Hvor meget kan man tillade sig at tage?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 792
  • Sara-bjerg 16-04-2017 17:58

    Hvor meget vil i mene man kan tillade sig at tage, for et par "så gode som nye" designer sneakers, hvor nypris var 3500 kr?

    Jeg har både kvittering æske osv. :)

  • Montymax 16-04-2017 19:26

    Hej Sara-Bjerg. Det er jo lidt svært men det når du både har kvittering og æske og " så gode som nye" så ville jeg da stræbe efter at få 3000 kr.
    Nu har jeg sjældent solgt så dyrt fodtøj men flere tasker til mange mange penge. Der har jeg aldrig fået så tæt på nyprisen og sjældent set andre få det - også selvom jeg / de andre ønskede det.
    Det har jo ofte at gøre med at når så mange penge skal lægges på bordet så er det fint med f.eks returret som i butikker.
    Dit held skulle lige skulle lige være at en stod og lige ville købe den model alligevel og så kunne spare lidt alligevel.
    Måske andre mener noget andet men jeg syntes 3000 kr vil være fair for dig som sælger også.

  • Bamseline 16-04-2017 20:11

    Altså jeg kan jo ikke tale for andre, men jeg kan sige hvordan jeg selv har det:

    Skal jeg give ca 1/2 pris eller måske også mere, så skal varen være HELT NY og helst med tags/prismærke (så man er sikker på at "aldrig brugt" er ALDRIG brugt...) og f.eks. fodtøj have original æske.

    Er varen brugt men stadig "næsten som ny" dvs i RIGTIG GOD stand, så vil jeg give ml. 1/3 og op til 1/2 af nypris.

    Køber sjældent varer der er "god men brugt" da jeg desværre ofte har oplevet at det folk sætter i den kategori ville jeg nok sætte lavere (dvs i "slidt") og det synes jeg ikke er umagen værd.

    Bamseline

    Redigeret 16-04-2017 20:16

  • Kiwikriger 16-04-2017 20:14

    Lige præcis sneakers, vil jeg knap nok købe, der skulle være en virkelig god 'rabat' på. Da de ikke skal være gået med i mere end et par timer, før de har formet sig til den første fod der har været i dem og derfor vil kunne skade at bruge af andre. =/

  • Brilleabe1 16-04-2017 21:04

    Jeg tænker omkring 1200 hvis de er virkelig eftertragtede, og enig ned Bamseline, aldrig mere end halvdelen af nypris.  Hvis de er meget populære kan prisen jo komme højere op, men regn ikke med 3000, det synes jeg er helt urealistisk,

  • Ajtsb70 16-04-2017 21:27

    Hej

    Nu har min søn lige købt nogen designer sneakers herinde, faktisk 2 par hos samme sælger. Og det var lidt under ½ pris. Jeg synes det var i overkanten og ville nok mere sige 1/3 af prisen. Selvom de var som nye.

    Men det er købers marked, og hvis de ikke er utrolig populære får du max. ½ pris.

  • Montymax 17-04-2017 08:23

    Ja - et er hvad man selv syntes varen er værdi forhold til hvad man selv gav. Det skrev jeg også angående mine dyre tasker.  Der startede  jeg også med hvad jeg gerne ville have og måtte slutte med en mere realistisk pris. Som jeg også skrev så er der bedre vilkår i butikker.
    Der er nogle mærker der bare bliver solgt til en kanon god pris.
    Jeg har fulgt et par sandaler og de var tæt nyprisen og det var også flere tusind kroner.

  • Mette83 17-04-2017 09:11

    Er enig med Bamseline og Kiwikriger!

    Jeg har igennem årene solgt mange designer sko med kvittering, æske osv. (Prada, Miu Miu, Balenciaga), og med mindre det er en meget eftertragtet model (hvilket det sjældent er), så har jeg MAX fået 1/2 af den oprindelige pris- også selvom de var helt nye,- men hey, du kan jo altid prøve at sætte dem højere, hvis du har lyst

  • Stilettofashion 17-04-2017 11:27

    Hej,

    Det må være udbud og efterspørgsel - Det er en god tommelfingerregel, at det er halv pris når noget sælges videre, hvad enten det er brugt eller ikke.

    I tilfælde hvor det er en vildt eftertragtet vare - F.eks. en designer-vare som ikke længere kan købes i butikkerne, men hvor der stadig er en efterspørgsel på netop denne vare, så kan man dog godt tillade sig at prøve at komme så tæt på nypris som muligt, synes jeg

    Smil fra Jannie 

  • Tinta1 17-04-2017 12:31

    Hej,
    det er altid en god idé, når man sætter en pris, at tænke tanken at begge parter skal føle de har gjort en god handel. Nu ved jeg ikke hvor eftertragtet dine sneakers er, men jeg ville personligt aldrig give 3000,- for et par sneakers. Der er stor forskel på hvad folk dog er villige til at give. Jeg er godt klar over at sælger man noget der er et fejlkøb så vil alt under indkøbspris måske ikke føles som en god handel. Men hellere få en del for det, end at brænde inde med en ting man har fortrudt købet af

    Jeg oplevede for nyligt en taske blev solgt til mere end hvad den sælges for mange steder ude i handlen. Det forstår man ikke

    Men få især eftertragtede designer vare kan sælges for pænt meget herinde. Så prøv dig lidt frem. Antal besøgende på din annonce er jo også en indikator på om der  er stor efterspørgsel, og i sær antal besvarelser! Good luck!

    Venligst fra Tinta

  • Fif2000 17-04-2017 15:48

    Du skal sælge dine sneakers i en FB gruppe for sneakers, der får du mest for dem eller på Ebay - siger en mor til en søn, som handler med brugte sneakers :)
    Har du en eftertragtet model, størrelse, kvittering og boks, kan du sagtens få mere end købsprisen, se bare på alle Kanye West sneakers, som udgives flere gange om året, de bruges som investering og sælges meget dyre end indkøb.

  • Ajtsb70 17-04-2017 15:49

    Fif2000, ja, korrekt hvis det er de eftertragtede modeller. Det gør min søn sig også i.  Han var heldig at få et par Kanye West til en OK pris.

Skriv på debatten


log debate