TS gebyret stiger!

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1251
  • Tinta1 19-04-2017 07:48

    Nu er vi ved at nærme os d. 30. april, hvor perioden for de 3% sælgergebyr for VIP´s så skulle stige igen til 5%. Nogen der har hørt noget om dette, eller for den sags skyld lovet forbedringer til VIP brugere.

    Venligst fra
    Tinta1

  • Lækkerqq 19-04-2017 17:23

    Jeg ved ikke noget, men har det haft betydning for dit salg ? mit har aldrig været dårligere.

  • Tinta1 19-04-2017 18:40

    Ja jeg tror det har har haft en stor betydning. Før da den kun var på 2% solgte jeg pænt meget. I den periode hvor gebyret var på 5% gik der længere tid mellem handlerne. Og her i foråret har jeg solgt pænt meget. Om det skyldes det noget lavere sælger gebyr kan man jo ikke vide 100%. Synes bare,  der har været mærkbar forskel. Mvh Tinta

  • Fif2000 20-04-2017 20:09

    VIP kampagnen er forlænget til 31. juli, så kun 3 % sælgergebyr indtil da.

  • Tinta1 20-04-2017 21:44

    Herligt, men det ville være lidt federe og mere fair, hvis ordningen blev permanent for VIP brugere. Men don´t shoot the messenger. Tak for svar

    De bedste hilsner fra
    Tinta

  • *inky* 21-04-2017 12:56

    synes salget er mega dårligt men kan ikke se det har noget med sælgergebyr at gøre. Det betyder jo ikke noget for køber, da jeg altid selv betaler mit gebyr.
    og om det er 3 eller 5% er lidt ligemeget når det intet salg er 
    kh inge

  • Bamseline 21-04-2017 16:22

    For min egen del så tror jeg heller ikke at TS gebyret har noget med salget at gøre.
    TS gebyret betales jo af sælger, så det har vel ikke øget købers lyst til at købe at sælger "slipper billigere" i TS gebyr....

    Og ja, det er vist de færreste der kan prale af et fremragende salg og sådan har det desværre været længe.
    Synes det er SÅ øv, for selve TS ideen er jo genial: i stedet for at smide væk/forære væk så at sælge fejlkøb og tøj man ikke (længere) passer her på TS og tjene en skilling (fremfor INGENTING) - og for køber at få nyt tøj (og andet) til billigere penge.

    Jeg har ikke et entydigt svar på hvorfor det er gået sådan.

    I starten var det ikke et problem at få solgt herinde og ej heller finde nyt til rimelige penge.
    Begge dele synes jeg faktisk er et problem nu....

    Tit og ofte når jeg sad og oprettede nye annoncer i "gamle dage", så begyndte besvarelser at tikke ind....

    Bamseline

  • Tinta1 21-04-2017 16:31

    Sammekoblingen til antallet af handler og sælger gebyret kan jo hænge sammen på den måde, at man kan sætte priserne derefter. Jeg tror bestemt ikke at det er det alene, der afgør om man sælger meget eller lidt. En realistisk pris og gode beskrivelser af det man sælger har også stor betydning. Jeg oplever derimod ikke et voldsomt faldende salg.  Mvh Tinta

  • Kylle1 22-04-2017 11:42

    - Og så den høje porto/fragt. F.eks. skal jeg i dag sende en lille deo, der vejer lige over 100 g, og da Post Nord heller ikke mere har 250 g taksten, er jeg nødt til at vælge DAO (hvilket jeg også gerne gør, da de er uhyre stabile), meeen - der går alligevel et godt hak af prisen til fragten, og dette tror jeg også gør, at det generelle salg er for nedadgående.

    Kylle

  • Bamseline 22-04-2017 15:33

    Nu sender jeg altid KUN som pakke (altså forsikret forsendelse), da jeg slet ikke synes at det kan betale sig at sende som brev dels pga prisen dels pga der skal købes indleveringsattest (som er DYR!), og derfor bliver det som regel altid dyrere end at sende med DAO der koster fra 33 kr når label købes her via TS.

    Men ja, det at fragt er blevet så dyrt (uanset hvem man vælger at sende med) tror jeg har betydning for salget her på TS.

    Bamseline

  • Bamseline 22-04-2017 15:54

    Hvad angår salget her på TS: Det er meget op og ned for mig.

    Der kan være stille perioder - ofte i længere tid hvor jeg f.eks. kun sælger en enkelt eller to ting på en 2-3-4 uger.
    Og så kan der pludselig komme en uge hvor jeg sælger noget så godt som hver dag eller sågar dage hvor jeg sælger flere ting på en dag.

    Mener også at det handler en del om hvilke typer varer man har på (altså kvalitet og stand - skrammel kan fås alle vegne!) samt at man er grundig i sin varebeskrivelse og oplyser relevante ting (f.eks. mål og materiale på tøj).

    En del af "problemet" er også at mange KUN vil sælge og ikke selv er købere og så bliver der jo intet "flow" herinde.
    Hvis man ikke selv ønsker at handle her (altså købe andres varer), hvorfor skulle andre så?
    Der er desværre rigtig mange af dem der brokker sig mest over manglende salg, der ALDRIG (eller næsten aldrig) selv er købere man KUN sælgere!

    Bamseline

  • Snullermusfyn 24-04-2017 09:27

    Mht. dårligt salg, som jeg også selv har mærket i hvert fald det sidste år, så tænker jeg om det kan have noget at gøre med at finanskrisen ikke kradser mere? Folk har flere penge til at gå ud og købe nyt, og når man ikke er så presset, så giver man måske mere af sit brugte væk frem for at bøvle med at oprette annoncer, pakke og sende....?

Skriv på debatten

Tinta1 sælger


log debate