ødelagt hår og fælder helt vildt

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 969
  • Pretty&cheap 12-05-2017 13:51

    Jeg har haft farvet hår i hvert fald de sidste 25 år (er 43 år).
    Jeg har lyse striber i og skyllefarve, og jeg får det farvet ca. hver 10 uge.
    Jeg får det farvet hos frisøren (en god frisør-tidligere hos stender og nu hos Unique).
    Mit hår er kort page med lidt etager.
    Mit problem er, at mit hår er totalt smadret og endnnu værre: jeg fælder rigtig meget. Når jeg har været i bad er der hår overalt i badet, og der falder en masse af, når jeg reder det. Jeg ved ikke, om det falder af inde ved hårroden eller om det "knækkker".
    Jeg bruger dyre produkter fra Wella og Kevin Murphy 8BORN AGAIN), men det hjælper ikke rigtig.
    Det skal siges, at jeg også får en masse medicin mod en kronisk sygdom, men hårproblemer står ikke nævnt som bivirkning ved noget af det (er ikke interesseret i at nævne medicinen her).
    Det med hårtab er noget nyere, så jeg tænker heller ikke lige, at det har at gøre med medicinen, som jeg har taget i ti år.
    Jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre. Kender nogen problemet? Og har en løsning?
    Jeg overvejer at klippe mig korthåret, men har bare ikke rigtig lyst til kort hår :-/ Men måske er det den bedste løsning...
    Venlig hilsen
    Krushår 

  • Unnabandunna 12-05-2017 20:47

    Måske B-vitaminer og Omega 3-6-9 olie?

  • Strudseline 13-05-2017 10:57

    Har været igennem det samme som dig, er nu 50 år, kronisk sygdom & autoimmun sygdom. Medicin og alder ( faldende østrogen ) mod overgangsalder, påvirker dit hår. Det kan ikke rettes med shampoo produkter & hårkur.
    Det bedste er nok en god klip, og jævnlig klip, drop farven, og kør pleje, pleje pleje - mandelolie eller arganoil, vask kun 1-2 gange ugen. Hyppig hårvask + plejeprodukter udtørrer din hårbund, samt indeholder masser af kemi som sodium Laurent sulfate, coco sulfate, alkohol, citrin acid osv. Nogle vælger det fra med alderen, og bruger en form for eddike skyldninger med pH neutral vand. ( google det )
    Og som Unna bandunna skriver B vitamin og omega olie er godt
    Det er også en god ide at sortere din kost, så du får naturlige olier gennem kosten, vandholdige grøntsager osv. Du er velkommen til at skrive til mig på mit brugernavn.
    God weekend
    Helle

  • Montymax 13-05-2017 17:14

    Jeg har med godt resultat brugt Crescina over to gange for at være sikker på bedste resultat.
    Det er godtnok hundedyrt men bestemt pengene værd.
    Jeg fældede helt utroligt meget og havde taget både vitaminer og silica i mange år plus diverse champoer der skulle hjælpe.
    En anden gang ville jeg ikke betænke mig på at bruge omkring 1000 kr på de ampuller der. De er søde til at hjælpe både over mail og telefon hvis man ønsker det.
    Matas forhandler også og ved noget om hvad det er du lige har brug for.

  • Pretty&cheap 13-05-2017 18:17

    Jeg har lige opladet et billede, pandehår falder fremover på billedet,da jeg bukker hovedet.
    Tusind tak for svarene.
    Jeg er nysgerrig på de ampuller, men venter lige lidt (det er meget dyrt????), og jeg synes ikke, at jeg har decideret skaldede pletter/udtynding, hvilket måske indikerer, at  det er fordi, håret knækker og ikke fordi, det ryger ud med rod? Min hår klumper sig sammen i reder, efter jeg har vasket det, så det er enormt svært at rede ud trods hårkar og wetbrush. Måske sker en del af skaden her??!
    Jeg har købt silicium og b vitaminer.
    Vil forsøge at stoppe farvning, selvom det er svært.... netop nu, at man for alvor får grå hår??????
    Tror, de lyse striber er det værste????
    Tak igen for svar. Tænker videre over jeres forslag ??

