DAO

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 987
  • 1749grøn 27-06-2017 20:24

    Er der andre der oplever at DAO er blevet længere tid om at levere pakkerne.
    Jeg afleverede en pakke i pakkeshop den 22.juni og den er først blevet afhentet der i dag den 27. Juni og der vil gå yderlige dage inden den kan afhentes af køber i hendes pakkeshop.
    Det er rigtig træls, jeg var ellers så glad for DAO hurtige leveringer 

  • Bamseline 27-06-2017 21:35

    Nej, det har jeg ikke oplevet.

    Til gengæld har jeg oplevet at min lokale kiosk/købmand havde glemt at aflevere en pakke til DAO buddet og så kan man jo godt forstå at en pakke er længe undervejs... blev opdaget ved et tilfælde, da jeg kom med en pakke mere om mandagen og så at min pakke afleveret torsdag STADIG lå i "ud" stakken til DAO.

    Det er dog kun sket den ene gang.

    Bamseline

  • -trunde- 28-06-2017 14:17

    1749grøn

    Vil give dig ret...se denne pakke jeg har sendt d. 24/6 og nu har vi den 28/6.




        24/06-2017 15:03
        Pakkelabel/tastekode er genereret
        24/06-2017 15:13
        Pakken er indleveret
        26/06-2017 08:00
        Pakken er hentet af vognmand

  • 1749grøn 28-06-2017 15:00

    Tak for info, Bamseline og trunde.
    Jeg har 2 pakker mere der skulle have været afhentet,  så det er ikke en enlig smutter.
    Jeg har chattet online med DAO og hun har lovet at de 2 sidstnævnte pakker vil blive afhentet.
    Jeg håber da ikke at DAO får Postnord standard.

    22/06-2017 18:07
    Pakkelabel/tastekode er genereret
    22/06-2017 18:21
    Pakken er indleveret
    27/6 2017 08:00
    Pakken er hentet af vognmand
    ----------------------------------------------------
    26/06-2017 14:56
    Pakkelabel/tastekode er genereret
    26/06-2017 15:13
    Pakken er indleveret
    ---------------------------------------------------
    27/06-2017 19:17
    Pakkelabel/tastekode er genereret
    27/06-2017 19:30
    Pakken er indleveret 

    Redigeret 28-06-2017 15:11

  • Bamseline 28-06-2017 18:39

    Puh ha, det lyder ikke godt, for vi skulle da nødig ned på "postnord-niveau" med Dao...

    Har som nævnt kun oplevet det jeg beskriver ovenfor og det er jo ikke noget Dao kan lastes for, for det er butikken der har glemt at aflevere den til Dao budet.

    Bamseline

  • 1749grøn 28-06-2017 18:56

    Jeg har spurgt hos Spar hvor jeg afleverer pakker .
    De fortalte at de afleverer pakkerne i en kasse om aftenen.
    Næste dags  aviser afleveres i samme kasse tidlig næste morgen. så skal DAO i den forbindelse  tage pakkerne med.
    Men det gør de ikke de ligger der sommetider i flere dage .
    DAO er blevet informeret

  • -trunde- 28-06-2017 19:16


    1749grøn

    Det er det samme de gør i vores Brugs....de har først lige fået DAO for ca en måned siden.

  • -trunde- 28-06-2017 19:18



    Har lige set....der står stadig det samme.




        24/06-2017 15:03
        Pakkelabel/tastekode er genereret
        24/06-2017 15:13
        Pakken er indleveret
        26/06-2017 08:00
        Pakken er hentet af vognmand

  • 1749grøn 29-06-2017 09:29

    Tak for denne mail.


    Jeg kan godt se at der har været sovet gevaldigt i timen her, dette beklager jeg naturligvis.


    Pkn. 596-346-430 ligger nu klar til modtager i pakkeshoppen


    Pkn. 276-140-530 er nu afhentet af pakkeshoppen og på vej videre

    Pkn. 344-622-530 er nu afhentet af pakkeshoppen og på vej videre.



    Med venlig hilsen

    Thomas Bagger Pedersen
    mail: driftsservice@daoas.dk


    Håber også det bliver bedre for det er en dejlig og billig forsendelsesform

  • Kylle1 29-06-2017 11:49

    Jeg har stadig vildt gode oplevelser med dao. Sidste gang var pakken 2!!! dage undervejs, før køber havde afhentet den. Det kommer åbenbart an på, i hvilken landsdel vi er.

