Spise I Århus Nær Musikhuset

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1329
  • Finepigen 03-10-2012 12:12

    Er der nogle, der kan anbefale et godt sted at spise nær Musikhuset i Århus? Pris max. et par hundrede kr. Om det er café, kinesisk, mexicansk eller noget 4. er lige meget :)

  • Herseth 03-10-2012 12:30

    Jeg er helt vild med Kähler spisesalon i m.p. bruunsgade :) Ellers synes jeg også rarbar i jægergårdsgade er god.

  • Loninl 03-10-2012 12:36

    Rådhuscafeen ligger lige overfor rådhuset.
    god gammeldag dasnk mad kig deres hjemmeside.hedder deres navn.

  • Pava04 03-10-2012 13:38

    det grønne hjørne ligger i Frederiksgade, det er buffet til 99,- /person + drikkevarer. Der går i hen til rådhuset og over til Rema1000, ned ad den gade - Frederiksgade, og så ligger den over for sengebutikken. Fin mad til en god pris.

    Ellers er der i jægergårdsgade.

    hold øje med dagens deal, der kan ofte være gode tilbud at hente på cafeer og restauranter, hvor du betaler 2for1 

  • Finepigen 03-10-2012 16:25

    Tak for jeres idéer :)

    De er alle sammen omkring 1 km. fra Musikhuset, pånær Rådhuscaféen, men de skriver desværre ikke priser på deres mad. Vi har snakket om Flammen, men den ligger også ca. 1 km. fra Musikhuset, og i dårligt vejr, pænt tøj, man har brugt tid på hår og make-up, så skal det helst være TÆT på 

  • Pava04 03-10-2012 16:42

    Det grønne hjørne ligger ikke langt fra rådhuscafeen, 2 minutter derfra. 

  • Pava04 03-10-2012 16:49

    Bruuns gade ligger også tæt på, der skal i jo bare hen til Føtex som ligger ved siden af musikhuset, og ned af banegårdsgade, og så ligger bruuns gade th, hvor i går op mod skt. pauls kirken. I kan også tage en smut vej, ved at gå hen mod Føtex over broen og på modsatte side er der en sti hvor I går langs banen (lige hvor trævarernes fabriksudsalg ligger).  så kommer I direkte ned til Bruunsgade. Hvis i følger den sti, så går I lidt ned ad den, og drejer ind af en af de små sidegader, og så kommer I direkte til jægergårdsgade, hvor der ligger flere hyggelige cafeer. Max 5-700 meter.

    I kan ikke undgå at gå lidt fordi musikhuset er placeret hvor det er, men 1 km vil jeg ikke sige der er til de nævnte steder.

    Klæd jer på efter vejret og hav en paraply med hvis det skulle finde på at regne 

    Redigeret 03-10-2012 17:04

  • Herseth 03-10-2012 17:41

    Du finder ikke noget, der er meget tættere på. Kan nævne Ricks på frederiks alle, der er lidt tættere på, men det er over din prisgrænse.

  • Finepigen 03-10-2012 18:09

    Iflg. krak er der 8-1000 m. de forskellige steder, men det kan godt være, det er kortere med jeres smutveje

    Tak igen :)

  • Mmartine 03-10-2012 18:26

    Så er Krak i hvert fald på afveje - det tager højst 5 minutter at gå ned til "Det grønne hjørne" ad den mest direkte vej og uden "smutveje"

  • Goldlok 03-10-2012 19:17

    Jeg vil altså sige, at Det grønne hjørne skuffede mig MEGET :/ Syntes ikke det var pengene værd. Men i forhold til afstanden, så nej, det tager bestemt ingen tid at gå turen ned til spisestederne folk nævner :)

  • Pava04 03-10-2012 19:57

    Jeg har været på det grønne hjørne hvor maden har været fin, så det afhænger jo af hvad man kan lide og til 59 og 99 kr for et måltid mad.

    er flere gange taget derop hvis ikke jeg havde overskud til at lave mad en hverdagsaften med min søn, og der er fine retter med forskellige pastaretter, salat mv. men det er jo selvfølgelig ikke fin mad, så det afhænger af hvad man er til. Man kan jo også få mad fra menu kortet, hvor jeg har fået lammespyd med græske kartofler, og det smagte rigtig godt dengang jeg fik det.

  • Loninl 03-10-2012 20:01

    Priserne på rådhuscafeen ligger under 200 kr for f.eks en meget stor wienerschnitzels med masser af brasede kartofler og ærter.det er vildt lækkert

  • Katatonia 03-10-2012 20:12

    Rarbar i jægergårdsgade er rigtig god.

    Det grønne hjørne i frederiksgade hvis i er til buffet, det er græsk mad og koster omkring de 100 kr. der ligger også Stromboli i jægergårdsgade der har buffet med en masse forskelligt mad udover salatbar og pizza. til 100 kr.

    Selv elsker jeg at komme på Cafe Stiften, som ligger lige på hjørnet af banegårdspladsen og m.p. bruunsgade, og man kan jo gå igennem rådhusparken, så det er hurtigt at komme derhen, hvor man kan få milkshake, smoothies, cocktails, øl osv. udover at man kan mixe sin egen salat via et kryds af skema, få lækre sandwiches, cafe burger eller lign. jeg plejer at bestille en panini og en smoothie ell. milkshake på 0,6l og giver ca. 100 kr i alt og er propmæt når jeg går derfra.

    Der er også kommet en diner i m.p. bruuns gade. Har ikke været der endnu, men der ser hyggeligt ud - http://thediner.dk/tempsite/

  • Ditschen 03-10-2012 22:06

    Kählers Spisesalon i Bruunsgade!!!! Var der forleden og det er bare SUPER!!!

    Det grønne hjørne er i mine øjne et dårligt spisested, men det er jo en smagssag.

Skriv på debatten