God Og Nem Dessert??

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1137
  • Christinebech 12-04-2012 11:09

    Hej alle TS'er
    Jeg skal have en skøn dessert med til min svigermor i aften! Men er helt blank på hvad jeg skal lave..
    Så ville høre om der er nogen der har en lækker opskrift på en nem og skøn dessert, som bare smager himmelsk??
    Det er jo min svigermor jeg skal imponerer, og det er ikke altid helt nemt.. Hehe.

    Kram 

  • Helsekost 12-04-2012 11:16

    Hvad med en lækker hjemmelavet æblekage, du ved med æblemos og makron/raspkrums imellem, toppet med letpisket flødeskum (og evt. ribsgele)

    Det tager INGEN tid at lave.. og smager MUMS 

    Du siger bare til hvis du vil ha en opskrift...

    Jeg ÆÆÆÆÆLSKER selv en god hjemmegjort ÆVLEkage 

  • Helsekost 12-04-2012 11:27

    Du får sgu opskriften alligevel, måske den kan bruges en anden god gang:

    Æblekage til 4 pers:

    700 g madæbler (renset vægt)
    ½ dl vand
    1 stang vanilje
    100 g sukker  (slet ikke sikkert der skal så meget til kommer an på æblets syrlighed))

    Æbler skrælles og skæres i både, ned i en gryde og kog med vand,vaniljestangen, du har flækket og skrabet fri for marv (det skal med i gryden).
    Koges til en mos (må gerne være lidt grov, behøves ikke at koge i smadder). tager omkring 10 min.
    Smages til med sukker og stilles til afkøling og vaniljestangen fjernes.

    Rasp:

    150 g rasp
    85 g sukker
    50 g smør
    Smelt smørret i en pande ved kraftig varme, men uden at det bruner. Tilsæt rasp og sukker og rist blandingen ved jævn varme og under omrøring til den er gylden. Lad køle. blandes med 10-12  knuste makroner.
    Lægges lagvis i en skål, top med letpisket flødeskum, og evt. ribsgele..

    Kan du høre englene synge 
    Jeg lover dig at den scorer du på 

    Bon appetit 

    Redigeret: lidt bøffer

    Redigeret 12-04-2012 11:29

  • Damnunique 12-04-2012 11:32

    Jeg elsker selv Trifli. Enten med skovbær eller hindbær (smager forresten FANTASTISK med hindbær).

    Jeg laver bare en bær couli, knuser makroner og så råcreme.

    Så ligger jeg det skifevis i et glas, og så i køleskabet i nogen timer så det kan få lov at stå og trække.

    Folk er altid HELT vild med det

  • Christinebech 12-04-2012 11:33

    Tak for opskriften! men min svigermor laver altid selv æblekage.. Så den tør jeg ikke udfordre hende på
    Men jeg kan altid lave den til min kæreste..

  • Helsekost 12-04-2012 11:38

    Det kan du da sagtens gøre... Tænk nu hvis du kunne imponere hende svingemekanikken, og at denne var lige så god... og hun sad tilbage (med et sagligt smil på læben) og tænkte... Det var ligegodt sat**s 

    Håber du finder på noget, det triflivæsen som Damnunique foreslår er heller ikke at kimse ad, og også hurtigt og nemt  og smager MUMS

    Redigeret 12-04-2012 11:38

  • Helsekost 12-04-2012 11:44

    Damnunique:
    Du skulle forresten prøve at skifte råcremen ud med græsk yoghurt creme
    halv græsk yoghurt og halv piskefløde (måske lige lidt mere flødeskum end yoghurt), blandes og tilsættes kornene fra ½ vaniljestang, smages til med flormelis..   

    Uuhh, det er godt 

  • Grevee 12-04-2012 12:24

    Nu er vi svigermødre lidt vanskelige. Og vores/ min svigerdatter skal ikke imponere mig eller snuppe min dessert Og kunne du ikke lokke hende til at købe en liter is af den gode slags. Så lav en god chokoladesovs , køb en dåse gode pærer. Men ellers er triffli faktisk ret velsmagende.
    Kh Dorit

  • Damnunique 12-04-2012 12:35

    Helse: Min råcreme er fantastisk

    Ej, det kunne godt være man skulle prøve det en gang, når der skal spares lidt på kalorierne! Så kan man jo bruge cremefine piskefløde i stedet.

    Min er jo lavet af æg og FED piskefløde Ja, og så ægte vanilje.

    Man kan jo også lave den med ladyfingers i stedet - men det er slet ikke mig. Jeg ELSKER makroner sammen med det sure og søde fra bær og råcreme.

  • *inky* 12-04-2012 12:57

    dorit - du kan også give hende den citrontærte dessert, du gav mig opskriften på. Den smager pragtfuldt og er faktisk god, fordi man kan lave den i forvejen 

  • Grevee 12-04-2012 13:06

    Jow Inge, men det er til i aften. Men den er jeg også helt forfalden til. Men den er ikke hurtig Så hurtig og i aften- så går den nok ikke
    Knus

  • Helsekost 12-04-2012 19:16

    Damnunique:
    Det tror jeg gerne den, er det er min råcreme også, kender du det at man kan spise den bart med en ske...    

    Det var som heller ikke for at få dig til at skifte til en anden, blot et forslag til en creme der også er SUPER god til en omgang trifli    

  • Csktrend 12-04-2012 20:12

    Uh, jeg skulle da vist have set den her tidligere - har den skønneste, ja helt himmelsk dessert, der er smadder let og hurtig at lave og ser til gengæld lækker ud. Det er en slags luksus kiksekage - bare uden æg, palmin og kiks...men med masser af chokolade og bær. Vi har lige serveret den til en familiefest og alle var vilde med den 

    Sig til hvis du vil have opskriften til en anden gang, hvor svigermutter skal imponeres.

  • Viola45 12-04-2012 23:05

    Håber din svigermor var tilfreds! Nu er hun sikkert gået hjem ....
    En nem dessert:
    - Arranger et fad med flotte, grønne druer - blandet med lækker, mørk
      chokolade, brækket i mindre stykker.
    - Sæt det hele i fryseren i ca. 2 timer og server sammen med en rigtig
      god kop kaffe. ALLE elsker denne dessert, og den er da nem, ikk`?

    Viola45

Skriv på debatten


log debate