Er min parfume ægte eller falsk?

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 672
  • Omylle 10-05-2017 12:25

    Jeg vil gerne sælge min Prada-parfume, som har ligget i mit skab i et par år. Jeg tror bestemt den er ægte - men da jeg ikke er parfume-haj og ikke husker hvor den kommer fra, lurer jeg på om nogen herinde ved, hvordan jeg kan tjekke at den er ægte, når den ikke er i emballage? Det ville være super pinligt, hvis jeg sælger den, og det skulle vises sig at parfumen ikke er ægte.

    Flasken er rimelig tung, men det er den eneste sund-fornuft-indikator jeg kan komme i tanker om lige nu. Har I andre nogle flere fif?

  • Montymax 10-05-2017 12:39

    Jeg er ikke den store parfume kender men det med et par år - faldt mig i øjnene. Jeg ville nok tjekke datoen inden salg.
    Bare et godt råd. ,-)

  • Susset 10-05-2017 14:20

    Gå i Matas med den for ægtheden og du bør dufte til den før du sælger da den ikke kan holde sig mere en 1- 2 år i åben stand og det kommer også an på hvordan den har været opbevaret

    Redigeret 10-05-2017 14:29

  • Bamseline 10-05-2017 14:20

    Altså hvis den har ligget et par år og ikke er i plomberet emballage dvs. ubrugt, så er det nok ikke kun et spørgsmål om ægtheden men lige så meget et spørgsmål om den mon ikke er for gammel!
    En åbnet parfume kan ca holde sig 12-24 måneder når den er taget ud af emballagen/spray'et med.

    Bamseline

  • Omylle 10-05-2017 16:20

    Tusind tak for jeres input - jeg havde slet ikke skænket det med holdbarhed en tanke.

    Den dufter nøjagtig som jeg husker at den skal dufte. Jeg er umiddelbart lidt loren ved at gå ned i Matas og bede om en gratis tjeneste i form af en verificering af ægtheden, men hvis der ikke er andre måder at gøre det på, så må det næsten blive det jeg prøver. Tak for hjælpen :)

  • Blondie1 10-05-2017 16:29

    Jeg tænker umiddelbart at det ikke er en god ide at sætte den til salg, hvis den har ligget/stået så lange vil den hurtig blive harsk/fesen hos en ny ejer... jeg ville godt nok være ked af, hvis jeg købte en parfume som værende "næsten ny" og så fik en der har ligget hengemt i et par år

  • Omylle 11-05-2017 11:41

    Du har ret, Blondie. Jeg kan jo også bare donere den til en genbrugs eller forære den væk.
    Tusind tak for jeres kommentarer. Jeg blev i hvert fald klogere og lader være at sælge den ;)

  • *inky* 15-05-2017 12:49

    Altså nu kan jeg personligt meget nemt sige at alle mine parfumer er ægte, da jeg aldrig kunne drømme om at købe parfume i en eller anden arabisk bazar, eller thailands gademarked. Man kan da huske hvis man har købt sådan steder, kan man ikke   
    eller man ved da så meget om sig selv, at man ved om man kunne komme i tanke om det. Eller er det bare mig der er mærklig
    kh inge

Skriv på debatten


log debate