PostNord giver mig grå hår

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 951
  • Gittetj 04-05-2017 21:45

    Lad mig starte ud med at skrive, at jeg ikke kan sende med DAO, gls osv. PostNord er min eneste mulighed .

    Og nu til mit spørgsmål. Oplever I også pakker og breve, der kan være 3-4 uger undervejs? Jeg oplever flere og flere købere, der henvender sig for så høre, om jeg har sendt, hvilket jeg selvfølgelig har. Den ene gang nåede jeg at betale pengene tilbage, hvorefter pakken dukkede op. Er det noget andre også oplever?

  • -trunde- 04-05-2017 22:35


    Jeg sendte  med PostNord d. 1-5 det var fremme i dag......

  • Venus ll 04-05-2017 22:35

    Jeg har før påske sendt en pakke retur til en virksomhed i København med tøj for over 900 kr., og den er ikke kommet frem (endnu?). Det er bare så surt, og jeg sendte desværre som brev, fordi det efterhånden er så mega dyrt at sende med Post Nord med omdeling 

  • Bamseline 04-05-2017 22:48

    Jeg sender stort set aldrig med Postnord da de er så langsomme.

    DAo og Gls er langt at foretrække hvad angår forsendelsestid og så er de billigere!

    Bamseline

  • 1749grøn 05-05-2017 07:07

    For ca. 3 uger siden skrev jeg til DAO om de ikke kunne tænke sig at oprette et indleveringssted tættere på vores adresse, og det har de gjort.
    Så nu bliver mine pakker sendt med DAO.
    Så har du for langt til deres indlevering, så skriv til dem og foreslå et indleveringssted i nærheden.

  • Blondie1 05-05-2017 07:09

    Postnord er fuldstændig "f.....up" (sorry mit franske) og jeg kunne ikke drømme om selv at sende noget med dem

    Her hvor jeg bor, føler vi lidt alle sammen at posten nærmest kører rundt med bind for øjnene og fordeler posten pænt tilfældigt - bestemt ikke en sjældenhed at man modtager naboens eller genboens post

    DAO kan være meget besværlig at komme til, men jeg synes da godt nok der er mange indleveringssteder til GLS nu - ellers er jeg super glad for at bruge pakke.dk, det er nok lidt dyrere men de kommer også og afhenter på din adresse - de kan varmt anbefales.....

  • Montymax 05-05-2017 07:49

    Jeg sender små ting med Post Nord og som brev. De er altid omkring en uge undervejs og tit mere. Det er jeg forberedt på og køberen også.
    Ellers er det DAO - de er gode til prisen og så er det så nemt. Ingen udprinten af label men bare et nummer på pakken.
    Godtnok ligger den lidt udad byen men pyt.

    Redigeret 05-05-2017 07:50

  • Gittetj 05-05-2017 11:00

    Tak for jeres svar. Jeg vil kontakte DAO og høre, om det er en mulighed at oprette et indleveringssted her, for det her er så utilfredsstillende

  • Angelik 05-05-2017 11:41

    Vi har ikke haft problemer med post nord.

    Pakken kommer altid en eller to dage efter.

    Men så sender jeg også uden omdeling og portoen købes via TS eller DBA.

    Der er ikke fordi der er meget dyrt i forhold til DAO eller GLS. Og DAO har mærkelige steder at hente, sidste gang var det i kiosk hvor det lugtede røg, så jeg var mega glad for at der ikke var tøjet der var sendt, hele pakken lugtede af røg, så jeg var  nød til at pakke den udenfor og smider emballagen ud lige med den samme. Fy, den stænk!
    GLS er fint, de har ikke de mærkelige små kiosker med stank af røg og alt muligt andet.
    Og så er det dæknings beløb hvis pakken er væk. DAO dækker vist kun op til 1.000, hvor PD dækker op 4.500,- så er det pæn forskel, speciel hvis man ikke har mulighed for at mødes og købe varen.

    God dag.

  • -trunde- 05-05-2017 11:42



    Vi har lige fået indleveringssted til DAO pakker her i vores Brugs, kun 2 huse fra os....det er

    dejligt.


    Montymax: forstår ikke helt det med .....Ingen udprinten af label men bare et nummer på

    pakken til DAO.....hvordan kun med et nummer på pakken til DAO ???

  • Montymax 05-05-2017 12:12

    -trunde-.Det er fordi når vi køber forsendelse hos dem og giver oplysninger om modtagers navn og adresse - så ligger de oplysninger hos dem og følger det nummer vi får oplyst til at skrive på pakken.
    Dejligt nemt og hvis man gerne vil printe en label ud så kan man også det men ingen grund til det.
    Jeg syntes også det lød sært i starten men det er så nemt.
    Tillige med så får du staks en SMS fra DAO når du aflevere pakken og modtageren ligeså. En dejlig sikkerhed.
    Når den bliver hentet får du igen en.

  • -trunde- 05-05-2017 14:13

    Montymax:

    Køber porto her på Ts....får også en SMS fra DAO når du aflevere pakken.

    når du køber forsendelse hos DAO, går du så ind på deres hjemmeside ? 

  • Montymax 05-05-2017 14:35

    Jeg køber DAO på Trendsales hjemmeside og der kommer både mail og SMS til dig som køber og til sælgeren også når pakken afleveres.
    Gul og gratis har også DAO som vi kan købe men på Trendsale er de billigere.

