Alternativ Til Vanddrivende Medicin

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 5277
  • Nittenseksogfirs 11-02-2013 21:08

    Hej.
    Er der nogle, der kender et alternativ til at tage vanddrivende medicin, og som selv har prøvet at udskifte medicinen med urter, madvarer, drikke e.l.? Jeg får medicinen, fordi en anden type medicin giver mig giver mig vand i kroppen, og det sætter sig ikke så meget i fodled osv, men mere ved håndleddene og omkring åndedrættet. Kosmetisk generer det mig ikke, men når jeg ikke tager medicinen kan jeg kun holde til 1/3 af, hvad jeg plejer, i motionscentret fx, hvilket generer mig. Jeg tror, det er fordi væsken samler sig ved hals/brystkasse, hvis det giver mening? Derfor leder jeg efter et naturligt alternativ, der har en ret stor effekt, og gerne et I selv har prøvet? Håber, I har nogle gode erfaringer I vil dele med mig

  • Noahsmorjune 11-02-2013 21:11

    det kan lyde tåbeligt det her men det er alså rigtig....
    For at komme af med vand skal man indtage rigtig meget vand 

  • Noahsmorjune 11-02-2013 21:17

    Birkeblade: øger vandladningen pga store mængder flavonoider.

    virker effektivt ved væske i kroppen, tunge ben, hævede ankler, og spændte fingre.
    opløser urinsten, virker udrensende ved reumatiske lidelser der skyldes stofskifteforhold, feks gigt.
    en årlig kur vil være et godt råd!

    kan bruges af gravide og ammende

    indhold hentet på: www.zundhed.dk   (nyttige urter og deres virkning)

  • Nittenseksogfirs 11-02-2013 21:17

    Det lyder ikke så tåbeligt - har også selv læst det. Mon ikke det er fordi man så skyller alle de affaldsstoffer ud af kroppen, som binder væsken? Don't know

  • Camilla frederiksen 11-02-2013 21:32

    Ud fra personlig erfaring, kamillete, synes det løber lige igennem

  • Miss_superficial 11-02-2013 22:23

    Alle former for meloner, radiser (daikon fx.), blegselleri, agurk osv.

  • Susloewe 12-02-2013 00:34

    Gyldenristhe...

  • Farmor til 2 12-02-2013 00:45

    Hibiscus the er også god, smager godt både varm og kold( særlig om sommeren)

  • Balletski 12-02-2013 07:52

    Hej.
    Jeg tænkte på, hvorfor kunne du godt tænke dig at skifte det vanddrivende ud? Har du bivirkninger af det?

    Umiddelbart tænker jeg bare, at der må være en velovervejet grund til, at din læge har sat dig igang med dem. Det lyder som om vandet staser op i lungerne hos dig (hos nogle sætter vandet sig om anklerne, hos andre sætter der sig omkring maven).

    Inden du selv begynder at "eksperimentere" for meget med diverse alternativer, synes jeg du skal konsultere din læge. Problemet med alternativerne er, at du ikke kan "styre" mængden og effekten på samme måde, som du kan med en afmålt mængde virksomt stof i en pille. Og du skal være varsom, så du ikke stopper fuldstændig og ender med at stå med lungestase (vand i lungerne).

    Tag en snak med din læge om hvorfor du ønsker at stoppe - måske kunne I finde et godt alternativ sammen?

    MVh Mette, medicinstuderende.

  • Froekenknudsen 12-02-2013 08:04

    Enig med Mette Synes du skal snakke med din læge og høre hvad vedkommede siger "god" for. Vi andre kender jo ikke din medicinering og om der kan opstår dårlige kombinationer med andre stoffer...

    Jeg ved at nogen gravide har god gavn af akupunktur mod væske i kroppen, men kender intet til det personligt, og ved slet ikke om det kan bruges i dit tilfælde. Men ØV du skal være generet af det

    Pøj pøj med at blive det kvit 

  • Nittenseksogfirs 12-02-2013 09:20

    Hej igen.
    Det er ikke vand i lungerne - heldigvis. Nærmere halsområdet, da jeg svulmer lidt op i ansigtet også. Jeg tager kun pillerne efter behov efter aftale med lægen, så værre er det heller ikke, hvilket også er grunden til, at jeg tror, det måske kan klares uden medicin. Jeg har tænkt mig at forhøre mig omkring interaktioner med min anden medicin, hvis jeg finder en urtethe eller sådan noget, men kræver lige, at jeg finder et passende alternativ først Men i har helt ret i, at jeg med den medicin, jeg tager, ikke bare skal begynde på noget (jeg lærte lektien efter min mor uvidende gav mig en sovethe, hvor der viste sig at være baldrian i. Not a good combi med medicin)

Skriv på debatten