  • Montymax 13-05-2017 19:32

    Nu ved du ihvertfald at de ampuller er værd at investere i. Mit hår er meget fint og mine problemer var i siderne og jeg købte først den til skaldede pletter og bagefter den til tyndt hår ( udtynding ).
    Jeg kunne efterfølgende se de nye hår komme frem.
    Det er jo muligt at dit hår knækker og ikke ligefrem falder af.
    Så vidt jeg ved så er de lyse striber afblejet men dog måske er dine farvet lyse - det er vist nogle gange sådan. Ellers er det sikkert det værste man kan byde håret.

  • Pretty&cheap 13-05-2017 19:45

    Ja jeg overvejer også at købe dem, men ser lige an, om vitaminerne hjælper . Hvis jeg tydeligt får tyndere hår, så køber jeg dem straks. Endnu kan jeg ikke se min hovedbund el.lign.
    Tror faktisk, det er de gentagne hårfarvninger. Kombineret med medicinen, der har smadret mit hår. Lysere hår fås kun ved afblejning, man kan ikke farve håret lysere, kun mørkere. Så ja det er afblejning, striberne. Og så er der lagt farve ovenpå sfblejningen (skyllefarve). Frisøren siger, der er noget i farverne idag, som gør, at det næsten er som en hårkar, men det tror jeg ikke rigtig på...

  • Pretty&cheap 03-06-2017 16:59

    Fælder stadig meget -dog endnu ikke synligt-men nu har jeg i hvert fald bestilt Crescina (den med 1300 -altså den stærke), så jeg venter spændt på, at det kommer med posten.
    Nu hvor jeg er holdt op med at farve håret, så kanjeg rigtig se de steder, hvor der er grå hår-fx lige ved panden er der en del   det er virkelig synligt i brunt hår ??
    Hvad kan man gøre?
    Jeg har iøvrigt læst, at jernmangel gennem længere tid langørede, at man taber en masse hår/fælder for meget. Så jeg er startet på jernpiller udover b-vitamin og silica. Håber snart på resultat ????

  • Montymax 03-06-2017 17:36

    Det var en god beslutning du har taget og bestilt Crescina. Det er noget der virker og da jeg selv har brugt det så kan jeg roligt sige det.
    Jeg er spænt på hvad du mener når du kommer til vejs ende med æsken.
    Held og lykke med det.

  • Unnabandunna 04-06-2017 05:38

    Hvis du tager jernpiller skal du sørge for, at det er aminokeleret jern, som er letoptageligt af din organisme; de andre ryger lige igennem, du optager kun en lille del af jernet, du får sort afføring og spilder dine penge!

  • Pretty&cheap 24-06-2017 17:43

    Montymax????det virker sgu.
    Jeg fælder ikke så meget mere, og efter 14 dages brug ,kan jeg nu tydeligt se små hår pible frem ved hårgrænsen (og sikkert bagpå også, men det kan jeg jo ikke se), jeg er glad for, jeg startede hurtigt og ikke ventede, til det var synligt med hårtabet

  • Pretty&cheap 24-06-2017 17:44

    Tusind tak for tippet-er så lettet????????

  • Pretty&cheap 24-06-2017 17:44

    Spørgsmålstegnene kommer pga den ikke kan læse mine smileys

  • Montymax 24-06-2017 20:09

    Hej igen Pretty&cheap.
    Jeg har tit tænkt på hvodan det er gået dig og hvad du syntes om det. Jeg er super glad for at det har hjulpet dig og kan jo kun give dig ret i at det VIRKER.
    Det går enda hurtigt med de små hår der dukker frem og så er det sku helt okay at det er en lidt høj pris. Hellere det og det virker end en masse andet som man forventer noget af og så skuffes.
    Så lidt da og dejligt jeg kunne hjælpe.
    Ja - de spørgsmåltegn er pga. smiler den ikke kan aflæse.

  • Unnabandunna 25-06-2017 06:03

    Hold da op hvor vildt Hvad er der i de ampuller?

