Er det bare mig, eller begynder flere at have dårlig moral/væremåde på apps

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1659
  • Lovefashion1996 17-04-2017 22:46

    Jeg synes måske det er ret dårlig stil når folk er interesseret i noget og pludselig aldrig svarer tilbage..

    Jeg havde en, som var interesseret i et tv-bord, og hun ville lige høre med kæresten ad, om de skulle købe den. Jeg venter så flere dage og modtager intet svar, hvorefter jeg spørger hvad status er, og så skriver hun bare, at hun har fundet et andet tv-bord.

    Jeg ved ikke om det bare er mig, men er det ikke dårlig stil? Altså fair nok at hun finder et andet tv-bord, men burde hun så ikke skrive det til mig, når hun ved, at jeg venter svar fra hende? Jeg føler lidt, at der er kommet meget egoisme...

  • Pinklady-1 18-04-2017 00:03

    Lidt det samme som dem der opretter debatter herinde og ikke selv svarer tilbage :)

  • Walina2015 18-04-2017 11:45

    JO det er dårlig stil!

    I starten gik det mig virkelig på, at folk ikke svarede tilbage, når jeg reserverede til kunderne. Nu reserverer jeg kun til mine faste kunder og skriver til de nye "glæder mig til at høre dit svar". Det er meget nemmere, når man kommer til den erkendelse, at "det er dejligt, hvis de vender tilbage, men jeg regner ikke med det".

    Lise

  • Lovefashion1996 18-04-2017 11:51

    Pinlady-1, hvis du hentyder til mig og indlægget med Ole Henriksens produkter, så har jeg skam læst dit svar
    Når jeg opretter debatter er det for at høre folks meninger - hvis jeg skal gå ind og skrive tak til hver og en der kommenterer mine indlæg, kommer det til at tage en evighed. Stiller folk derimod spørgsmål til mig i mine debatindlæg om mit emne, besvarer jeg dem naturligvis. Der er også forskel på at lave debatindlæg og spørge om folk meninger og have en handel som næsten er gået igennem hvor køberen pludselig ikke svarer

    God dag

  • Susset 18-04-2017 14:17

    Det har været sådan længe synes jeg samt at folk ikke kan `svinge`sig op til at afgive en vurdering efter endt ts - handel . Det hersker en ligegyldighed herinde som er meget utiltalende og derfor har jeg stort set ikke noget til salg længere herinde

  • Mette83 18-04-2017 15:26

    Jo det er meget dårlig stil, og sådan var det heller ikke herinde i starten, da jeg oprettede mig i tidernes morgen, men tiderne har desværre ændret sig og folk har ikke så meget respekt for andre mennesker mere, og tænker kun på dem selv, og derfor får man tit intet svar tilbage.
    Jeg bliver ligefrem overrasket, hvis jeg får et svar tilbage fra en eventuel køber i disse tider

    Men nu skal man ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus Lovefashion1996! Det er da ligemeget om det handler om svar på en debat eller en handel,- for hovedpointen er, at der er en person som har taget tid ud af sin dag til at svare på din debat/annonce, og så svarer DU ikke igen- dét er da også dårlig stil

  • Pinklady-1 18-04-2017 17:17

    Mette83 -   :)

  • -trunde- 18-04-2017 21:59

    Mette83

  • Tinta1 18-04-2017 22:53

    Helt enig i Sussets og Pink Ladys betragtninger, mht manglende pli ved ikke at svare på henvendelse både i debatter og på annoncer. Det ærgrer mig også, når det sker på mine annoncer. Det kan så virke på den måde at andre og måske mere seriøse potentielle købere holder sig tilbage med at besvare en annonce. Så hvis jeg synes jeg har ventet længe nok, så enten genopretter jeg annoncen, eller laver en besvarelse, om at varen stadig er til salg.

    Tilbage står jo så bare et håb om at verden ændrer sig til det bedre! Men et er i hvertfald sikkert, det er ikke noget vi kan give ordre om, kun vores egen adfærd er vi ansvarlige over for.

    De bedste hilsner fra
    Tinta

  • Brianna 19-04-2017 15:42

    Tænker faktisk at det da bestemt ikke er dårlig stil? At hun er kommet fra at svare, men svarer da du rykker hende for at svar er vel ikke dårlig stil?

