Er Kontanthjælp For-Eller Bagudbetalt?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 4917
  • Rakel_petersen 17-11-2011 19:06

    Hej derude 

    Sad lig og undrede mig lidt over om det er for eller bagudbetalt? Spurgte min kærste, og han mener det er forudbetalt, mens jeg mener det er bagudbetalt.. og min kæreste er IKKE til at diskutere med, med mindre jeg er 13636% sikker! 

    Det er fordi han få penge den 25. nov for 14 dage, og igen for 3 dage den 9 dec.
    Kommer det til at gå op eller? ihh jeg hader de skiftende økonomi!!!

    Heidi 

  • Ajtsb70 17-11-2011 19:08

    Hej

    Det må være bagudbetalt tænker jeg, da man jo ikke ved hvor lang tid man skal være på kontanthjælp. Men ved det ikke. Løn er jo som regel også bagudbetalt.

    Anja

  • Trine2901 17-11-2011 19:10

    Ja man får det vist sidste hverdag i månenden.

  • Rakel_petersen 17-11-2011 19:11

    Ja, jeg er nemlig også ret sikker på det, men er ikke 100..   

  • Stilettofashion 17-11-2011 19:12

    Det er bagudbetalt

    Su er til gengæld forudbetalt.

    Smil fra Jannie :)

  • Rakel_petersen 17-11-2011 19:12

    han har søgt idag, så han får kun fra idag og til den 30. nov, i december?

  • Stilettofashion 17-11-2011 19:16

    Ja, han vil få satsen udbetalt fra i dag og til den 30 november, den 30. november

    Smil fra Jannie :)

  • Rakel_petersen 17-11-2011 19:20

    åhhh det magter jeg ikke i mit hoved!    så vi skal holde jul på SU og en halv kontanthjælps ydelse?

  • Stilettofashion 17-11-2011 19:24

    Sådan er reglerne desværre. Super træls når man f.eks går fra SU til kontanthjælp, fordi man så har 1 måned uden indtægt. Men rigtigt rart hvis det er den anden vej, så man har 2 indtægter lige i træk.

    Men så vidt jeg husker (er mange år siden jeg var på kontanthjælp i en måned) så kan man snakke med sin sagsbehandler på kommunen, som kan give dig et stykke papir på hvor meget de regner med at udbetale til dig den 30. november. Og så kan man gå ned i banken og bede om et bevilget overtræk, indtil pengene går ind.

    Men hvis i får pengene den 30. november, så kan i vel også godt nå at holde jul for dem?

    Smil fra Jannie :)

  • Rakel_petersen 17-11-2011 19:35

    god ide, måske vi skulle prøve det!?..

  • Tihi123 17-11-2011 19:44

    Det ved jeg, for jeg er selv pt. på kontanthjælp og det er bagud betalt 

  • Roses89 17-11-2011 19:53

    jep det er bagudbetalt 

  • Rakel_petersen 17-11-2011 20:20

    Tak for jeres svar! 

  • Rottemis 17-11-2011 20:28

    RAKEL. send mig lige en mail jeg har noget jeg gerne vil skrive til dig, men for privat til at dele herinde.. sorry girls 

    molomor@gmail.com

  • Limana 17-11-2011 23:21

    Det kan også være forudbetalt 
    Bare lige for at gøre dig mere forvirret 

  • Rakel_petersen 18-11-2011 09:52

    Ts smølf.. tak for forvirringen, men ved du hvornår og hvorfor nogen får det forudbatalt?

    Rottemis: jeg har sendt dig en mail.. 

Skriv på debatten

Rakel_petersen sælger