retur pakke

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 798
  • Brunette1988 06-07-2017 16:24

    Jeg har bestilt en dyr kjole fra EbAY af en privat sælger fra England. Men den lever ikke op til mine forventinger derfor har jeg retur-ret og sender kjolen retur til sælgeren.
    For ikke den bliver væk på vej til England, er der noget jeg skal være opmærksom på?

    Jeg vil gerne have den kommer til hendes adresse uden problemer.
    Skal jeg bede om forsikret pakke eller expresse pakke? er de begge ens?
    Jeg vil ogå gerne have de ved at den indholder noget værdiful eller behøver jeg ikke nævne det når det er forsikret? Håber nogle kan hjælpe mig med at besvare-
    På forhånd tak.

  • Frktge 07-07-2017 14:36

    Jeg ville ringe til PostNord og høre for at være helt sikker :)

  • Bamseline 07-07-2017 20:00

    Er du sikker på at du har returret?
    Eftersom du skriver "privat sælger", så skal det jo aftales på forhånd. Normalt har man jo kun returret i forhold til f.eks. webshops....

    Og er den pågældende indstillet på at returnere dine penge?
    Der er jo ikke meget ved at sende varen retur og så aldrig modtage sine penge....

    At den ikke lever op til dine forventninger er jo ikke nødvendigvis det samme som at der er noget galt med varen!

    Redigeret 07-07-2017 20:01

  • Kiwikriger 07-07-2017 20:16

    Jeg ville bare sende som pakke. Så er den forsikret, og der er Track & Trace. :)

  • Montymax 08-07-2017 21:07

    Jeg har sendt retur til Ebay nogle gange og måtte slippe over 200 kr men så er der også track and trace på. Jeg udfylde  det hele også hvad der er i pakken, selvfølgeligt.

  • Brunette1988 10-07-2017 14:38

    Tak til jer alle som har brugt tid på at besvare min tråd.

    Ja det er en privat sælger.

    I hendes profil står der, efter modtagelse 14 dags retur accepteres

    Skrev en besked inden retur at den var lille til mig og ikke kunne passe den at jeg ville sende den retur?

    Nu er returing begyndt og jeg kan endda spore den.  EbaY sendte en besked med " RETURN STARTED" Så har hun vel accepteret min anmoding om returning. Da jeg ikke havde nogle svar sidste uge så sendte jeg den som forsikret pakke med track nummer. Betalte 178,-

    Glemte at skrive afsender adressen på. Så håber jeg den kommer frem i gode hænder, selvom den er sendt som forsikret fik jeg en papir fra posthuset den er sendt som R-BREV og de KUN erstatter 1.050 kr hvis pakken er skadet på vej eller blive væk. Det er virkelig noget møg, da kjolen koster 4.000 kr

    Så hvis pakken ikke når frem så har jeg mistet 3.000kr når de kun støtter for 1.050 kr total latterligt...

    KRYDSER FINGER.. har ellers oplevet mange forfærdelige ting med postdanmark. mistet mere end 12.000 kr men forsætter stadigvæk at "handle med dem" har jo ikke andet valg?

    Redigeret 10-07-2017 14:41

  • Montymax 15-08-2017 22:45

    Hej Brunette1988. Hvordan gik det med kjolen ? Kom den godt frem og du fik dine penge igen ? Det er godtnok voldsomt at du har mistet 12000 kr pga Post Danmark.
    Nu skal jeg ikke være dommer over hvad der er dum og ikke dumt men en kjole fra EBay til 4000 kr - det er modigt. Særligt da den skal kunne passe både hovede og krop.

Skriv på debatten


log debate