Sælgers gætteleg med køber

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1230
  • Gloster 03-02-2017 15:41

    Hej
    Hvordan har i andre købere det med at sælgere ofte tror at vi er tankelæser?
    Den 32/1 spør jeg pænt en sælger af en frakke, " hvilken pris hun har i tankerne ?"
    Sælger oplyser at hun ikke har lagt sig fast på en pris.
    Senere spørger hun om jeg er interesseret? Jeg svare "ja" det er jo derfor jeg spurgte om en pris.
    Nå, sælger vil ikke oplyse en pris.
    Efter nogle dage byder jeg  250 kr, jeg ved godt at det er for lidt. Men jeg ønsker at sælger kommer på banen med en priside.
    Hvorfor lægger sælgere ting op, som de ikke har en ide til deres prisniveau ?
    Hvorfor skal vi købere bruge vores tid, på at gætte os frem til hvad sælgeren vil have for deres vare?
    Jeg bliver så irriteret.
    Hvordan har i andre med det ?

  • Illonaanette 03-02-2017 16:28

    Det kan jeg ikke ophidses over - havde sælger et klart prisønske, så havde varen nok haft en fast pris. Man kan jo selv komme med et bud, men seriøst, at så henvende sig med et bud man på forhånd godt ved er alt for lav, det kan til gengæld gøre mig så irriteret.

  • Gloster 03-02-2017 17:06

    Men skal køber, efter din mening, så starte med og byde feks. 200 kr og dernæst 300 kr og så videre?
    Sælger har vel en forventning til en pris, når de sætter en vare til salg?

  • Gloster 03-02-2017 17:14

    Jeg tænker sådan at, "den har har grisen, bestemmer prisen"

  • Illonaanette 03-02-2017 17:22

    Naturligvis har man en forventning, men det er jo ikke altid den opfyldes, men den kan jo også gå over forventning. Hvis køber starter med et bud, så er jeg sikker på at en sælger vil melde tilbage om det er OK eller for lav. Køber må vel også selv have en idé om hvor meget hen vil give som max.

  • Gittetj 03-02-2017 17:37

    Jeg er helt enig med dig Gloster. Jeg gider heller ikke de der gættelege. Jeg har så tit oplevet, at "sælger ikke har lagt sig fast på en pris", men kommer man så med et bud, der ikke falder i god jord, så kan sælger godt komme med et beløb. Det er for åndssvagt. Som du selv siger; den der har  bestemmer prisen

  • Bamseline 03-02-2017 17:40

    Jeg er helt på linie med dig her, Gloster, jeg gider heller ikke lege "gæt en pris" med en sælger. Hvis vedkommende ikke vil oplyse pris/pris-ide, så lister jeg lige så stille videre.

    Er til hurtige handler og gider ikke at en handel trækker ud i unødig lang tid, fordi en sælger ikke vil ud med en prisforventning.

    Bamseline

  • Gloster 03-02-2017 19:25

    Hej
    Tak for jeres svar.
    Jeg er også til de hurtige handler, og jeg er egentlig glad for at hører, at jeg ikke er den eneste der har det på den måde.

  • Brianna 03-02-2017 19:59

    Helt enig! Gider sælger ikke besvære sig med at melde en pris ud så gider jeg bestemt heller ikke byde 

    Finder det faktisk decideret uforskammet at holde en potentiel køber hen med gættelege

  • Stinahs81 03-02-2017 22:45

    Jeg plejer at byde 5 kr. og så ellers hæve buddet med 1 krone, hver gang sælger afvise. Det plejer at få de fleste sælgere til at spytte ud med en pris 

  • Molly-malone 04-02-2017 00:42

    Jeg er helt enig med dig Gloster!
    Jeg oplever ofte at det er noget nær umuligt at få sælger til at give mig et prej om, hvor på prisskalaen vi ligger - men når jeg så endelig smider et bud (lad os sige 200kr) så får jeg et flabet svar tilbage om at "den ikke sælges for under 400kr!". Ergo, at sælger jo sagtens ved hvad mindsteprisen er, men at det så åbenbart er mit job at komme med et - i sælgers øjne - aaalt for lavt og flabet bud, for at komme frem til mindsteprisen.

    Jeg synes det er helt fair at man gerne vil have lidt budrunde igang, og derved måske få en rigtig fin pris for sine ting, men jeg man VED jo forfanden godt om man ønsker 100 eller 700kr for sine ting!
    Jeg har fundet dyrt og lækkert mærkevaretøj til spotpriser herinde, så jeg kan ikke tankelæse hvad sælger synes sine varer er værd, da det netop er super forskelligt fra sælger til sælger.

    Redigeret 05-02-2017 02:30

Skriv på debatten


log debate