Ringer i op på opfordring ?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1209
  • Montymax 04-05-2017 09:28

    Jeg har tænkt på nogle gange når jeg ser både på mine annoncer og andres "ring mig lige op på nummer xxxxxxxx".
    Gør i det så ?
    Jeg har kun gjort det en enkelt gang og det var ikke fra en på Trendsale men DBA og det var jo bare en masse spørgsmål som vi kunne have taget over tråden.
    Jeg har haft en på et andet salgsite som syntes vi næsten skulle snakke dagligt  om en ting hun gerne ville købe lidt ud i fremtiden af mig.
    Jeg gider det alså ikke men er det mig der er " sær " ?

  • Gittetj 04-05-2017 14:46

    Jeg kunne ikke drømme om at ringe op. Det bliver lige lidt for personligt for mig. Jeg oplever ind i mellem at købere ringer mig op, og det føles ret grænseoverskridende for mig. Jeg bryder mig simpelthen ikke om det, selvom det tit er i en god mening, fx. hvis der er handlet via mobile og køber lige vil fortælle at varen er ankommet

  • Bamseline 04-05-2017 15:05

    Helt enig med Gittetj her.

    Kunne aldrig drømme om at ringe op til en der skrev sådan på sin annonce som du nævner Montymax - uanset hvor gerne jeg måtte eje en vare.

    Når jeg handler her på TS, så skal hele dialogen også foregå her. Og helst på annoncen.

    Jeg synes også det er alt for personligt, ligesom jeg heller ikke bryder mig om at have fremmede mennesker, der skal komme ind i mit hjem og benytte det til prøverum.

    Bamseline

  • Montymax 04-05-2017 15:16

    Hej igen og tak for jeres indlæg. Dejligt at i ser på det ligesom mig.
    I den aktuelle som jeg skriver om er jeg sælgeren og selvom det var en ting til 1900 kr så var jeg faktisk ligeglade med at få det solgt til den  pågældende - end at ringe vedkommende op.  Mit nummer var skrevet da det var mobilpay og så blev jeg ringet op. Dog tog jeg den ikke men følte mig lidt " pjevset " og ringede så op alligevel.
    Det var bare en sludder for en sladder og som kunne have været på annoncen.
    Jeg har nu hvor jeg ved at det ikke er en almindelig procedure besluttet IKKE at gøre det igen. 

    Redigeret 04-05-2017 15:18

  • -trunde- 04-05-2017 16:47



    Jeg kunne ikke drømme om at ringe op til en sælger, når annoncen står her på ts.....

    Skal dialogen også foregå her på ts på annoncen.

  • Montymax 05-05-2017 07:45

    Herligt og tak for jeres indlæg. Det styrker mig i at det er rigtigt at jeg ikke ringer eller lader mig ringe op.

  • Walina2015 05-05-2017 17:52

    Jeg syr til mine kunder, så det er næsten nødvendigt med en telefonsamtale en gang imellem. Specielt når de skal vælge stof-farve og kvalitet, og jeg står i stofforretningen. Face time er min redning i den situation

    Det er faktisk meget hyggeligt med en lille samtale med et "fremmed menneske"

    Men ved salg eller køb af en eksisterende vare, kan jeg ikke se behovet for en tlf samtale

  • Tinta1 06-05-2017 11:56

    Jeg har aldrig oplevet at blive opfordret til at ringe op. Men flere gange har der været skrevet: send mig en sms på: ........
    For det første bryder jeg mig ikke om bydeformen og for det andet, vil jeg ikke gå med til at forhandling om pris osv. ikke foregår på TS. Det er ikke fair over for andre, der kunne være interesseret i at handle.

    Mvh.
    Tinta1

  • Montymax 06-05-2017 13:05

    Jeg ser også tit det med at skrive over SMS og føler lidt ØV med det.  Så kommer der pludselig at der er modtagerne bud over SMS og vi andre har ingen chance for at se om det er et salgstrck eller om det passer. Det gider jeg ikke.

    walina2015 - godt du syntes det kan være hyggeligt når du føler det ikke kan være anderledes end at en telefonsamtale kan være nødvendig.
    Dejligt du alligevel også syntes som mig ved de almindelige annoncer. 

  • Walina2015 06-05-2017 13:17

    Montymax 

  • Tinta1 06-05-2017 16:48

    Helt enig Montymax, jeg har også oplevet, at man måske gerne vil have budt på en vare, men er i tvivl om varen er solgt, eller hvor ligger vi budmæssigt. Ikke god TS stil!

    Og også dårlig stil at forvente at andre tager det første skridt, i stedet for selv at tage ansvar for at byde, hvis der er noget man er interesseret i at købe.

    Tinta

    Redigeret 06-05-2017 16:51

  • *inky* 08-05-2017 11:45

    altid dialog via TS, hvis køber har nogle lidt mere private spørgsmål kan de jo også sendes via ts uden om tråden.
    skulle der senere opstå twist er det altid dejligt at have tingene på skrift
    kh inge

  • Susset 09-05-2017 10:53

    Helt enig med Montymax - vil ikke have dialog over telefonen. Havde en gang een der ringede ang. en vare jeg havde til salg herinde og talte som et vandfald og hun havde GOD tid ! Det irriterede mig grænseløst da jeg slet ikke var i humør til at tale i telefon med en vildt fremmed 

    Bliver også arrig når der påstås at de har et højere bud andet steds fra - så springer jeg fra igen og sælger får at vide hvorfor. Jeg ved godt at folk ofte har sine ting til salg flere steder med det er ikke ok at bruge det til at presse prisen op . I stedet kan sælger skrive at buddet er for lavt så man stadig føler at man har en chance