Jeres erfaring med Paris/Eames-agtige stole

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 16527
  • Fabextreme 06-10-2013 18:54

    Har nogen herinde erfaring med Paris-stolene, man bl. a. kan købe i bilka (dem som minder om Charles Eames stolene) og kan fortælle mig om kvaliteten af disse?

    Jeg er helt tosset med designet, men kunne godt tænke mig at høre, om folk synes, de har nogle ulemper mv.? Og, selvom det er en smagssag, synes I så, man sidder godt eller skidt i dem? 

  • Lækkerqq 06-10-2013 19:06

    Dem jeg har siddet i, var ikke gode. Jeg synes stolen giver når man sidder i den og jeg vejer ikke for meget så det ikke derfor.

  • O1-mig 06-10-2013 19:14

    Vi har disse fra Ilva:

    http://shop.ilva.dk/produkt/58102011/aros?maingroupurl=stole&webgroupid=

    Og vi er super glade for dem! Man sidder rigtig godt pga den høje ryg og puden, synes jeg. Jeg sidder der nogengange ret længe, da jeg ofte sidder ved spisebordet og læser til mit studie. Alle de gæster, vi har haft på besøg, har også sagt, at man sidder godt i dem. Derudover er de jo vildt flotte!

  • Linzse 06-10-2013 21:36

    Følger lige med

  • Pernillearne 06-10-2013 21:45

    De har også nogen lign. i idemøbler kender I måske dem?

  • _signejuhl 06-10-2013 22:23

    Jeg har dem du snakker om, fra Bilka. Jeg elsker dem!  Synes det er god kvalitet, og jeg synes slet ikke de giver sig, når man sidder i dem. Har intet negativt at sige.  De er selvfølgelig ikke ligeså tykke i plasten, som dem fra Eames, men der er jo klart nok - det er ikke samme stol.

    Køb dem, du bliver glad for dem! :)

  • Fabextreme 06-10-2013 22:57

    Mange tak for jeres anbefalinger! Det kunne godt tyde på, at der er forskel på, hvorfra man får dem - det er jo ikke sikkert, at det er nøjagtig samme stil.

    Det ligner bestemt, at man sidder rigtig godt i dem! Det jeg frygter er, at de bliver løse i det, da det ligner, at understellet sidder meget centreret fast under plastik-'skallen' af stolen - så man kunne forestille sig, at den blev løs i det med tiden. Hvor længe har i haft jeres?

    Jeg har selv haft øje på dem fra Ilva, Bilka samt Jysk og der kan selvfølgelig godt være forskel på dem, selvom det ligner nøjagtig samme stol.

    Pernillearne - de laver en, der hedder 'Angel'. Super flot også!

  • Tigermis 06-10-2013 23:20

    Jeg har denne stol fra Ilva http://shop.ilva.dk/produkt/58101915/chat?webgrp=S%F8gning. Jeg bruger dem dog ved skrivebordet, men man sidder godt i dem pga. puden :).

  • Lamettisha 07-10-2013 07:39

    Jeg har Paris stolene og er også rigtig glad for dem. Jeg har haft mine i et lille års tid, de er stadig lige så fine som nye og ikke løse, derudover synes jeg og mine gæster, faktisk at man sidder bedre i dem end i den eames stol jeg også har. Mine er købt i Bilka, Jysk og Biva, alt efter hvor der var tilbud..det er nøjagtig samme stol, producent mærket under bunden er identisk

  • Fabextreme 07-10-2013 08:44

    Mange tak for svar

    De var også fede Tigermis 

    Og jeg skal netop bruge dem ved et 'kombi-spise/skrivebord' og synes jeg, de passede godt. Super fedt at høre, at dine har holdt et år Lamettisha og alletiders, at det er de samme. Pt. har jeg nemlig kun brug for 2 stk., men kunne godt få brug for 2 mere om et par måneder og de skulle jo gerne være ens.

    Jeg er glad for at høre, at de holder så godt - så jeg tror hellere, at jeg må afsted og have mig et par stykker 

  • Linealexandersen 07-10-2013 15:51

    Jeg har 4 og bruger dem til spisebordsstole. Købt i Jysk - i Farven sort! De har dem vist fast, og nogle gange er de på tilbud til 300 kr. pr. stk Forhør dig i din lokale Jysk.

    Jeg synes de er super gode at sidde i, og er ikke gået i stykker (efter 2 år)

    Mvh. Line A.

  • Loui81 08-10-2013 11:17

    Jeg har Bilka's - Sidder SUPERGODT i dem og ser stadig ud som nye efter et år.
    Eneste minus er at de ridser mit trægulv - Jeg har forsøgt med forskellige dutter under benene, men intet holdbart i længden.

    Hvilke dutter bruger I andre Paris-ejere, hvis I bruger dutter?
    Har I også trægulv?

  • Lamettisha 08-10-2013 22:34

    Jeg har også trægulv, har købt sorte filt dutter i biltema i nøjagtig samme str som de runde plastik dimser man sætter i bunden af benene, det holder rigtig fint Jeg spritter altid den ting af jeg skal klistre filtdutter på, inden jeg sætter dem på, så hæfter de meget bedre måske du skulle prøve det?

  • Fabextreme 09-10-2013 14:35

    Super godt trick med de filt-dutter Lamettisha  Jeg har allerede købt nogle (i flere størrelser) og vil klart spritte af først

    Er rigtig glad for jeres anbefalinger og har allerede bestilt stolene   Jaaa!! Glæder mig så meget til at hente dem. Er helt vild med dem!

  • Buller8 07-03-2019 10:32

    Hej derude

    Kan se i skriver omkring Paris - stolene og kan kun tilslutte mig og sige at er mega glad for mine . Selv efter 3 år er de som nye ??
    Nu er det så jeg håber på lidt hjælp fra en af jer . Nogle af de sorte dutter der sidder sidder på stolbenet er revnet og trænger til og blive skiftet ud , men hvor kan jeg købe nogle mangen til . Jeg har randt rundt i mange forskellige møbelbutikker , men uden held .
    Nogle der kan hjælpe ? ????

Skriv på debatten


log debate