  • Bamseline 01-07-2017 12:59

    Købte en vare herinde torsdag som blev sendt med DAO torsdag eftermiddag - hentet fredag morgen af vognmand og ligger nu klar til at jeg kan hente den dvs er kommet fra Sjælland og her til Aarhus på 1 1/2 dag 
    Det synes jeg er lynlevering og god service.
    God weekend til jer.

    Bamseline

    Redigeret 01-07-2017 15:54

  • Bamseline 01-07-2017 16:55

    Og kan se at to pakker, som jeg selv sendte med Dao i går, er godt på vej 
    Så ja måske det har noget med landsdel at gøre.

    Bamseline

  • Bamseline 02-07-2017 07:28

    Og nu ligger de to pakker jeg sendte i forgårs klar til afhentning to forskellige steder på Sjælland 

    Så også de har været ca 1½ dag undervejs.

    Redigeret 02-07-2017 07:29

  • -trunde- 02-07-2017 09:17

    Bamsline

    Du må være heldig, se denne jeg sendte d. 30/6.




        30/06-2017 18:55
        Pakkelabel/tastekode er genereret
        30/06-2017 19:10
        Pakken er indleveret
        01/07-2017 08:00
        Pakken er hentet af vognmand

  • -trunde- 02-07-2017 09:20

    Bamseline

    Og denne, nu har vi den 2/7.



        29/06-2017 10:21
        Pakkelabel/tastekode er genereret
        29/06-2017 10:38
        Pakken er indleveret
        30/06-2017 08:00
        Pakken er hentet af vognmand

  • Bamseline 02-07-2017 10:33

    Ja, det lyder ikke til at det fungerer helt godt ovre hos dig.

    Min kioskmand/købmand har forklaret at der hentes/afleveres pakker en gang om dagen, så hvis jeg f.eks. afleverer kl 10, så er der typisk allerede afhentet/afleveret pakker for den dag (her sker det omkring kl 8.00), så der kommer de først af sted dagen efter.
    Det kan jeg se også er tilfældet hos dig/jer, problemet er så EFTER at de er hentet af vognmand....
    Hvad pokker laver han mon med pakkerne? Det ser jo ud som om han kører rundt med dem i flere dage....

    Her er blot en af dem jeg har sendt de sidste dage:


        30/06-2017 06:21
        Pakkelabel/tastekode er genereret
        30/06-2017 09:35
        Pakken er indleveret
        01/07-2017 08:00
        Pakken er hentet af vognmand
        01/07-2017 23:51
        Pakken har forladt DAO terminal
        02/07-2017 08:31
        Pakken ligger klar til afhentning i pakkeshop

    Det synes jeg jo er lynhurtigt sammenlignet med f.eks. Postnord.

    Men det er åbenbart ikke alle steder det går så godt - underligt.

    Bamseline

  • -trunde- 02-07-2017 23:05

    Bamseline

    Tror betyder noget hvor man bor....måske den vognmand ved vores DAO ikke køre

    lørdag og søndag.

  • Bamseline 04-07-2017 17:32

    -trunde- tror du har ret.

    Har lige uden problemer/forsinkelse modtaget et par pakker sendt lørdag aften/søndag fra forskellige destinationer i DK og de er begge kommet i dag i min pakkeshop.

    Bamseline

  • 1749grøn 05-07-2017 11:43

    Hvor er det træls. Igen en pakke der ikke er afhentet af vognmanden efter 2 dage.
    Hvor mange dage mon der går inden den bliver hentet.

    02/07-2017 19:57
    Pakkelabel/tastekode er genereret
    03/07-2017 09:00
    Pakken er indleveret

    Redigeret 05-07-2017 12:17

  • -trunde- 05-07-2017 11:55



    Vare nede med denne i går, må vi se når den kommer frem.




        04/07-2017 11:10
        Pakkelabel/tastekode er genereret
        04/07-2017 13:30
        Pakken er indleveret
        05/07-2017 08:00
        Pakken er hentet af vognmand

  • Ninaaw 06-07-2017 17:25

    Jeg oplever problemer med at købe DAO label. Den skriver bare: Ups.. vi kunne ikke hente din pakkelabel, prøv igen-agtigt?

    andre der har haft problemer med det?

  • Bamseline 06-07-2017 17:31

    Nej, har aldrig haft problemer med at købe DAO label.

    Trunde --> hvordan er det gået med de pakker du nævner længere oppe - altså dem sendt tilbage i slutningen af juni? Er de kommet frem?

