DÅRLIG STIL KUN AT VILLE SÆLGE VIA MOBILEPAY og dermed uden køber-sikkerhed

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1383
  • Pretty&cheap 05-02-2017 09:48

    Jeg synes, det burde være sådan, at hvis man sætter ting til salg her, så accepterer man ts-handel, og man sætter prisen sådan, at man har inkluderet sit eget gebyr.
    Mange sælgere vil ABSOLUT KUN sælge via mobilepay og enkelte, der sætter til salg på TS kræver, at køber betaler deres gebyr. Det er dårlig stil. Det er en måde at få prisen til at fremstå lavere, end den egentlig er (hvis det var en butik, så ville man kalde det falsk markedsføring).
    Det er okay, at man svarer på et lavere bud med "i så fald bliver det moilepay", men at man alene vil sælge via mobilepay og at prisen skal plusses op med sælgers gebyr og porto (eller den endnu mere åndssvage sætning "så deler vi porto"!!!) det er jo latterligt  

  • Montymax 05-02-2017 17:04

    Jeg bliver også så sur når jeg så ofte ser annoncer og som slutter med at køber betaler alle gebyrer ellers så er det mobilpay.
    Jeg har aldrig tænkt så meget over de gebyrer når jeg sælger og mener ikke det er mig og køber der skal skilles på grund af det.

  • Bullesbul 05-02-2017 18:13

    Helt enig... jeg har også lige droppet en handel, hvor sælger angav både ts- handel og sælger betaler porto i sin annonce. Da jeg derfor bad om at få tilsendt en anmodning på sælgers pris, dvs. alt incl., ja, så ville sælger både have mig til at betale for gebyr og halvdelen af portoprisen - SÅ DÅRLIG STIL, ØV!

  • Hermank 06-02-2017 10:18

    ved mine ting betaler køber portoen. ikke andet. jeg tilbyder både ts og mobilpay. fordi mange kun vil købe via mobilpay.

    nu er mine ting så også i den lave ende. skal ikke tjene noget, skal bare af med det jeg ikke bruger. og helt ærligt er det ts gebyr jo ikke særlig højt.

  • Montymax 06-02-2017 16:26

    I mine handler betaler jeg både gebyr ( selvfølgelig ) og portoe.  Det er nemmere end alt den udregning og lægges til en pris i handlen.  Det betyder ikke alverden frem for at ikke får solgt - det er jo noget jeg gerne vil af med og ikke bruger alligevel.
    Jeg har en lidt tommelfingerregel om at hvis det er ts så er det DAO og mobilpay så er det  pakkelabel  fra GulogGratis. Vel at mærke hvis det er mindre ting - nu er det jo mig der betaler og så er det mig der bestemmer.
    Det plejer at være til alles tilfredsstillelse og køber bliver underrettet om måden.
    Det gør mig stadig sur når jeg tit ser under profiler at alle gebyrer tillægges køber - magen til pladder. Jeg springer dem over og tit er det lidt ærgerligt hvis jeg gerne ville have varen. Jeg går sommetider i dialog om det og udfaldet er lidt såen......hips som haps. 

    Redigeret 06-02-2017 16:27

  • Pretty&cheap 06-02-2017 17:17

    Jeg har aldrig set en køber, der under en annonce specifikt udbad sig mobilepay. Jeg har til gengæld set mange sælgere, der KUN vil sælge mobilepay. Jeg har endda været ude for, at jeg ville købe en vare, hvor sælger kun ville sælge via mobilepay trods det, at jeg tilbød at lægge 15 kr oveni for gebyr. "Jeg synes bare, det er nemmere med mobilepay", var hendes argument. Ja tak, nemmere for hvem? Der er jo ingen sikkerhed med mobilepay.
    En anden gang fulgte jeg en annonce for nogle parfumer, hvor sælger også kun ville sælge via mobilepay.
    En køber skriver så under annoncen vedr. en Chanel parfume, hun har købt af vedkommende (via mobilepay selvfølgelig), og den er grumset og lugter dårligt. Sælger svarer tilbage, at parfumen intet fejler og at hun har sendt billeder og alt muligt andet til køber "så jeg har mit på det rene!", som hun skriver. Herefter havde jeg alligevel ikke lyst til at handle med denne person!
    Jeg indregner altid gebyret i den pris, jeg sætter mine ting til. Vil jeg have 160 ekskl. porto ud af en vare, så sætter jeg den til 170 kr-det er jo ikke så svært!