  • Loui81 04-07-2017 13:19

    Jeg skal helt sikkert også prøve Crescina - Tak for tip, Monty!
    Jeg har længe lidt af hårtab og mit hår knækker bare man kigger på det, selvom jeg dagligt indtager både silica og Priorin og diverse andre vitaminer og mineraler - det er så frustrerende 

    Som jeg læser det, skal man fordele ampullerne i hårbunden (på nyvasket, tørt hår) og så lader man det sidde indtil næste vask, men bliver det ikke fedtet?
    Jeg vasker hår hveranden dag, men det vil være nødvendigt med dagligt vask, ikke?

    Der står at man skal bruge dem på ønsket område, men hvad hvis man har bruge for det i hele hovedbunden, så rækker en ampul ikke langt, gør den?

    På forhånd tak 

  • Pretty&cheap 04-07-2017 13:39

    Det er et fantastisk produkt.
    Min frisør bemærkede alle de små hår, der var vokset ud særligt i tindingen og på issen, og det er netop der, hvor jeg har brugt det mest. Fælder næsten ikke mere, nu efter snart en måneds brug, og mit hår ser tykt ud.
    Et mirakelprodukt. Hvis jeg var rig, ville jeg bare bruge det konstant
    Det fedter ikke, og det dufter skønt, synes jeg. Eneste minus er, det er lidt svært at knække ampullen korrekt , og jeg har skåret mig to gange (små huller, men alligevel).
    Jeg ved ikke, hvad der er i, det er patenteret.

  • Pretty&cheap 04-07-2017 13:44

    Montymax :tak igen for fantastisk tip
    Jeg vil også bruge den med mindre i (altså pr.bruger den dyre med 1300, bagefter vil jeg købe den anden-bare for at sikre mig-de skriver jo, de anbefaler 3 mdr.)

  • Montymax 04-07-2017 13:46

    Det er helt utroligt godt og som dig Pretty&cheap syntes jeg også de små ampuller er lidt svære at knække. Jeg fandt dog på at bruge en lille fil/nedstryger og lige give dem lidt med i rillen inden jeg knækkede dem. Det gjorde det nemmere og mere præcist.
    Nej - det fedter ikke håret og jeg syntes at dagen efter jeg var håret perfekt og var bare anderledes dejligt.
    Så jeg vaskede ikke håret oftere end ellers.
    Det er bestem pengene værd og det eneste der virkelig virker.

  • Montymax 04-07-2017 13:53

    Dejlig Pretty&cheap at jeg læste dit opslag og kunne give dig rådet - det er jeg glad for. Lige nu har de gode tilbud på hjemmesiden og jeg har også bestilt en æske for at have til efter sommeren. Da er det min store fældetid.
    Jeg bruger den der hedde Complete 500 og har også brugt den der hed 200 men nu er det 500 complete. Den både modvirker fældning og så gendanner den så der kommer nye hår.
    Jeg ændrede fra den 200 complete og til 500 complete efter jeg snakkede med Lone Henriksen.

  • Loui81 04-07-2017 13:57

    Tak for uddybning  
    Må jeg spørge, hvor I har købt? Det billigste sted, jeg har fundet, er Webapoteket 

  • Pretty&cheap 04-07-2017 14:06

    Jeg synes også, håret sidder fint dagen efter. Jeg frygtede også, det ville fedte. Jeg synes næsten snarere, det giver volumen    
    Jeg købte det på webapoteket, hvor det på det tidspunkt var billigt.
    Jeg vil straks bestille den 500 complete

  • Pretty&cheap 04-07-2017 14:08

    ps. Loui81 du skal bruge en hel ampul om dagen, uanset om du vasker håret. 5 dage, bagefter 2 dages pause, bagefter 5 dage osv.

  • Pretty&cheap 04-07-2017 14:09

    Tak for tippet med filen, det vil jeg prøve iaften    

  • Montymax 04-07-2017 14:16

    Nemlig - prøv med fil/ lille nedstryger i aften. Det skal være en der er ligesom trekantet.
    Jeg kan se at prisen er den sammen på webapoteket som på deres hjemmesiden.
    Netop - så giver det håret fylde og volume dagen efter.

Skriv på debatten


log debate