Dao post

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1245
  • Jbækgaard 10-04-2017 10:01

    Hej.

    Jeg sender næsten altid med dao og har i dag fået en besked fra en af mine køber at pakken ikke er på det udleveringssted og at der ikke er en pakke med hendes navn på,
    Min køber har fået flere SMS og mails om pakken er ankommet - når hun spørger efter pakken med det pakkenummer er der ingenting🤔

    Jeg begriber ikke hvor den pakke er blevet af. Hva gør jeg?

  • Bamseline 10-04-2017 10:52

    Du kontakter selvfølgelig DAO's kundeservice - de plejer at være lynhurtige til at svare og gode til at hjælpe 

  • Jbækgaard 10-04-2017 11:21

    tak Har nu gjort, men ingen svar i nu.. Men der kommer nok svar senere...

  • Bamseline 10-04-2017 11:39

    Jeg kan se at de er online på deres chat, så hvis du skrev til dem den vej, så får du jo hjælp med det samme.... 

    Redigeret 10-04-2017 11:39

  • Jbækgaard 10-04-2017 11:41

    Åh ja det vil jeg lige gør.. Tak Bamseline... 

  • Katatonia 10-04-2017 14:42

    Få køber til at ringe til dem, det er ham/hende der skal have pakken udleveret, så er det væsentlig nemmere hvis køber selv kontakter DAO. Hvis pakken er forsvundet er det også køber de udbetaler erstatning til, det gør de i øvrigt lynhurtigt (få dage) hvis det er nødvendigt

  • Jbækgaard 10-04-2017 15:04

    Hej igen.

    Køber har været i udleverings butikken mange gange for at spørge til den pakke - og køber får sms hverdag om at pakken skal hentes med denne 5 cifret kode - men den er der ikke.  Mystisk.

    Jeg har fået svar ved dao og de har ringet til den udleveringsbutik & i butikken kan de ikke finde den.

    På pakkenummeret står der på dao, at pakken ligger i den udleveringsbutik.
    Underligt.

  • Bamseline 10-04-2017 15:58

    Så tyder det jo på at den pågældende butik har fået "rodet den væk" (altså udleveret forkert, forlagt pakken eller lign) og det må jo helt klart være en sag mellem DAO og den pågældende butik.

    Og ja køber kan få erstatning og som Katatonia også nævner så plejer det at gå hurtigt.

    Der er ikke rigtigt mere du kan gøre.
    Og det er jo heller ikke din skyld - der er netop betalt for forsikret forsendelse i tilfælde af at pakken forsvinder!

    Bamseline

  • Jbækgaard 10-04-2017 22:57

    Troede ikke pakker sådan kunne blive væk. Men det kan jo så ske :-/
    Jeg glad ved at jeg har mit på det rene, og at jeg ikke kan gøre mere....

    Tak for jeres svar...

    Rigtig god påske & nyd dagene...  

  • Katatonia 10-04-2017 23:32

    Det sker, jeg har prøvet 2 gange at pakken forsvandt efter den skulle være klar til afhentning og 1 gang hvor der havde været indbrud ved enten DAO eller indleveringsstedet, hvor 3 pakker jeg havde afsendt forsvandt. Alle gangene har DAO erstattet inden for 1 uge. Postnord tager til sammenligning op til 2 måneder om at erstatte og man skal udfylde et virvar af alverdens for overhovedet at reklamere eller efterlyse pakken, med DAO er et telefonopkald tilstrækkeligt.

  • Angelik 11-04-2017 08:03

    Men er det ikke sådan at DAO kun erstatte op til 900,- ?

    Så hvis man sender ting der ligger i den dyre ende, så får man jo ikke ret meget tilbage?
    Som jeg kan huske erstatter postnord op til 5.000,-

    god dag.

    Redigeret 11-04-2017 08:03

  • Bamseline 11-04-2017 08:23

    Jeg tror max erstatningsbeløb hos DAO er ca 1000 kr, mens det er noget højere hos Postdk.
    Mener dog det er betydeligt lavere end de 5000 kr du nævner hos Postnord - måske omkring 3500 kr MEDMINDRE den er sendt som værdipakke. Kan ikke lige huske det eksakte beløb, da det er længe siden at jeg skulle have erstatning for en bortkommen pakke hos Postnord.
    OG det er vigtigt at huske at her taler vi om Dk (Dao sender mig bekendt ikke til udlandet, men det gør Postnord jo) - sender man til udlandet er max erstatningsbeløb MEGET lavere. Sendte en pakke til Norge sidste år til en værdi af ca 1000 kr som blev væk og her blev der kun udbetalt ca 400 kr i erstatning!!!!!!!