  • Katatonia 06-02-2017 18:26

    Der er mange fordele i at sælge via mobilepay. - Det er gebyrfrit og man får pengene med det samme. Jeg foretrækker også at handle via mobilepay, og hvis der bydes for langt under mine priser, kan jeg sagtens finde på at sige at så skal der handles via mobilepay, så gebyret i det mindste spares, hvis jeg skal gå med til buddet.
    Jeg regner nu aldrig gebyr med i mine priser, jeg sætter varen til det jeg synes den er værd og en pris der lyder billig, og så betaler jeg selv gebyret. Det er sjældent at jeg handler via trendsales, for 9 ud af 10 jeg handler med vil handle via mobilepay

  • Pretty&cheap 06-02-2017 19:43

    Jeg kan da også finde på at skrive, at så bliver det mobilepay, hvis nogen byder under en fast pris. Men jeg kunne aldrig finde på at skrive, at mine priser er mobilepay og ellers er det køber, der betaler mit gebyr. Det er det, jeg kritiserer.
    Eller dem, der skriver, at de kun sælger via mobilepay. Hvorfor så sælge på trendsales???
    Generelt er der ofte flere ting på DBA, men når jeg køber på trendsales, så hænger det netop sammen med, at der er købersikkerhed...
    Det, som en vare er værd, er jo meget subjektivt. Man må sætte sin vare til det, man synes, man gerne vil have for den (ialt). Varen vil jo altid have kostet meget mere fra ny, end det, som man får for den. Jeg sælger også mine ting meget billigt, og generelt er jeg primært køber herinde, for jeg laver sjældent fejlkøb, og derfor har jeg sjældent noget at sælge...

  • Hermank 07-02-2017 10:11

    jeg betaler ikke portoen for mine købere. for mine ting er til så få penge at hvis jeg har et sæt ørestikkere til en 10er. skal jeg så betale porto på 8kr af de 10kr så er der 2kr tilbage. det går ingen mening. og så kunne jeg jo bare sætte tingene op. men det vil jeg heller ikke. har ikke oplevet nogen der endnu der har haft et problem med at betale porto

    jeg har oplevet 5 gange indtil videre at køber kun ønskede handel via mobilepay. hvorfor ved jeg ikke.
    men hvis det er hvad køber ønsker så får de også handlen via mobilepay.

  • Montymax 07-02-2017 11:36

    Hermank - det forstår jeg godt at så skal portoen på til sidst i de handler. Jeg har også flere gange oplevet at køber kun vil handle mobilpay og tænker det er fordi de tror der er købergebyr - som der vist engang har været.
    Ellers er det fordi de ikke kan overskue at sætte penge ind på deres ts. Jeg har hver gang de købere har været der; set at det er fortrins nye brugere og uden nogen handler men det kommer jo heller ikke så.

  • Snullermusfyn 08-02-2017 11:13

    Jeg har handlet som både køber og sælger via Mobilepay, men som sælger lader jeg det være op til køberen, hvilken betalingsmetode de foretrækker. Jeg skriver ofte noget i stil med "handler både TS og Mobilepay", så de kan se at begge dele er muligt. Der er faktisk en del købere, der har foretrukket Mobilepay.
    Som køber har jeg haft udmærkede handler, hvor jeg har betalt via Mobilepay, men jeg har desværre også haft dårlige handler, hvor varen ikke har levet op til det beskrevne ift. stand, og hvor køber direkte lyver når man spørger ind til om der er brugsspor osv., og så står man der med håret i postkassen, så nu køber jeg konsekvent ikke mere over Mobilepay.