    Du beskriver det som en handel der næsten er gået igennem - men det er vel ikke hvad det er? En handel der næsten er gået igennem må være når der er en aftale om handel, men afhentning/levering og betaling endnu ikke har fundet sted. Som jeg læser det er hun interesseret, men skal lige vende det med sin bedre halvdel 

    I øvrigt er jeg enig med de andre - det er LIDT sjovt at netop du brokker dig over andres manglende pli til at vende tilbage   

  • Igo502003 20-04-2017 13:39

    det er total rigtigt
    man bruger megen tid på at svare og ingen vender tilbage så irreterende og man vil godt anmelde dem også men det vil jo tage oceaner af tid så træls

  • Kylle1 22-04-2017 11:52

    @Susset - ja, det er virkelig blevet en sjældenhed, at man hører noget som helst fra køber, efter vedkommende har modtaget varen - hverken ts-handel el. andre former. Jeg fatter ikke, at man ikke skriver et lille "har modtaget varen, den er fin" eller modsat. Man ved selvfølgelig, at varen er modtaget, for hvis det modsatte var tilfældet, skulle man nok høre fra vedkommende. Men det er nemlig en ligegyldighed, der åbenbart breder sig, og det er så trist. Hvor man før havde en række smiley'er, er der nu næsten kun , og det kan være lige fedt.

    Men det er nok ikke "de skyldige", der læser dette, for vi andre svarer jo netop tilbage, hvad enten det er godt eller dårligt.

    TS var et forrygende sted i 2005

  • -trunde- 22-04-2017 13:58

    Helt enig med jer der syntes køber godt kunne give en tilbagemelding....samt smiley'er...det er der næsten ingen der giver mere.....

  • Anmine 22-04-2017 17:12

    Enig ????Jeg synes også der er kommet mere dårlig stil og ligegyldighed herinde.
    Jeg anstrenger mig oftest ved salg, pakker varen pænt ind, lille seddel ved m.m. men hører tit ikke noget.
    Engang imellem får jeg heldigvis en rigtig glad tilbagemelding. Der er heldigvis stadigvæk også søde købere.

    Men jeg har lige solgt en vare hvor køber havde budt prisen ned. Opdager så at køber har sat den til salg igen med en MP meget højere den pris hun gav.
    Jeg følte mig virkelig snydt. Kan godt være det ikke er 'ulovligt' men i min verden er det meget uhøfligt. Jeg spurgte på hendes annonce om det ikke var den hun havde købt af mig. Blev så bebrejdet på en privat besked, at det var dårlig stil at jeg skrev på hendes annonce, istedet for privat :/

    Synes desuden oftere og oftere at der er useriøse bydere,  som ikke står ved deres bud.

    Tror det er noget 'tidstypisk' Hørte i radioen at flere og flere feks bare bliver væk fra aftaler med tandlæge, læger o.lign (også derfor de er begyndt at sende sms med: Husk din aftale) men også private aftaler. Nogle sender bare en sms en time før en middagsaftale feks "beklager kommer ikke" hvor værten har brugt tid på at forberede maden.

  • Anmine 22-04-2017 17:13

  • Bamseline 22-04-2017 17:40

    Tingene har desværre ændret sig meget - det være sig både herinde og ude i "den rigtige verden".

    Respekt for andres tid (= andre der giver tid til at svare på debat/annonce) - det kniber det ganske gevaldigt med hos nogle brugere.
    Og hvor er det bare ærgerligt, for mange vil jo gerne hjælpe inkl. mig selv, men jeg gider faktisk ikke, når folk ikke så meget som kan sige TAK - det være sig for hjælp/at svare på spørgsmål eller lign.

    Helt ærlig: hvor mange sekunder tager det lige at sige tak for noget man selv har bedt om uanset om det f.eks. er hjælp/oplysninger her på Magazine eller oplysninger f.eks. på en annonce?

    Det kan godt være at det "tidens trend" - i mine øjne er det dårlig opdragelse!

    Bamseline

    Redigeret 22-04-2017 17:46

  • Anmine 22-04-2017 17:51

    @Bamseline ??Jeg er helt enig med dig i at det er dårlig opdragelse, uanset om det er tidstypisk eller ej.

  • Kylle1 22-04-2017 19:34

    Også enighed her
     

Skriv på debatten


log debate