Køber fortryder sit køb

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1263
  • Women2009 08-03-2017 08:04

    jeg har haft en sag med en køber som køber en pels af mig, en pels hun selv afhenter men 14 dage efter kontakter hun  mig pr. sms og siger hendes bekendte siger pelsen ikke klæder hende, og hun vil gerne have den taget retur..jeg siger at det vil jeg ikke, har selv købt noget og fortrudt,så må man sælge det igen..nu kontakter hun support og opretter  en sag  pelsen fejler intet da hun køber den af, men hun påstår nu.. der både er huller  i pelsen og lugt af parfume, alt i alt er TS. blevet ret utrygt..både som sælger og køber, har et par. Ts veninder  og de har også oplevet det samme. en køber der  har fortrudt sit køb, og  så skal de  finder en fejl på varen, hvor de  hiver tråde ud på bluse, laver huller i tasker, fordi de ved, de kan få support til at hjælpe,det bliver meget omstændigt hvis man skal tager et en stor mænge billeder af varen man skal sende, som dok. for at varen var i orden. og i denne sag jeg havde med pelsen.. ikke engang nok hun hentede den selv hos mig.. Suk..Mvh Linda/women2009.

  • Bamseline 08-03-2017 08:39

    Altså at pelsen ikke klæder hende kan aldrig blive dit ansvar.
    Hun har købt den af dig og selv hentet den hos dig (så vidt jeg forstår).
    Så er den købt som beset og der er INGEN mulighed for fortrydelsesret for køber.
    Som du selv skriver, så må hun sælge den videre såfremt hun alligevel ikke ønsker at eje den.

    Den situation har vi vist alle oplevet.

    At hun så "opfinder" fejl, parfumeduft osv. for at få handlen til at gå retur, synes jeg blot er helt usmageligt, men desværre heller ikke noget nyt.
    Det oplever jeg også jævnligt på mit arbejde (arbejder i butik), hvor folk decideret skader en vare for at kunne reklamere over den (f.eks. fordi den ikke længere ellers kan byttes, da der er gået for lang tid)!

    Kan forstå at Support er på sagen nu, og så må du jo afvente deres svar, men har slet ikke fantasi til at forestille mig at de vil sige andet det jeg også har skrevet ang. købt som beset.

    Bamseline

    Redigeret 08-03-2017 08:40

  • Women2009 08-03-2017 09:00

    Tak bamseline for dit indlæg.. den har været hos Support, og det gav mig medhold,så  langt så godt, men kan se hun  nu har sat pelsen i herinde,og den er som ny og nu uden fejl og mangler står der i hendes tekst ja har også hørt at butik personalet er udsat for dette,min venindes datter stod i en af Illums dyre design afd. og det folk havde købt om fredagen(skulle sikkert bruge til en fest om lørdagen) kom de med om mandag og vil have taget retur med makeup i halsen, og duft af parfume.

  • -trunde- 08-03-2017 20:03

    women2009

    Dejligt at høre du fik medhold af support, det viser bare de hopper ikke på hvad som helst,

    Som " Bamseline" også skriver...ville det undre mig hun fik ret i denne sag.....

    Jeg oplever en bestemt vare jeg sælger hvor portoen kun er 16 kr....her prøver flere at skrive

    de ikke har modtaget varen......men når jeg så kan fortælle dem, jeg har billede af pakken,

    med frimærke samt navn og adr...jeg kan sende det til dem på deres mailadr......tænk så

    går der en dag en time eller to....ja så er pakken kommet......jamen det er jo dejligt.

    Tanker er som bekendt toldfrie..

    Redigeret 09-03-2017 21:00

  • Tinta1 08-03-2017 23:16

    Så sjovt med de historier folk kan finde på, når de fortryder en vare. Har selv prøvet det et par gange, men har heldigvis mest gode erfaringer her fra TS.

    Godt Women 2009, at du har fået medhold. Manglede sgu´også bare, når der er handlet uden om TS. Og desværre tror jeg at det kun er det sidste faktum, der gjorde du fik medhold.

    Er der først handlet over TS, så synes jeg at vi sælgere er ringet stillet, når der opstår kontroverser over en handel. Og vi finansierer over TS gebyret, at køber beskyttes

  • Women2009 09-03-2017 08:19

    Hej Tina1,ja tror du har ret, der er også mange der tænker at hvis  de handler Ts.kan de så let som ingenting få deres penge retur.. men det support jo have mærket en del til skulle man regne med.

  • Bentezeiler 09-03-2017 09:47

    Helt utroligt hun mener hun bare har ret til at retunere Pelsen
    vi har sikkert alle oplevet -købt noget der ikke passede-det er jo den chanse man tar -når hun så selv henter /prøver den og kan se standen -ja så er det da langt ude .

