OPRÅB

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 858
  • Futteral 19-03-2017 08:23

    Hej derude. Inden du byder eller går igang med at forhandle en pris læs sælgers annonce igennem. Surfer som dig rundt på TS og møder meget tit bydere, der byder 33% under den mindste pris der er sat på i beskrivelsen og efterfølgende kommer med "jeg fik ikke lige læst din annonce". Det er bare ikke godt nok - så travlt eller er det manglende respekt ved jeg ikke men mit opråb går på, LÆS inden du byder/handler og stå så ved dit bud.

  • Tinta1 19-03-2017 09:54

    Hej Futteral,
    Åh hvor jeg godt forstår din irritation vedr. bud eller vil jeg tilføje spørgsmål om en vare man er interesseret i, hvor hvis man kan læse indenad kan læse sig til svarerne i beskrivelsen.

    Tror du har ret, når du kalder det manglende respekt. Jeg tror især at devisen hos mange er: "Går den så går den", og det agerer vi alle da nok efter på et eller andet tidspunkt på her på TS og ude i den "Virkelige" verden. Men derfor kan man jo godt byde en pris, der er rimelig også for sælger.

    Jeg bliver dog jævnligt spurgt om mål på de ting jeg sælger, og der tænker jeg, at årsagen må være et udtryk for, at pågældende mangler læsefærdigheder...For jeg gør meget ud af beskrivelser på de ting jeg sælger, herunder oplysning af mål

    Men et godt opråb du her kommer med, men jeg er bange for at  du i grunden forsøger at ændre adfærd hos nogen, der slet ikke kommer herind på debatsiden eller overhoved ved den  eksisterer, og derfor ikke for læst din opfordring.

    Ihvertfald kan man jo på de forskellige indlæg her på debatsiden jo se, hvor mange der reelt læser med. Og det er jo desværre en meget lille procentdel af sitets samlet antal brugere. Så jeg tror desværre ikke at der rykkes revolutionerende meget på adfærden.

    De bedste hilsner fra
    Tinta1

    Redigeret 19-03-2017 10:00

  • Mette83 19-03-2017 11:35

    Som Tinta1 skriver, så tror jeg desværre at du snakker for døve ører. De fleste af den type folk ved ikke engang at debatsiden eksisterer, og det har været taget op MANGE gange i alle de år jeg har været herinde, men der er ikke sket en skid desværre. Folk herinde  har virkelig den mentalitet: "Går den, så går den"- og det er især iblandt de yngre brugere. Dette er en af grundene til at jeg simpelthen ikke gider sælge mine ting her mere på TS. Total tidspilde. Egentlig en skam, for i starten da jeg oprettede mig herinde, da elskede jeg TS,- men nu

  • Futteral 19-03-2017 12:14

    Hej Tinta1 og Mette83.
    Tak for jeres indlæg og fordi i gav jer tid til at læse mit. Tror desværre også at jeg nok taler fro døve øre men hvis ingen ytre sig sker der intet. Så mit håb er, at kan jeg bare "rykke" nogle få, så er det ok.
    God søndag til jer.

    Redigeret 19-03-2017 21:48

  • *inky* 19-03-2017 12:56

    hej med jer
    jeg synes så det er ok at folk prøver med et bud. Man kan jo bare pænt sige nej tak eller komme med et modbud. Jeg synes tit jeg har fået handler ud af det, da man jo tit godt vil gå under sin mp. Eller jeg vil godt, hvis det er noget jeg har haft til salg længe. Ligeledes går jeg gerne ned i pris hvis køberne ønsker at byde på flere ting. Det er jo ikke en butik men en videresalgsside, så synes ikke man skal tage det så tungt når folk vil kræmme lidt 
    Og ja jeg bliver også ofte spurgt på mål eller farve selvom det tydeligt fremgår af annoncen. Ryster lidt på hovedet og svarer så at de bare skal læse annoncen ovenfor.
    Det er usansyndligt svært at ændre adfærd hos andre men meget nemmere at ændre hos sig selv. Så måske tålmodighed og overbærenhed er vejen frem 
    kh inge

  • Tinta1 19-03-2017 13:15

    Hej Inky,
    Jeg er helt enig med dig. Svar folk ordentligt, er altid en god vej frem. Og nej man kan ikke ændre andres adfærd, kun sin egen.

    Selvfølgelig har man lov til at byde, ligesom man jo også har lov til i en debat at opfordre folk til at respektere sine priser mm. Dermed ikke sagt at man får noget ud af hverken det ene eller det andet.

    Venligst fra
    Tinta

  • Montymax 19-03-2017 14:43

    Hej med jer og jeg giver jer så evig ret men tænker også at ikke alle ved at Debatten her er her.
    Jeg følger en tråd med en fin taske og den er alen lang. Jeg har engang skrevet i den at det var en tålmodig sælger. Der bliver spurgt og spurgt om det samme hele tiden og værst af alt; syntes jeg der bliver budt helt hen i vejeret f.eks 1800 kr som er for lidt - så næste smider et bud på 1000 osv. Værst er det dog at to har så også reklameret for sin egen af samme slags og so også er til salg.
    Alt sammen uden at sælger eksplodere - jeg havde.
    Det er ikke fordi sælger er en sløv kanin og selv trækker den ud - da det nok kan ske  sommetider men ikke her.

  • Troelslj 20-03-2017 21:37

    Hej,
       som udgangspunkt er jeg helt enig, men man må ikke glemme, at nogle folk her er nye og ikke nødvendigvis kender retningslinjerne : )

  • -trunde- 20-03-2017 22:21


    Troelslj

    Helt enig....men man har jo lov at sætte sig ind i de regler der er herinde.....du kan læse dig

    til næsten alt...om retningslinjer her på Trendsales....

Skriv på debatten

Futteral sælger


log debate