Køb fra udlandet, told

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 561
  • Brunette1988 15-07-2017 12:11

    Jeg har bestilt på ebay en 14k hvid guld halskæde til 3,599,- kr fra Honolulu, som er en del af den amerikanske stat.
    Inden bestilling spurgte jeg sælgeren, hvordan jeg kan undgå told.
    Hun tog et billde af pakken, hvor der stod:
    ADVANCE HAPPY BIRTHDAY!
    Og nederest står der: RETURN TO SENDER INSTRUCTIONS IN CASE OF NONDELIVERY.
    Aner ikke hvad det betyder?
    Jeg kan se at den ankommet til Danmark, men desværre er under toldbehandling.
    Er jeg  fanget af told? eller kan jeg stadig nå IKKE BETALE selvom den er under behandling?

    Redigeret 15-07-2017 12:29

  • Bamseline 15-07-2017 13:43

    Ja, du kommer til at betale told, når pakken er under toldbehandling. Du er vel ikke "fanget" af told...???? Varer købt uden for EU er toldpligtige - sådan er lovgivningen og det er vel fair nok.

    Det sælger har skrevet er at hvis pakken ikke kan afleveres/bliver afhentet skal den sendes retur til sælger, men det er du sikkert med på, da du jo nok har haft engelsk i skolen 

  • Brunette1988 15-07-2017 17:32

    Hvor lyder du flabbet med din kommentar, jeg er desværre meget dårlig til engelsk og nej har ikke fået undervisning på folkeskolen det fik vi ikke i specialklasse!!
    Det jo ligesom derfor jeg skriver , da jeg fik den oversættet lød det som om at det var mig der sendte pakken og den skulle tilbage til mig igen.
    Men ellers tak for at bruge tid på at besvare.

    God weekend

  • Blondie1 15-07-2017 19:28

    Selvom sælger skriver Happy Birthday, så kan du risikere at du overfor SKAT skal dokumentere dine familiemæssige ralationer overfor afsender - er du ikke i TÆT familie kommer du til at betale told og moms for at få pakken udleveret

    Men ja, du kan roligt regne med at de beløb du kommer frem til på toldpriser.dk er rigtige - og de er så sat ud fra hvad faktura som følger varen lyder på - I dette tilfælde har sælger jo nok ikke vedlagt faktura (da de jo skal forestille at være en fødselsdags gave), så vil SKAT selv lave en vurdering af varen, og beregne ud fra det......

    Umidelbart vil jeg så mene at det er pænt risikabelt at handle "dyrere" varer i udlandet, hvis du ikke er god til Engelsk - men det er jo så bare min personlige mening, og den kan du jo så mene du ikke har bedt om!, men det er en debat-site du ligger spørgsmål op på, og så må man forvente at der kommer indlæg man måske ikke har lyst til



  • Mihaik 21-07-2017 13:38

    Det er fuldstændig ligegyldigt om det er en gave.

    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2234816&vId=0

    Og så vil jeg håbe, den er ægte, for ellers har du smidt penge ud af vinduet.

    Redigeret 21-07-2017 13:50

  • Brunette1988 26-07-2017 10:45

    Hej Mihaik,

    Fik ikke besked om der var ny besvarelse på debatten.
    Jo det er en ægte 14k hvid guld halskæde (det regner jeg da med) jeg troede ellers at når varen er uægte så slipper man får for betale for mange penge, havde altid troet at man bliver taget når varen er ægte. Når så blev jeg da mere kloggere , så nu ved jeg det :)

Skriv på debatten


log debate