    Bamseline

  • Ninaaw 06-07-2017 17:58

    Hm. Jeg har heller aldrig haft problemer før med at købe en DAO pakkelabel. men ved ikke lige hvad der sker, kan se på debatten vedrørende annoncer som Trunde har lavet, at der også er en som har oplevet problemer med det. (den sidste kommentar)

  • -trunde- 06-07-2017 19:35


    Bamseline

    De  pakker jeg nævner længere oppe er kommet frem...

  • 1749grøn 06-07-2017 20:07

    Pakken jeg sendte for 4 dage siden er blevet afhentet af vognmanden i dag.
    Jeg tror ikke den lange afhentningstid  har betydning for hvor i landet man bor.  Hele landet får jo dagens avis som bliver afleveret ved forhandler hver morgenen, samtidig med at pakkerne hentes.
    Enten er det vognmanden, eller indleveringsstedet der sløser.

  • Bamseline 07-07-2017 07:54

    Ninaaw --> her til morgen har jeg heller ikke kunnet downloade DAO pakkelabel.

    Jeg kan sagtens købe den og får også en kvittering ang. købet og pengene er trukket på min TS konto, jeg kan "bare" ikke downloade labelen til at sætte på pakken 

    Support er kontaktet og håber det snart er på plads igen.

    Bamseline

  • Ninaaw 07-07-2017 08:04

    Jeg kunne faktisk slet ikke komme ind på betalingen. Jeg kunne læse mig frem til via. google at det nok er fordi min pakke er for stor til at sende med DAO. Fair nok, haha. så kan jeg selvfølgelig ikke sende den. men Trendsales kunne måske lave en anden meddelse end " Ups.. vi kan ikke hente din pakkelabel, prøv igen senere". den indikere ikke ligefrem at det er fordi pakken er for stor. 

  • Bamseline 07-07-2017 09:20

    Ok, så er det jo lidt noget andet, men ja, det havde da været bedre at du fik beskeden om at det var fordi din pakke var for stor.

    Jeg synes at det er træls at jeg "fik lov" at gennemføre købet af pakkelabel OG pengene trukket fra min konto, når der så ikke kan downloades pakkelabel!

    Jeg ved godt at man kan sende uden at downloade label blot ved at skrive den talkode der står i kvitteringen, men jeg har altid udprintet pakkelabel og føler mig mest tryg ved det.
    Har faktisk aldrig prøvet at sende uden label, men det er jeg så nødt til at forsøge i dag.

    Håber snart at det kommer i orden igen.

    Bamseline

    Redigeret 07-07-2017 09:21

  • Kylle1 07-07-2017 09:52

    Jeg sender altid kun med nr. og skriver lige navnet på køber, da min printer har været nede i lang tid - praktisk foranstaltning, og så snart de scanner den ved indleveringsstedet, kan de se modtagerens navn.

    Kylle



  • Bamseline 07-07-2017 13:06

    Har fået svar fra Support.

    Der havde ganske rigtig været problemer med at printe pakkelabels i morges, men det skulle være ok igen nu.
    Kan desværre ikke checke det, da jeg sidder på arbejde.

    Og ja, det gik jo fint med at sende uden label og man får kvittering fuldstændig på samme vis.

    Bamseline

  • Bamseline 07-07-2017 13:10

    Til gengæld har jeg lige oplevet IGEN hvor dræbende langsommeligt Postnord er: et brev sendt mandag morgen er i dag fredag STADIG ikke dukket op 

  • Unnabandunna 08-07-2017 15:17

    Jeg har talt med en ansat i DAO, som fortalte, at der kan være forskel på leveringstiden alt efter, om man bor i en stor eller i en lille by
    Endvidere havde jeg på et tidspunkt et afhentningssted, hvor ejeren ikke mere havde lyst til at være tilknyttet, fordi han var ude for, at flere pakker ikke blev hentet
    Da han lukkede for pakkelevering, havde jeg en pakke, som han returnerede til DAO, og i dette tilfælder tog det ca. 1 måned, før jeg fik den
    Jeg har fået pakker fra Jylland (jeg bor på Sjælland), hvor nogle har taget et par dage og andre har været 1-2-3 uger om at komme, men de er altid kommet, og det er for mig det vigtigste Vh Unna.

  • Bamseline 08-07-2017 16:30

    Og det ovennævnte brev er heller ikke dukket op i dag... 
    Hvad p..... sker der da for postnord - det er simpelthen for dårligt!

