Lyskæder Med Glødepærer - Hvorhenne?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1572
  • Clemmenh 29-11-2011 20:02

    Ja som overskriften siger - hvor køber man de gammeldags lyskæder med glødepærer henne? Vores er gået i stykker og mangler derfor en ny, men jeg synes bare at de nye LED kæder har et knapt så pænt lys. Desværre er det nærmest det eneste man kan finde i butikkerne.
    Derfor håber jeg at i lige ved hvor man kan få dem henne - gerne i en fysisk butik, da jeg gerne vil have den op hurtigst muligt. 

    God aften til alle! 

  • Mmartine 29-11-2011 20:35

    Tror, at du skal forsøge at finde den brugt i fald du overhovedet kan finde en.
    - Glødepærer er jo ikke i butikkerne længere? Mener at EU-forbuddet trådte i kraft 1. september 2010, men jeg kan have taget fejl af datoen.

    Redigeret 29-11-2011 20:36

  • Clemmenh 29-11-2011 20:53

    Tak for svar! 
    Øv hvor er det dog irriterende! Jeg synes bare deres lys er helt forkert og trist og meget langt fra de "rigtige" pærer. Hmm - jeg må jo nok nøjes så. Øv bøv! 

  • Mmartine 29-11-2011 20:55

    Enig mht. lyset fra LED - der er dog forskel på "varmen" i pærerne. Jeg har meget god erfaring med Ikeas pærer i forhold til mange andre.

  • Clemmenh 29-11-2011 21:03

    Ok - det vil jeg kigge lidt nærmere på. 
    Det eneste jeg kan se blandt dem til udendørs på deres hjemmeside er dog nogle der har figurer på i stedet for alm. pærer.
    Har du evt. et link til dem du kender?

  • Mmartine 29-11-2011 21:07

    Jeg har ikke prøvet dem i lyskæder - har bare brugt dem i huset, desværre. Men du kan se på dette link: http://www.bolius.dk/alt-om/el-teknik-og-belysning/artikel/forskellige-elpaerers-lyskvalitet/

    Jo tættere du ved en sparepære kan komme på glødepærers Kelvin-tal, jo "varmere" virker lyset.

  • Clemmenh 29-11-2011 21:09

    Tusind tak for det!   
    Det burde da være til at finde en lyskæde der minder bare lidt om de gamle! 

  • Mmartine 29-11-2011 21:12

    Håber at du har heldet med dig 

  • Clemmenh 29-11-2011 21:13

    Tak! Tak for hjælpen! 

  • Mmartine 29-11-2011 21:14

    Altid til tjeneste 

  • Basilden 29-11-2011 23:02

    Tag et kig på Brondsholm.dk - skriv string-lite i søge feltet - Og gå efter den farve der hedder varm hvid - Det giver det mest "naturlige" lys    Husk at der er stor forskel på lyskæder og kvalitet. Det kan godt betale sig at betale lidt mere, en lyskæde har som regel en levetid på ca 5 år.    Hvis man køber en ordentlig kvalitet. De billige led kæder, der vil lysskæret bliver "grimmere" med årene - Men dem fra Brøndsholm, der er LED pærerne patenteret, og har derfor det samme lys i år efter år. Du kan se de lyskæder i stort set ALLE større byers julepynt, og træer 

  • Evot12 02-12-2011 20:14

    Hej

    Jeg har netop set nogen tilsalg herinde, jeg ved ikke om man må sende link til annoncer herinde, men hvis du skriver lyskæde i søge feltet så kommer de i hvertfald frem.

Skriv på debatten

Clemmenh sælger