  • Pretty&cheap 08-02-2017 13:16

    Jeg har aldrig set en handel, hvor en køber specifikt bad om mobilepay, og jeg har været på trendsales siden 2007 og fulgt mange annoncer. Jeg tror da på, at der findes enkelte, der foretrækker mobilepay, men det er især sælgere, der foretrækker det og nogle gange KUN sælger ved mobilepay. Jeg bliver meget mistroisk, når en sælger insisterer på kun at sælge via mobilepay-er ikke engang sikker på, at det er tilladt herinde, at man nægter ts-handel???

  • Montymax 08-02-2017 15:29

    Ikke for det kommer sagen ved men jeg har været med siden 06 og jeg har her i det sidste år`s tid oplevet masser gange når en handel er aftalt; at så køber spørger efter mobilnummer.
    Som sælger er jeg ligeglad men hvordan og hvorledes men jeg undre mig da.
    Som køber vil jeg kun ts - dog har jeg gjort det med mobilpay nogle meget få gange og det var ikke okay.
    Lige fortiden er det kun mobilpay og det er ikke mig der kræver det.

  • -trunde- 08-02-2017 18:34

    Jeg har flere der kun vil handle mobilepay.....og det har jeg ikke....så vil de ikke handle....

    vi taler om en bestemt vare til 100 kr......Pretty&cheap.....så har du ikke fulgt mine annoncer


  • Montymax 08-02-2017 19:57

    Ja - det oplever jeg også og jeg tror det er fordi tror der er købergebyr eller er det pga af de skal indsætte beløb og at de tror det er meget kompliceret.

  • -trunde- 09-02-2017 15:24


    Montymax

    Ja måske det er det købergebyr, ved det ikke, men jeg har mistet flere handler på den konto.

    ingen mobilepay.

  • Montymax 09-02-2017 18:02

    Netop - det tænker jeg men er der overhovedet købergebyr mere ? Jeg tænker ikke så meget over de gebyrer der.

  • Pretty&cheap 09-02-2017 18:07

    Der er ikke købergebyr og man behøver ikke sætte penge ind først. Det er så brugervenligt, og man er garanteret sine penge tilbage, hvis en handel går helt i vasken. Man kan også købe på kredit.
    Jeg har spurgt Trendsales support vedr. dette emne. De siger, at det ikke er forbudt at nægte ts-handel. De går ikke ind og hjælper ved mobilepAy-handler. Der er der således ingen sikkerhed og man kan ikke engang tildele smileys.

  • Montymax 09-02-2017 18:12

    Okay - når det ikke er det købergebyr der er skyld i det; så ved jeg det ikke. Netop, så er de jo dækket og det betyder også noget syntes jeg at der gives vurderinger når der handles.
    Sært så. 

  • Hannerosenknop 11-02-2017 11:57

    Jeg "købte" for næsten en måned siden en frakke - og betalte via mobile Pay. Og jeg har ikke set skyggen af nogen frakke! Jeg er altså blevet godt og grundig snydt, og der er vel ingenting at gøre.

    Jeg handler ALDRIG mere her via mobile pay, kun gennem TS-handel.

  • Susset 11-02-2017 15:31

    Jeg tilbyder både mobilepay og ts-handel da jeg synes køber skal have begge muligheder med hvad det nu indebærer. Jeg betaler sælgergebyret og det må man leve med som sælger hvis man vil bruge ts til at sælge sine varer - ellers må man bruge andre steder!

    Jeg oplever også at flere som jeg har sendt en ts- anmodning til, skriver bagefter at de gerne vil bruge mobilepay - så det er vist en smagssag hvad man som køber foretrækker.

  • Tinta1 11-02-2017 18:22

    Jeg oplever tit købere der udelukkende vil  betale med mobilpay. Det undrer mig stort, at man frivilligt vil undsige sig TS køberbeskyttelse. Jeg har ikke noget imod at betale sælgergebyret. Og er enig i at come on!!! Så er det hellere ikke højere end som så.

    De bedste hilsner fra
    Tinta1

Skriv på debatten


log debate