Netbutik hævet pengene men ingen vare

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1221
  • Gloster 13-07-2017 17:02

    Jeg har været ret uheldig for første gang at blive snydt i en netbutik.
    Pengene blev hævet den 7/7-17 og den 9/7-17 modtager jeg en mail, om at de ikke har min vare på lager før om 10 dage.
    Dette viser sig så at det måsker nærmere er 15 dage, eller måske mere.
    Jeg har nu ophævet købet. Og jeg har selvfølgelig gjort butikken opmærksom på at de har overtrådt dansk lovgivning.

    Jeg har anmeldt dem til politiet. Men de henviser til Forbrugerstyrelsen. Og her skal varekøbet have kostet over 1000 kr før de tager imod klagen
    Hvad pokker gør jeg så ?
    Jeg har anmeldt butikken på trustpilot.  Danskboligdesign.dk
    Og jeg er desværre ikke den eneste de har snydt.
    Jeg tror at butikken drejer nøglen om, da den kun har existeret siden maj måned i år.

  • Lowcost 13-07-2017 20:33

    Hej,

    Det lyder da som en rigtig dum oplevelse.

    Butikken har ikke ret til at hæve beløbet før varen afsendes.

    Du skriver ikke hvordan du har betalt - men går ud fra det er med kreditkort ( Visa, Dankort, Mastercard ) - i så fald kontakter du blot din bank som kan føre beløbet retur til dig.

    Håber det kan hjælpe dig lidt på vej

    Mvh & god sommer
    Teddy


  • Gloster 13-07-2017 22:23

    Hej
    Ja, jeg har betalt med vise/dankort. Desværre har jeg Arbejdernes landsbank, og de er rigtig dumme. Blandt andres oplyste de at jeg havde en selvrisiko på 1200 kr.
    Så jeg er også igang med at skifte bank.

  • Aznbro 14-07-2017 11:47

    Hvis du er blevet snydt af Danskboligdesign.dk, kan du skrive til KONTANT hos DR.

    https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant/kontant-har-brug-dig

    De kan måske undersøge firmaet nærmere og hjælpe dig og andre som er blevet snydt af Danskboligdesign.dk.

  • Gloster 14-07-2017 19:07

    Der er 15 dårlige anmeldelser med kun 1 stjerne på trustpilot, hvor dem det har anmeldt virksomheden har oplevet det samme.

  • Mihaik 21-07-2017 14:43

    Det er ikke en virksomhed. Blot svindel.
    Her er en anden mailadresse, du kan prøve at kontakte fjolser på.

    http://118.dk/firma/Kdk+Bolig+Design/9220-Aalborg+%C3%98st?where=Ravnkildevej+6%2C+9220+Aalborg+%C3%98st&n=1&page=1&sid=a%27%2F_aaa%27E4T6

    Og prøv politiet igen. Firmaet eksisterer ikke. Der er intet varelager eller grossister.. Sælger har aldrig haft hverken varer eller hensigt til at sende noget som helst.
    Det er bedrageri.

  • Gloster 21-07-2017 14:59

    Jeg har i dag politianmeldt firmaet igen.
    Og Rosendahl som producere den berømte Kay Bojesen har ikke samarbejdet med eller leveret vare til den pågældende webshop.
    Og de har en advokat på sagen

    Jeg kan godt tro at det måske er stjålden vare fra en polsk lastbil som måske er blevet ribbet. Men jeg har ingen beviser på det.

  • Montymax 24-07-2017 08:57

    Argh, Ja - på Facebook var der alenlange debatter om de KB aber og nogle modtog godtnok deres men andre var mere i tvivl. Nu har jeg ikke læst linket men jeg regner med det er om de aber tråden her handler om.
    Danskboligdesing var inde og svare på noget af det der blev spurgt om og så var det åbenbart bluf det hele.
    Alså - det overrasker mig alså lidt da dem der svarre lød meget prof men det er de sikkert også - bare i svindel. 

Skriv på debatten


log debate