  • Bamseline 11-04-2017 08:27

    Og så er det rigtigt at man kun venter få dage på erstatning hos DAO, hvorimod det tager en krig (samt at man skal udfylde et hav af mere eller mindre uforståelige papirer) hos Postnord.
    Sidst ventede jeg over 2 måneder.
    Og kunderservice hos Postnord er nærmest umulige at få fat i: via mail tager det dagevis inden de svarer (fik blot et autosvar) - via telefon måtte jeg vente over et kvarter i kø og så kunne den person jeg fik fat i alligevel ikke svare 

    Bamseline

  • Angelik 11-04-2017 11:50

    Hej Bamseline

    Du får op til 4800,- for pakken sendt med post nord (ikke værdi pakken).

    se link:

    http://www.postnord.dk/erhverv/send/pakker/postpakker

    Om der er andre regler ved udenlandske pakker, det ved jeg godt men hvorfor skal de betaler din 1000,- hvis pakken er forsvundet i Norge eller Sverige? De overlader ansvaret til den andet land, ikke?
    Den er lidt sart med de udenlandske pakke...
    Jeg har for lang tid siden skulle modtage pakke fra England der var ankommet til tolden og forsvandt derfra, bare ikke til mig. Britisk post har ikke betalt en krone for pakken - de sagde bare at ansvaret var ovegået til PD. PD mente at BP skulle betale, så - ingen har aldrig betalt en krone og pakken var aldrig fundet.

    Der er ikke fordi jeg er tilhænger af PD, GLS eller DAO, synes bare at man skal være klare over at man ikke få mere end 900,- når pakken er væk hos dao.

    God dag!

  • Bamseline 11-04-2017 13:20

    Ja, kan godt se at Postnord's max erstatningsbeløb nu er 4800 kr og altså ca 1000 kr hos DAO, så der er klart en forskel.

    Ang. udlandspakker - det ser vi vist meget forskelligt på.
    Jeg vælger at sende via Postnord og betaler i MEGET dyre domme for en udlandspakke, så er det da ikke fair at man kun kan få nogle få hundrede kroner i eventuel erstatning.
    Er det f.eks. en pakke til Sverige, så er det jo samme firma!
    Og er det f.eks. en pakke til Norge (som i mit tilfælde), så må det da blive en intern sag ml Postnord og det norske postvæsen, hvem der skal erstatte - alt efter hvor den er blevet væk henne....
    Det synes jeg under ingen omstændigheder skal gå ud over kunden, så er der jo ingen pointe i at betale næsten 200 kr for pakkeporto!

    God påske til jer!

  • Jbækgaard 11-04-2017 16:17

    Køber for erstatning af dao men det kan ikke dække købet helt, der mangles 500 kr, er det så mig der skal af med dem?

    Dao siger at de "kun" dækker optil 1000 kr - så at jeg selv skal betale de sidste til køberen.

    Øv - hvis det er sådan...

  • Bamseline 11-04-2017 16:52

    Har I handlet via TS handel (eller TSpay som det hedder nu)?
    Hvis ja, så ville jeg lige vende den med Support og høre dem ad.
    Måske Trendsafe så dækker resten....

    Jeg ved det ikke, men tænker at det kunne være en mulighed.

    Bamseline

    P.S. Godt lige at få slået fast at det er 1000 kr der er erstatningsgrænsen hos DAO

  • Jbækgaard 11-04-2017 18:14

    Nej vi har handlet mobilpay ?? ville jo ikke gøre så meget når nu jeg sendte med dao og jeg havde ikke tænkt den tanke at pakken kunne blive "væk"

    Må prøve at skrive til min køber, hvad hun tænker.. ??????

  • Jbækgaard 11-04-2017 18:16

    Nå man kan ikke bruge smileys herinde

  • Bamseline 11-04-2017 19:06

    Nej, hvis der er handlet "udenom" TS så dækkes differencen naturligvis ikke via Trendsafe.

