Told Fra Kina

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1842
  • Nikolajfjordkorsgaard 27-11-2012 09:14

    Jeg har købt en "fnug fjerner" fra en kinesisk hjemmeside (miniinthebox).

    Det fortrød jeg hurtigt da jeg læste at kan risikere og skulle betale 150 kr. til post dk i gebyr og tolden oveni. Tingen jeg har købt er kun 30 kr. værd. Så hvis jeg skal betale alt det oveni, er det godtnok irreterende.

    Men den er blevet afsendt, og jeg nåede ikke og afbestille.

    Nogen der har erfaringer med at købe fra Kina og den hjemmeside?

    Og når varen har så lav en værdi som den har, kan de så virkelig finde på og smide told oveni?

    Redigeret 27-11-2012 09:15

  • Fif2000 27-11-2012 09:24

    Du kan købe varer for 80 kr inden der kommer told på.

    Tjek evt. toldpriser.dk, hvor du også kan beregne tolden, når du handler i udlandet.


    Redigeret for tastefejl

    Redigeret 27-11-2012 09:26

  • Modise92 27-11-2012 10:17

    Hej
    HVIS pakken bliver taget pga. told , så beholder de den indtil du selv kommer på posthuset for ar betale for told/evt. moms - hvor du så efterfølgende kan få din pakke . Hvis du derimod tager derned og siger at du ikke vil betale for det , og ikke vil have pakken - sender de den retur til (miniinthebox) hvor du så meget gerne burde få dine penge tilbage :)
    Jeg har selv handlet hos Miniintheboz uden at pakken blev taget i posten - men det er også fordi det kom til at koste omkring de 79 kr. :)

    Men det er i hver fald en mulighed :)
    Rigtig god dag !

  • Damnunique 27-11-2012 10:36

    Her er toldreglerne

    http://www.postdanmark.dk/da/privat/kundeservice/landefakta/sider/toldregler.aspx

    Du kan altid bare googlefx toldregler. Og ellers er det at finde på PostDK's hjemmeside.

    Men altså:
    under 80,- = ingenting
    Mellem 80,- - 1150,- = Gebyr på 160,- og moms på 25%
    Over 1150,- = Gebyr på 160,-, moms på 25,- + told som udregnes alt efter, hvilken vare det er.

  • Nikolajfjordkorsgaard 27-11-2012 10:43

    Okay, det var da altid noget :)

  • Silverroze 27-11-2012 16:26

    Man kan ikke forlange at få pengene retur fra mintinthebox, da det ikke er en dansk butik men en kinesisk, og de har andre regler dernede.

Skriv på debatten