Køber vil returnere

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 753
  • Micvic2010 11-03-2017 20:21

    Hej.
    Har brug for lidt vejledning da jeg ikke har været ude for sådan et problem før.
    Har solgt et par øreringe, til mere end 75% under nyprisen.
    Nu har køber skrevet at hun har fortrudt. Hun synes farven på stenene var anderledes end på billederne, men hun har på intet tidspunkt spurgt til farve eller sten type.
    Hun vil nu sende retur og have pengene igen.
    Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op. Har altid kun haft glade og tilfredse kunder- og vil helst fortsætte den stil. Men, jeg er jo altså ikke en butik med fortrydelsesret.
    Hvad synes i at jeg skal gøre?
    Lade hende sende dem tilbage og få pengene igen, eller nægte det og bede hende om selv at sælge dem videre igen?
    De er solgt uden om ts, så vil ikke blande support ind i sagen.

  • Fif2000 11-03-2017 23:39

    Som du skriver har køber ikke spurgt yderligere ind til dine øreringe, ergo må hun være sikker nok til at købe dine øreringe udfra din beskrivelse og billeder - så hun må sælge dem videre.

  • Bamseline 11-03-2017 23:54

    Se debatten lidt længere nede: "køber fortryder sit køb" - det giver dig vist svaret.

    Bamseline

  • Susset 13-03-2017 09:29

    Hvis du har sat foto af dine øreringe ( ikke modelfoto) på annoncen så har hun købt dem som beset. Hun skulle bede dig om at sende foto i dagslys eller lignende hvis hun ikke ville købe dem udfra dit foto på annoncen.
    Du er ikke forpligtet til at tage dem retur - hun må bare selv sætte dem til salg igen

  • Kiwikriger 13-03-2017 18:53

    Tror ikke det bliver betragtet som beset, når det er online. Da du ikke har chance for at se fejl. Det svare sig til at man modtager en hullet trøje, som ikke kunne ses på billedet. :)

    Men enig med de andre.

  • Micvic2010 13-03-2017 19:01

    Tusinde tak for jeres svar.
    Har haft to billeder på annoncen fra forskellige vinkler.
    Jeg har meddelt hende at jeg ikke tager dem igen, og har ( indtil videre) ikke hørt mere.
    Synes selvfølgelig det er en ærgerlig situation, for kender godt fornemmelsen af at have købt noget andet end man havde regnet med. Men, det er vel risikoen ved at købe online og ikke i en fysisk forretning?
    Og kan da så absolut også bedst lide at have glade købere!!
    Har været her en del år, og det er første handel der er bøvl med... Og så følte jeg mig helt som en nybegynder igen :-/

  • Linzse 14-03-2017 09:11

    Jeg ville aldrig tage tingene retur, medmindre der var en fejl på, som jeg ikke havde opdaget

  • Brunette1988 22-03-2017 11:30

    Du er en vidunderlig sælger har handlet med dig før, så kan godt huske fra din brugernavn , men hvornår og hvad jeg  har købt husker jeg ikke :)

    Hun må sætte dem tilsalg,- der er ikke meget at gøre. Du kan evt skrive i dine   beskrivelser på dine salgs annoncerner at du ikke tager imod retur at de skal stille så mange spørgsmåll som muligt inden køb. For så har du jo også nævnt det i beskrivelsen. Medmindre der dukker en fejl op i varen, eller helt den tredje så er det noget helt andet

    Redigeret 22-03-2017 11:31

Skriv på debatten

Micvic2010 sælger


log debate