    Ja, du må tage den med køber og ser frem til at høre hvad I finder frem til af fornuftig løsning.

    Bamseline

  • Brianna 12-04-2017 12:52

    Hvis køber var indforstået med at forsendelsen skete med DAO vil jeg mene at køber har påtaget sig risikoen for, i det tilfælde at pakken skulle blive væk, kun at få erstattet op til 1000 kr.

  • Angelik 12-04-2017 13:59

    Brianna

    Vil du miste 500,- hvis du var køber?

    Der er ikke så mange det er ved at DAO kun dækker op til 1000,-
    DAO ligesom andre selskaber reklamere vist ikke med dette?


    vh

  • Brianna 12-04-2017 14:08

    Nej, det er der måske ikke mange der ved, men hvorfor skal sælger bære risikoen?

    Hvis køber ikke var bekendt med at forsendelsesmetoden var DAO (men der f.eks. blot er aftalt forsikret forsendelse) vil jeg mene at man må dele tabet (køber har ikke specifikt bedt om forsendelse hvor varen var dækket 100 % ved bortkomst, men har heller ikke direkte accepteret DAO som 'fragtmand')

    Men hvis køber selv har sagt ok for DAO må det være købers ansvar.

    Sælger kan bevise at varen er afsendt, og her slutter sælgers ansvar faktisk, da varen er videregivet til uvildig fragtmand.

  • Jbækgaard 12-04-2017 15:31

    Køber foreslog selv Dao


  • Brianna 12-04-2017 15:34

    Så ville jeg personligt ikke føle mig forpligtet til at dække tabet på de 500 kr 

    Men øv at stå i den situation sender og modtager selv meget med DAO og har heldigvis aldrig været uheldig 

  • Jbækgaard 12-04-2017 15:37

    Nej jeg er osse selv ret "glad" for Dao selv om jeg skal køre 34 km efter pakker eller sende.. 


    Køber har ikke svaret på min sidste besked, så venter lige og afhøre hvad hun siger.  Tak for jeres indlæg...

  • Bamseline 17-04-2017 16:55

    Hvad fandt I ud af?

    Det ville være dejligt med en opdatering 

  • Jbækgaard 17-04-2017 17:30

    Ja den skal nok komme, køberen er sydpå og kommer vist ikke hjem før onsdag.. 

  • Bamseline 17-04-2017 19:13

  • Bamseline 18-04-2017 19:59

    Jeg har forespurgt hos Support ang. reglerne på dette område, da jeg synes at jeg som Moderator her på TS har brug for at kende reglerne ang forsendelse/risiko/ansvar til bunds og fik et meget klart svar:

    Er der handlet via TSpay så vil Trendsafe dække de resterende 500 kr (mod behørig dokumentation selvfølgelig for afsendelse).

    Er der handlet "udenom" TS dvs. via mobilepay/bankoverførsel, så dækker Trendsafe selvfølgelig ikke, men er der aftalt forsendelse med DAO (som i dette tilfælde), så vil sælger IKKE blive gjort ansvarlig for de 500 kr.

    Bamseline

    Redigeret 18-04-2017 19:59

  • Jbækgaard 18-04-2017 23:51

    Ej Bamseline  jeg kunne springe om din hals og kramme dig.. Jeg er simpelthen så glad... Håber at køber osse forstår det.

    Har spekuleret over det her og jeg syntes det er så uretfærdig, hvis jeg yderligere skal af med penge.,,,, men jeg tager den lige stille og roligt med køber.

    Tak for dine dejlige svar 

  • Jbækgaard 18-04-2017 23:52

    Køber forslog selv DAO 

  • Bamseline 19-04-2017 06:17

  • Jbækgaard 19-04-2017 10:30

    Hej.

    Jeg tror måske min køber følger med herinde.
    Da hun har skrevet at hun godt er klar over at jeg ikke skal betale de sidste 500 kr fordi hun selv foreslog levering med Dao.    Hun har skrevet at det er surt  men at der ikke er noget at gøre ved det...
    Så tror at den handel nu er lukket her!! 

    Tak for jeres hjælp især dig Bamseline
    Ha en skøn onsdag 

Skriv på debatten

Jbækgaard sælger


log debate