  • -trunde- 05-05-2017 14:50

    Montymax

    Tak for info 

  • Bamseline 05-05-2017 15:09

    Angelik --> det er fint at du ingen problemer har med Postnord, men det er der mange der har som du kan se på tråden her.

    Og pakkelabels er en del dyrere hos Postnord end med f.eks. DAO.
    Købes den her på TS, så er billigste label til Postnord 49 kr - til DAO "kun" 33 kr, det synes jeg da er en væsentlig forskel....
    Dao har ikke kun "mærkelige" steder at hente - her er det en helt almindelig købmandsbutik som der selvfølgelig ikke må ryges i.

    Men du har ret i at hvis det er en dyr ting der sendes, så kan Postnord være at foretrække da max erstatningsbeløb er 4500 kr (så længe det er indenfor DK - er det f.eks. udenlandsk pakke, så er erstatningsbeløbet MEGET lille: det maksimale erstatningsbeløb er 40 SDR svarende til ca 380 kr + porto) mod "kun" 1000 kr hos Dao.

    Bamseline

  • Bamseline 05-05-2017 15:11

    -trunde- --> dejligt at I nu har fået et Dao afhentningssted så tæt på 

    Bamseline

  • Montymax 05-05-2017 15:50

    Så lidt - trunde-  og dejligt i har et afhentningssted tæt på.
    Vores er på en OK tank og de har både gls  og Post Nord også. Ingen røg eller dårligt lugt men altid vældig imødekommende også selvom der er travlt.

  • Gittetj 05-05-2017 16:11

    Typisk. Langt om længe er bægeret fuldt, og jeg opretter en debat i ren arrigskab
    Hvad sker der så?
    Den lokale postmedarbejder henvender sig og fortæller, at hun har fundet en af mine pakker bag en hylde, hvor den var faldet ned.
    Undskyld PostNord. Meget kan I få skyld for, men ikke denne her .
    Og god weekend til jer andre

  • -trunde- 05-05-2017 16:25



    Bamseline

    Det er jeg også glad for, de har åbent til kl 20....og så 2 huse herfra...bedre bliver det ikke 

    God weekend til alle

  • Montymax 05-05-2017 16:40

    Gittetj - godt pakken kom frem men de får også mindre og mindre  plads  i deres områder. Så sker der jo nemt smutter af pakker der forvilder sig på afveje men lige surt er det.
    God weekend.

  • Angelik 05-05-2017 22:27

    Hej
    Jeg er klar over at postnord betaler meget lille etstatning ved mistet pakke i udlandet.
    Men din sammenligning holder ikke da du ikke kan sende til udlandet med dao ellers er det noget nyt de har startet med. Så hvis vi tager forsendelse i Danmark så snakker vi stadig 4.500 mod 1.000 og jeg vil gerne give 14,- mere for at have dem garanti.

    Vh

    Redigeret 05-05-2017 22:28

  • Angelik 05-05-2017 22:31

    Har lige tjekket på dao's hjemmesiden - de leverer ikke pakker til udlandet.
    Vh

    Redigeret 05-05-2017 22:32

  • Montymax 05-05-2017 23:15

    Nu sender jeg meget sjældent pakker eller andet til udlandet - så det er for mig fuldstændigt lige meget.
    Jeg tror det er to gange i løbet af tyve år.  Så pyt med det for mig.

  • Bamseline 06-05-2017 07:59

    Jeg har vist heller ingen steder skrevet at Dao sendte til udlandet....
    Skrev det om den lave erstatning hos Postnord i forbindelse med udlandspakker til info (og advarsel!) for det tror jeg mange ikke er klare over - det var jeg heller ikke selv før jeg lærte det af bitter erfaring.
    Havde aldrig givet 180 kr i pakkeporto hvis jeg havde vist at erstatningen var så lav - det kunne jo slet ikke betale sig....
    GLS sender til udlandet.

    Gittetj --> godt pakken nåede frem, men ja, tror også noget sådan netop sker fordi mange af de pakkeshops der er (f.eks. vores i Føtex) har så lidt plads at pakkerne nærmest ligger stablede fra gulv til loft og derfor kan være svære at finde, og derfor måske også lettere bliver væk.
    Og så synes jeg heller ikke det er særlig trygt når jeg afleverer en pakke der: den skal blot smides i et pakkebur som står frit fremme henne i et hjørne af butikken hvor alle og enhver har adgang.
    Der hvor jeg afleverer Dao og GLS pakker har de et hyldesystem ude bagved, hvor kunderne ikke har adgang.

    Bamseline

  • Unnabandunna 06-05-2017 16:53

    Jeg vil helst slet ikke have sendt med Post Nord længere, da flere mindre forsendelser er forsvundet; jeg har ikke oplevet at forsendelser med DAO eller GLS ikke er kommet.
      Unnabandunna.

  • Bamseline 08-05-2017 17:39

    Har lige set et indslag om netop Postnord og manglende service på TV2 News:

    http://nyheder.tv2.dk/2017-05-07-frustrerede-postnord-kunder-venter-forgaeves-buddet-lyver-om-at-i-har-forsoegt-at

    Bamseline

  • Hamads 14-05-2017 14:28

    Jeg er helt stoppet med at bruge Post Nord pga flere forsvundne pakker, det er super ubehageligt at varer forsvinder og der bliver sådan en mistænkeliggørelse både fra den ene og anden part.
    Bruger kun Dao, det er billigt, hurtigt og man bliver informeret om at varen er sendt og ligeledes afhentet.

Skriv på debatten

Gittetj sælger


log debate