeholder lige så mange kcal som mine andre alternativer :) spiser den også i en skå med loppefrøkerner på så det føles som et komplet måltid.. og ja man skal ikke spise frugt ud over den smoothie og dog.. hellere tag et æble ekstra en den flødebolle der lurer.. :) sidder og skriver min bachelor i sundhed og ernæring lige nu og vi bliver simplethen mødt af for mange *regler og love* omkring mad :) man skal tilpasse det enkelte menneske og derfor er det jo svært at lave anbefalinger der passer på alle.. :P