    Med Dao har jeg aldrig været udsat for at det tager SÅ lang tid.
    Har lige kigget mine køb lidt igennem og tror max er 4 dage her.

    Bamseline

    Redigeret 08-07-2017 17:09

  • 1749grøn 08-07-2017 17:13

    Hej Bamseline.
    Postnord leverer ikke breve og pakker i Week-enden.
    Men for dårlig med så lange leveringstider

  • Bamseline 08-07-2017 17:34

    Her hos os plejer vi at få post om lørdagen. Såvel pakker som brevpost.

    Men det kan da godt være at det er lavet om, for det er faktisk meget længe siden at jeg har benyttet postnord, da jeg synes at specielt deres breve tager ALT ALT for lang tid i forhold til prisen.

    Bamseline

    Redigeret 08-07-2017 18:04

  • Bamseline 10-07-2017 12:20

    Her en uge senere er mit brev sendt med postnord STADIG ikke dukket op.......  

  • *inky* 10-07-2017 14:25

    bamseline - breve leveres ikke i weekenden. og et b brev tager 5 arbejdsdage at levere, så det passer jo desværre meget godt
    kh inge

  • -trunde- 10-07-2017 14:35


    Bamseline

    Vi for heller ikke post lørdag.....har du sendt det som B-post.....så går der ca. 8 dage.....

    Jeg har købt Porto herinde...og sendt det samme dag, da var det fremme næste dag...

    Har du skrevet med køber om det ikke er kommet frem ??

    Kh  Kirsten

  • Bamseline 10-07-2017 17:40

    Det er mig der venter på et brev som iflg køber er sendt mandag morgen altså for en uge siden og det er ikke modtaget endnu.
    Jeg er så irriteret på mig selv over at jeg ikke insisterede på forsendelse med Dao/GLS/postnord pakke, for det har jeg trods alt aldrig oplevet være SÅ langsomt.
    Og desuden er det en Julie Sandlau halskæde jeg har ønsket mig et stykke tid, så ville da blive meget ked af det hvis det ikke dukker op, men jeg sender ALTID selv forsikret, så tænkte egentlig slet ikke på at spørge.
    Det skulle jeg så vist have gjort  

    Bamseline

  • -trunde- 10-07-2017 17:56

    Bamseline

    Uha- det lyder ikke godt...håber ikke det er en der snyder dig...min datter har prøvet det

    samme med et ur....det kom aldrig.... håber det bedste Bamseline...desværre tænker

    ikke alle på at sende til den tid de lover....

  • Bamseline 10-07-2017 18:12

    Nej, det lyder nemlig ikke godt......

    Jeg har selvfølgelig meddelt køber at jeg stadig ikke har modtaget kæden.
    Hun er bestemt sød og venlig, men det får jeg jo ikke kæden af, når hun nu ikke har sendt forsikret!

    Jeg kan ikke lide at mistænkeliggøre mennesker, så har ikke spurgt om der er købt indleveringsattest, men dukker den ikke op i morgen, så må jeg jo gøre det/oprette sag.
    Det er bare SÅ ærgerligt, for det er en kæde jeg virkelig har ønsket mig (kan ikke købes mere) og vil meget hellere have varen end pengene  

  • Unnabandunna 10-07-2017 20:08

    Vil bare lige fortælle, at breve sendt med Post nord godt kan tage 10 dage; i gamle dage forekom dette kun ved juletid!

  • Bamseline 10-07-2017 20:28

    Jeg krydser også alt det jeg har og kan og håber......

    Men i fremtiden vil jeg sørge for at aftale forsikret forsendelse når jeg er køber - det koster jo stort set det samme, men køber er da MEGET bedre stillet hvis en vare forsvinder.

    Bamseline

  • 1749grøn 10-07-2017 20:37

    Hvis brevet er postet i en postnord postkasse ,så bliver de ikke tømt hver dag ,
    og det forsinker jo også forsendelserne.

  • Bamseline 11-07-2017 11:14

    Hurra! Min kæde fra JS er dukket op i dag! Puh ha, jeg er lettet.

    Brevforsendelse blev afleveret på posthuset sidste mandag morgen, så den har ikke ligget og rodet i en postkasse.
    Her kan man da virkelig tale om snail-mail.....

    Bamseline

  • -trunde- 11-07-2017 14:21


    Bamseline

    Det er dejligt at høre du har fået din kæde....tillykke med det