Smoking = Lang Kjole?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 921
  • Loui81 03-02-2008 01:07

    Hey!
    Vi skal til bryllup til sommer... Og åh nej, siger jeg så, for jeg ejer ingen fine kjoler og er i det hele taget ikke meget for kjoler (ej heller er min figur) 

    Men mit spørgsmål er:
    Når mændene skal have smoking på, skal kjolerne så være lange eller er der ingen 'regel' for det?

    Jeg væmmes ved tanken, om at skal have kjole på....    og 

    Der var engang en bruger, der solgte den flotteste kjole med empire-snit (god til os med maver)
    Den var rød og med noget sort blonde-halløj udenover - rigtig sød!
    Der tilhørte vist også en lille bolero-ting også i noget sort blonde, så vidt jeg husker...
    Men det er til sommer, vi skal til bryllup, så bliver rød/sort nok for mørkt og varmt...

    Nøj, hvor jeg ik' glæder mig!! 

  • Futureshock 03-02-2008 01:12

    Prøv at kig hos TP-kjoler  hun har også en side. www.tp-kjoler.dk 

  • Summerglow 03-02-2008 09:25

    Hej Loui.. Nu ved jeg ikk hvad str. du er, men har nogle kjoler på profilen, desværre ikk empire-snit, men jeg sys de skaber en fin talje..
    Men tag et kig hvis du ku være int :)
    Og vil ikke sige du er "tvunget" til kjole, men tror absolut de fleste kommer i det, når "dresscoden" er lagt lidt op til det..

  • Caipirinha 03-02-2008 11:50

    Til min søsters bryllup kom en af hendes veninder i sort jakkesæt. Hun er heller ikke kjole-typen, men hun så super smart ud.

  • ¤pernill¤ 03-02-2008 13:03

    Hej Lou81
    Ved godt det er en debat du har åbnet, men jeg vil bare byde dig velkommen på min profil, hvor jeg sælger billige kollektionsprøver. Jeg har nogle sommer-venlige elegante kjoler i meget enkelt design og elastisk i størrelsen. Den fåes i hvid, råhvid og sort. Ved køb får du en gratis smykkegave med i handlen :)

    Mht. regler ved bryllupper har jeg kun oplevet at dress-coden ikke er finere end hvad parret selv gør det til. Skal festen holdes på dyrt hotel, vil damerne nok finde deres flottere skrud frem, mens det er mere afslappet tøj hvis festen holdes i f.eks. et forsamlingshus.

  • Loui81 03-02-2008 14:11

    Futureshock: Ja, har kigget på hendes side, sindssygt flotte kjoler, men mange af dem er galla med strut osv (man må jo ikke tage opmærksomheden fa bruden  ) Men samtidigtig skal det være en kjole med god snit osv, som dække diverse deller... 
    men har lagt TP-kjoler under favorit, men tak!

    Summerglow: Tak, men du er desværre for lille, eller nej, det er nok mere mig, der er for stor til dit tøj.. Så øv øv...
    Og ja, dresscoden er lagt op til fint - mændene skal i hvert fald have smoking på, så skal kvinderne nok også ligge i den fine ende af tøj-skalaen.
    Men tak tak...

    Caipirinha: Ja, 1000 gange hellere jakkesæt end kjole, men tror alligevel ikke helt den går - ville skille mig lidt for meget ud, hvis alle dukker op i noget der snerper hen ad galla, og jeg så kommer i jakkesæt.. Og jeg er også meget nemt til at få det varm, og da det blir et sommer-bryllup, kommer jeg til at smelte væk i sort jakkesæt, kan allerede se det for mig... Men åh, gid gid!!! 
    Men tak for indlæg!

    ¤pernill¤: Jamen vil gerne bydes velkommen, hvis nogen har noget, de tror, der kan bruges til brullup.. Dog tror jeg at dine kjoler blir for små - men ellers tak! 
    Dresscoden er desværre lagt op til at være fin - lidt for fin efter min smag 

  • Sara-musen 03-02-2008 16:56

    Hvad med en flot nederdel med en flot top til? Det er ikke helt så "slemt" som kjole. Da jeg var yngrer, hadede jeg også kjoler, men havde da ofte nederdel på. Nu elsker jeg kjoler..

  • Zapera 03-02-2008 18:13

    Jeg vil umiddelbart sige ja - hvis mændene skal komme i smoking, så skal du komme i galla-kjole, i hvert fald hel-lang kjole!

    Har du prøvet at kigge på asos kjoler? Der har rigtige mange lange, sommerlige kjoler i empire-snit for tiden!

    Og ellers kan man jo få en masse forskellige opstrammende strømper, corsager og lign. som måske kunne få dig til at føle dig bedre tilpas i en kjole?
    Forhør dig hos din nærmeste lingeriforhandler om hvad der findes til netop dig!

  • Sørenogko 03-02-2008 21:40

    Altså normerne siger:

    Hvis der blir inviteret i smoking skal damen have coktail kjole (kan være kort) el lang galla inspireret kjole på.
    Blir der inviteret i pingving el "Galle 1" (som indebærer uniform til dem som er hos militær o.lign), så skal kvinden have lang galla kjole på ;)

    Dog kan der til bryllupper være visse undtagelser, hvis det er hulens varmt. Da kan man møde i kort i kirke og til reception og så skifte til galla til aftenens trummerum ;)


    Venligst K

  • Loui81 03-02-2008 21:47

    Okay.. Jeg siger mange tak! 
    Så må jeg på kjole-udkig.... og på slankekur! 

  • Sørenogko 03-02-2008 21:57

    Hehe ;)

    Nogle gange kan en kjole gøre noget godt for ens snit ;)

    De modeller der er moderne her til vinter, med det løse babydoll snit synes jeg personligt selv er lækkert til at skjule deller mm ;)

    Det var da værd at overveje.
    Els brug en skrædder, som har erfaring med "store størrelser" for det er altså ikke det samme at sy til 36 som til 44+ ;)

    Held og lykke

Skriv på debatten

Loui81 sælger


log debate