    Men ja det er hurtigt som du skriver -lave en fejl på den pågældende vare - og så klage - usmageligt og tarveligt .
    Vh

  • Montymax 09-03-2017 13:45

    Det var dog en delig slutning på historien. Jeg har ellers en fornemmelse for at Trendsale gerne holder med køberen - da vi alle er ret afhængelige af dem.
    Dejligt for dig.

  • Women2009 09-03-2017 15:57

    Tak Montymax og Bente..

  • Women2009 09-03-2017 16:11

    Svar fra Support: (Trendsales Support)
    9. mar. 15.56 CET

    Hej Linda

    Tak for din tilbagemelding. Vi kan sagtens forstå, at du studser over brugerens ageren, og vi har derfor også sørget for at notere os denne sag, så vi har dette in mente i tilfælde af lignende sager med den pågældende bruger.

    Derudover er brugeren naturligvis ansvarlig for, at de oplysninger, hun angiver på annoncen, er korrekte. Så hvis de pågældende mangler, hun i sin tid påberåbte sig i forbindelse med sagen, optræder på varen, og hun ikke har nævnt dem på annoncen, vil hendes køber kunne oprette en sag på nøjagtig samme måde, som hun i sin tid gjorde.

    Vi forstår også sagtens, at du synes, at sådanne episoder gør det mere utrygt at handle her på Trendsales. Det er dog vores oplevelse, at vores Løsningscenter er med at dæmme op for uærlig handelsskik, da man skal kunne dokumentere sine påstande for at få medhold. Og så noterer vi også altid gerne sådanne sager, så vi kan være OBS ved lignende epioder med samme brugere.

    Du skal derfor have mange tak, fordi du gav os besked i denne sag. Er der andet, vi kan hjælpe med, må du endelig sige til.

    Rigtig god dag

  • Bamseline 09-03-2017 16:19

    Synes det er et rigtig godt svar du har fået fra Support (og det manglede selvfølgelig også bare) 

    Bamseline

  • Montymax 09-03-2017 16:34

    Det er en rigtig god afslutning på sagen og tak for du har holdt os underrettet. 

  • Brianna 09-03-2017 19:05

    Dejligt at det løste sig, og bestemt også dejligt at læse at det noteres at brugeren har været uærlig!

    Jeg har selv oplevet at sælge noget som køber var utilfreds med - og efterfølgende kan man så se at køber forsøger videresalg og så er der pludselig intet galt med varen

    Jeg har endda oplevet at sælge noget som 'god men brugt' og se det videresolgt som 'næsten som nyt'. Og når man så ved at der er begyndende vaskefnuller og måske også en anelse farvetab bliver man sgi lidt frustreret! Det er simpelthen fusk og fup 

  • Bamseline 09-03-2017 19:19

    Brianna --> det har jeg også oplevet.
    Solgte en vare som "god men brugt" - køber havde åbenbart så efterfølgende fortrudt købet for adspurgte mig ang returret og henviste også til at varen ikke klædte hende samt ikke var i den forventede stand (der var 6 billeder på annoncen samt en nøje beskrivelse af standen inkl det var nævnt at der var en smule brugsfnuller).

    Dagen efter var varen sat til salg igen - nu i kategorien "næsten som ny" og det var anført at den var "helt uden tydelige brugsspor"...... og så havde prisen da også lige fået et ordentlig nøk opad!

    Jamen altså - hvor uærlig kan man være?   

    Redigeret 09-03-2017 19:20

  • Women2009 09-03-2017 20:08

    Ja lad os dele vores erfaringer og måske kunne Ts. lave nogen retningsliner man kunne henvise til, der omhandler privat handel, da nogen køber tror de har returret som man har i en alm. butik, og folk glemmer at denne side primært handler med brugte vare.jeg har gjort Support opmærksom på jeg har oprette denne debat.

  • -trunde- 09-03-2017 20:58

    women2009

    God ide du har gjort Support opmærksom du  har oprette denne debat.

    Vil lige sige, hos min er det kun de få der er sådan, jeg har haft rigtig mange søde købere

    i de år jeg har været herinde.

    Redigeret 09-03-2017 21:00

  • Bamseline 09-03-2017 21:15

    Trunde --> jamen helt sikkert - jeg har absolut også flest søde købere og hyggelige handler til glæde for begge parter.
    Det er jo (heldigvis) et fåtal der opfører sig sådan.

    Vil dog sige at jeg (desværre) har oplevet at det har eskaleret med useriøse/overkrævende brugere (BÅDE købere og sælgere) gennem årene.
    Har været med herinde nærmest siden starten og der gik adskillige år før jeg oplevede useriøse handelspartnere.
    Godt at Support i de grelle tilfælde kan gå ind i en sag.

    Bamseline

Skriv på debatten

Women2009 sælger


log debate