ødelagt hår og fælder helt vildt

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 645
  • Pretty&cheap 12-05-2017 13:51

    Jeg har haft farvet hår i hvert fald de sidste 25 år (er 43 år).
    Jeg har lyse striber i og skyllefarve, og jeg får det farvet ca. hver 10 uge.
    Jeg får det farvet hos frisøren (en god frisør-tidligere hos stender og nu hos Unique).
    Mit hår er kort page med lidt etager.
    Mit problem er, at mit hår er totalt smadret og endnnu værre: jeg fælder rigtig meget. Når jeg har været i bad er der hår overalt i badet, og der falder en masse af, når jeg reder det. Jeg ved ikke, om det falder af inde ved hårroden eller om det "knækkker".
    Jeg bruger dyre produkter fra Wella og Kevin Murphy 8BORN AGAIN), men det hjælper ikke rigtig.
    Det skal siges, at jeg også får en masse medicin mod en kronisk sygdom, men hårproblemer står ikke nævnt som bivirkning ved noget af det (er ikke interesseret i at nævne medicinen her).
    Det med hårtab er noget nyere, så jeg tænker heller ikke lige, at det har at gøre med medicinen, som jeg har taget i ti år.
    Jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre. Kender nogen problemet? Og har en løsning?
    Jeg overvejer at klippe mig korthåret, men har bare ikke rigtig lyst til kort hår :-/ Men måske er det den bedste løsning...
    Venlig hilsen
    Krushår 

  • Unnabandunna 12-05-2017 20:47

    Måske B-vitaminer og Omega 3-6-9 olie?

  • Strudseline 13-05-2017 10:57

    Har været igennem det samme som dig, er nu 50 år, kronisk sygdom & autoimmun sygdom. Medicin og alder ( faldende østrogen ) mod overgangsalder, påvirker dit hår. Det kan ikke rettes med shampoo produkter & hårkur.
    Det bedste er nok en god klip, og jævnlig klip, drop farven, og kør pleje, pleje pleje - mandelolie eller arganoil, vask kun 1-2 gange ugen. Hyppig hårvask + plejeprodukter udtørrer din hårbund, samt indeholder masser af kemi som sodium Laurent sulfate, coco sulfate, alkohol, citrin acid osv. Nogle vælger det fra med alderen, og bruger en form for eddike skyldninger med pH neutral vand. ( google det )
    Og som Unna bandunna skriver B vitamin og omega olie er godt
    Det er også en god ide at sortere din kost, så du får naturlige olier gennem kosten, vandholdige grøntsager osv. Du er velkommen til at skrive til mig på mit brugernavn.
    God weekend
    Helle

  • Montymax 13-05-2017 17:14

    Jeg har med godt resultat brugt Crescina over to gange for at være sikker på bedste resultat.
    Det er godtnok hundedyrt men bestemt pengene værd.
    Jeg fældede helt utroligt meget og havde taget både vitaminer og silica i mange år plus diverse champoer der skulle hjælpe.
    En anden gang ville jeg ikke betænke mig på at bruge omkring 1000 kr på de ampuller der. De er søde til at hjælpe både over mail og telefon hvis man ønsker det.
    Matas forhandler også og ved noget om hvad det er du lige har brug for.

  • Pretty&cheap 13-05-2017 18:17

    Jeg har lige opladet et billede, pandehår falder fremover på billedet,da jeg bukker hovedet.
    Tusind tak for svarene.
    Jeg er nysgerrig på de ampuller, men venter lige lidt (det er meget dyrt????), og jeg synes ikke, at jeg har decideret skaldede pletter/udtynding, hvilket måske indikerer, at  det er fordi, håret knækker og ikke fordi, det ryger ud med rod? Min hår klumper sig sammen i reder, efter jeg har vasket det, så det er enormt svært at rede ud trods hårkar og wetbrush. Måske sker en del af skaden her??!
    Jeg har købt silicium og b vitaminer.
    Vil forsøge at stoppe farvning, selvom det er svært.... netop nu, at man for alvor får grå hår??????
    Tror, de lyse striber er det værste????
    Tak igen for svar. Tænker videre over jeres forslag ??

  • Montymax 13-05-2017 19:32

    Nu ved du ihvertfald at de ampuller er værd at investere i. Mit hår er meget fint og mine problemer var i siderne og jeg købte først den til skaldede pletter og bagefter den til tyndt hår ( udtynding ).
    Jeg kunne efterfølgende se de nye hår komme frem.
    Det er jo muligt at dit hår knækker og ikke ligefrem falder af.
    Så vidt jeg ved så er de lyse striber afblejet men dog måske er dine farvet lyse - det er vist nogle gange sådan. Ellers er det sikkert det værste man kan byde håret.

  • Pretty&cheap 13-05-2017 19:45

    Ja jeg overvejer også at købe dem, men ser lige an, om vitaminerne hjælper . Hvis jeg tydeligt får tyndere hår, så køber jeg dem straks. Endnu kan jeg ikke se min hovedbund el.lign.
    Tror faktisk, det er de gentagne hårfarvninger. Kombineret med medicinen, der har smadret mit hår. Lysere hår fås kun ved afblejning, man kan ikke farve håret lysere, kun mørkere. Så ja det er afblejning, striberne. Og så er der lagt farve ovenpå sfblejningen (skyllefarve). Frisøren siger, der er noget i farverne idag, som gør, at det næsten er som en hårkar, men det tror jeg ikke rigtig på...

  • Pretty&cheap 03-06-2017 16:59

    Fælder stadig meget -dog endnu ikke synligt-men nu har jeg i hvert fald bestilt Crescina (den med 1300 -altså den stærke), så jeg venter spændt på, at det kommer med posten.
    Nu hvor jeg er holdt op med at farve håret, så kanjeg rigtig se de steder, hvor der er grå hår-fx lige ved panden er der en del   det er virkelig synligt i brunt hår ??
    Hvad kan man gøre?
    Jeg har iøvrigt læst, at jernmangel gennem længere tid langørede, at man taber en masse hår/fælder for meget. Så jeg er startet på jernpiller udover b-vitamin og silica. Håber snart på resultat ????

  • Montymax 03-06-2017 17:36

    Det var en god beslutning du har taget og bestilt Crescina. Det er noget der virker og da jeg selv har brugt det så kan jeg roligt sige det.
    Jeg er spænt på hvad du mener når du kommer til vejs ende med æsken.
    Held og lykke med det.

  • Unnabandunna 04-06-2017 05:38

    Hvis du tager jernpiller skal du sørge for, at det er aminokeleret jern, som er letoptageligt af din organisme; de andre ryger lige igennem, du optager kun en lille del af jernet, du får sort afføring og spilder dine penge!

Skriv på debatten


log debate