Plastik Juletræ

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 3285
  • Helenelarsen83 30-11-2011 20:45

    Hej Derude

    Er sikker på at mange af jer Hader plastik juletræer - det er jeg sådan set ikke intresseret i at debattere

    Jeg kunne derimod godt tænke mig at høre fra jer der Ikke hader dem

    Og så var det lige den gik i hopla..
    Jeg har besluttet at det mest praktiske for os ville være et af plastik og havde egentligt udset mig de de havde i Føtex i denne uge - men det er selvfølgelig ikke til at få fat i.

    Har i nogle erfaringer med dem på nettet? Søger et 180 cm der er Pænt og ikke koster en bondegaard - Skriv gerne hvis du har konkrete erfaringer

    Redigeret 30-11-2011 20:47

  • Helenelarsen83 30-11-2011 20:48

    Jeg har kigget på dette her:

    http://www.kunstigejuletraeer.dk/product/detail/kunstige-jule-trae-dakota

    Synes det minder lidt om det fra føtex, dog uden lys..

  • Susset 30-11-2011 21:11

      Det er ihvertfald super, hvis man er allergisk men ellers foretrækker jeg et rigtig juletræ der dufter af gran og harpiks

  • Helenelarsen83 30-11-2011 21:15

    Vi har allergi i huset (ikke undertegnet) så tænkte netop det ville være et fint alternativ.

    men altså.. er lidt "bange" for at ende med at købe et eller andet giftigt sprøjt...

  • Karinaej 30-11-2011 21:23

    Altså jeg troede jeg var en hater Men min søster har lige købt et på 210 cm. Hun har mindre børn som meget gerne vil have det oppe HELE december og det kan et almindeligt træ jo ikke helt holde til. Det ser faktisk ok når det er pyntet

    Hun har købt sit i Harald Nyborg (ved ikke om der ligger sådan én i nærheden af dig). Der købte hun også farvede lyskæder, som børnene jo insisterede på Det ser meget amerikansk ud det hele

    Jeg ved dog ikke om det er giftigt...

  • Susset 30-11-2011 21:23

      Puha, jeg har ikke så meget forstand på plastictræer. Mon ikke der kommer en klog kvinde forbi her i aften der kan fortælle dig noget om det

  • Karinaej 30-11-2011 21:27

    Det er dette min søster har købt: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8427&n=10

    Det ser helt sikkert bedre ud med pynt

  • Helenelarsen83 30-11-2011 21:27

    Tak for jeres indlæg

    De fås ret fine, så derfor tænkte jeg det ville være ok.
    Er ret vild med det linkede og skrev lige til dem, svaret var:

    "We never had any complain regarding heath issues"

    Så er lidt hmm..

  • Helenelarsen83 30-11-2011 21:28

    Karina: Nu har du jo set det live, ser det ok ud og sådan eller "lugter" det langt væk af plast - OG Lugter det (sådan rigtigt lugter) af plastik?

  • Helsekost 30-11-2011 21:29

    Jeg har svær astma, K.O.L. og emfysem m fibrose, duft og kemikalieoverfølsomhed samt fødevare allergi.
    Julen er et helvede for mig, brændeovne, stearinlys, duften af gran og andre ting og sager. 
    Det værste man kan udsætte mig for er et rigtigt granjuletræ.
    Derfor ælsker jeg kunstige juletræer, (det er jeg jo blevet nødt til)  jeg har selv et sort    Det ser rigtig godt ud med alt min antikke kulørte julepynt.
    Jeg syntes bare du skulle gi dig i kast med et, og de fåes alle vegne, Bilka, Kvickly, Føtex, div byggemarkeder, Harald Nyborg osv.
    Så du behøver skam ikke engang netshoppe det.
    Med ønsket om en god december, julefryd og fred 
    Med ell. uden kunstgran 

  • Karinaej 30-11-2011 21:30

    Nej, jeg kunne ikke lugte noget... Men jeg var så heller ikke HELT henne og stikke næsen i Men der lugtede ikke af "nyt badebassin" i hele stuen. Og jeg var der dagen efter hun havde sat det op...

  • Helsekost 30-11-2011 21:31

    Det du har kigget på er FEEEEDT...     

  • Helenelarsen83 30-11-2011 21:32

    Helse: Takker, så tror jeg vi også må være dækket ind med et af plastik. Det skal jeg købe.

    Karina: Ha ha, er nu heller ikke SÅ sart i næsen, bare jeg slipper for lugten af "badebassin"

  • Helenelarsen83 30-11-2011 21:32

    Helse: Ja ikke! Er også ret forelsket men lidt bange for at få tilsendt et juletræ der stinker "big-time"...

  • Helenelarsen83 30-11-2011 21:33

    Det ser lidt mere "kvalitets plastik" agtigt ud..

  • Karinaej 30-11-2011 21:36

    Mon ikke en tur på altanen eller i haven et døgns tid vil tage den værste plastiklugt, HVIS nu det skulle lugte lidt

  • Helenelarsen83 30-11-2011 21:37

    Karina:  Jo det kunne nok gøre lidt... åhh tror det bliver det..

    Takker for jeres input

  • Pava04 30-11-2011 21:38

    Jeg forstår da godt alternativet når man lider af allergi, men jeg har ingen erfaring med det overhovedet. Håber det lykkes dig. 

  • Helsekost 30-11-2011 21:39

    Min mor har også købt et, for ellers kan jeg ikke holde jul hos hende, og hendes lugtede overhovedet ikke af plastik... Så jeg tror roligt du kan gøre det.

  • Kiwikriger 01-12-2011 06:44

    Jeg købte et fra Harald Nyborg, og er glad.. det er allerede sat op og pyntet, og det er så fint i min lille stue. (150cm)

  • Helenelarsen83 01-12-2011 08:28

    Tusinde tak for jeres indlæg.
    Jeg tager det i Harald Nyborg, glæder mig til at vise ungerne juletræet

  • Anettestjernholm 01-12-2011 09:54

    Sidste jul var et mareridt for mig i de 3 dage vi havde juletræet inde, ved ikke om der var skimmelsvamp i det eller hvad (plejer ikke at reagere meget), men sidste år havde jeg bare 3 lorte-astma-dage og såsnart træet var ude, var alt godt igen!

    Kan godt forstå man overvejer plastik for føj, hvor må det være usundt med alle de svampesporer i luften og alle de små organismer der liver op når de kommer ind i varmen!

  • Albertino 01-12-2011 17:55

    Jeg har lige købt et hvidt plasticjuletræ på 180 cm., pyntet det og syntes at det ser vold-flabet ud :0) Jeg vil ikke have rigtig gran, da mine 2 han katte ikke kan lade det være i fred.

  • Helenelarsen83 01-12-2011 21:14

    Anette: Endnu en grund til plastik Må indrømme jeg også gerne vil være foruden alt det gran der drysser af..

    Albertino: hvor har du købt et hvidt?

Skriv på debatten


log debate