Igen igen mistet køb

Tilmeld/Afmeld besv. emails | Læst af: 1512
  • Susbuhl 03-08-2017 07:20

    Så mistede jeg igen igen et køb igår, hvor sælger ville handle mobilpay og hvis jeg ville købe skulle jeg betale hele sælgers gebyr her på TS,- øv hvor er jeg træt af det ! Ingen forhandling om et evt delt gebyr, så jeg må sige jeg er ved at være træt af sælgere der kun vil handle mobilpay. Jeg tror " vi " skyder os selv i foden, hvis vi blir ved med at acceptere mobilpay her på TS, for jeg går ud fra at gebyret er er med til at holde " gang " i selve konceptet ?
    Mvh
    Susbuhl

  • Fimselus 03-08-2017 09:37

    Det burde være sådan at sælger skullle betale sit eget gebyr, fatter ikke dem der mener det er køber der skal have begge gebyr, og jeg handler ikke mobilpay over 300kr , så må de selv om det og jeg betaler heller ikke deres gebyr. Ts burde lave det sådan at sælger skal betale sit og køber sit, men folk er så griske , de kan ikke få nok, billigt tøj sælger de til overpriser og folk betaler det, fatter dem ikke. Mvh

  • Bamseline 03-08-2017 13:08

    Ja, det har jeg desværre også oplevet en del gange.

    Jeg ville ønske at der kunne laves et system, så sælgerne kunne forstå at det altså hedder SÆLGERgebyr af en grund.....

    Jeg handler såmænd også gerne via mobilepay (både som køber og sælger), men jeg handler IKKE mobilepay som køber såfremt sælger ikke er valideret og ej heller hvis vedkommende har mange/flere sure smileys (  ) eller advarsler ( ) på profilen.

    Bamseline

    Redigeret 03-08-2017 13:09

  • Susbuhl 03-08-2017 13:28

    Jeg er glad for ikke at være alene om problemet !
    Jeg har desværre været udsat for sælgere som ikke sender varene når der blir bestle med mobilpay, derfor min " mistro " .
    Derudover syntes jeg at vi der både sælger og køber på TS må være med til at støtte " systemet" så vi stadig kan have denne mulighed.
    Mvh
    Susbuhl

  • Ghb77 04-08-2017 15:30

    Jeg er sådan lidt splittet - før i tiden var jeg altid af den holdning at sælger skulle betale sit gebyr og køber sit. Men efter ts har lavet så meget om og alt bare er blevet dyrere og dyrere samtidig med at sitet er blevet dårligere og dårligere, så er jeg faktisk ved at være træt af at betale og betale. Jeg synes enten gebyret skulle deles automatisk af ts mellem køber og sælger eller det var gratis når man var VIP - så fik man i det mindste lidt ud af at være VIP. Om det er markedet generelt eller trendsales det er galt med ved jeg ikke, men der er total dødt herinde.

    Det kommer dog også an på annoncen. Hvis køber ikke vil betale prisen, så kan jeg godt finde på at sige det er ok med x antal kr, men så bliver det via mobilepay.

    Fimselus - Fedt hvis der er nogen der kan sælge billigt tøj til overpriser, her kan jeg ikke en gang sælge dyrt tøj til bundpriser 

  • Tinta1 04-08-2017 16:51

    Meget enig med Ghb,

    det er ikke rimelige vilkår, at VIP brugere skal betale ligeså meget i  gebyr som de, der kører på frihjul. I det mindste mener jeg at standard brugere bør betale højere gebyr end VIP brugere, især at de skal betale gebyr som købere og VIP´s ikke skulle, så ville da der være en rimelig forskel der.

    Og så hedder det i øvrigt ikke længere sælger gebyr, men TS tryghed Ja sådan kan man jo camouflere mange skævdelinger!

    Og igen hvorfor er det kun sælgere, der skal finansiere købers tryghed. Jeg er også gået over til at handle med Mobilpay når det efterspørges, da min oplevelse sjovt nok er, at der er flere potentielle købere der ønsker det, Forstå det, om man vil. Jeg ville ikke selv drømme om at købe ting på TS over Mobilpay, det kender jeg for mange eksempler på, hvor køber er blevet snydt.

    Jeg har sådan set ikke noget personligt imod at betale et salgsgebyr, og det er såmænd heller ikke de 5% der er det store problem. Men som sagt burde TS indført en graduering af sælgersgebyr, så man betalte mindre som VIP og mere som standard bruger.

    Mvh.
    Tinta1

    Redigeret 04-08-2017 16:54

  • Fimselus 04-08-2017 17:09

    Køber skal da også af med et gebyr, og det betaler man , så må sælger tage sit gebyr , det skal da ikke være køber der tager begge gebyr mvh

  • Bamseline 04-08-2017 18:14

    Tinta1 --> så har TS ikke fået rettet deres "hjælpefunktion" til for her kaldes det stadig sælger gebyr:

    Gebyr ved TSpay
    Som køber er det gratis at handle via TSpay.
    Som privatsælger betaler man 5 % af det samlede handelsbeløb, mens gebyret for erhvervssælgere udgør 8 % af det samlede handelsbeløb.

    Bamseline

  • Ghb77 04-08-2017 18:15

    Fimselus - Det skal man altså ikke, det er kun sælger der betaler (men på et tidspunkt betalte både køber og sælger). Jeg har i hvert fald ikke betalt noget gebyr på den handel jeg godkendte i forgårs som køber 

  • Tinta1 05-08-2017 10:25

    Bamseline:

    Det er korrekt, at der står "salgsgebyr" på kvitteringen for en gennemført handel. Men ved den samlede prissammensætnings beskrivelse ved oprettelse af annoncer kalder TS det "TSpay Handelstryghed", og ikke et ord om gebyr!

    Går du ind på fanen om "Handel" Beskrives TS Pay Handelstryghed således:

    "Giver du kun 5 % af den samlede salgspris for at kunne tilbyde dig og din køber TSpay Handelstryghed".

    "Er du automatisk og gratis beskyttet af vores Handeltryghed, når du køber via TSpay".

    Men man kan godt finde ordet gebyr som sælger...Hvis du leder længe nok, og vel også så TS har dækket sin røv i ikke at kunne beskyldes for at vildlede.

    Fimselus:
    Du har jo så ikke ret i at man som køber skal betale gebyr for sin TS handelstryghed. Om din bemærkning om: ...så må sælger tage sit gebyr , det skal da ikke være køber der tager begge gebyrer, var møntet på mit indlæg ved jeg ikke. Men jeg har på intet tidspunkt nævnt, at det er rimeligt at køber skal dække sælgers gebyr.

    Det jeg anfægter er at standardbrugere kan bruge dette site gratis, og det er i forvejen betalende brugere der skal finansiere deres handelstryghed. DET er ikke fair!

    Mvh.
    Tinta1

  • Bamseline 05-08-2017 11:39

    Tinta1 --> ikke for at det skal blive ordkløveri, men det du citerer:
    "Giver du kun 5 % af den samlede salgspris for at kunne tilbyde dig og din køber TSpay Handelstryghed" står jo netop ovre i kolonnen til venstre med overskriften SOM SÆLGER....

    Og ja, det er helt korrekt at man som køber IKKE betaler gebyr.
    Det har man gjort (så vidt jeg husker var det 2%), men det blev afskaffet igen.

    Bamseline

  • Susbuhl 05-08-2017 11:43

    Pyha,- jeg fik da lige sat gang i noget med mit indlæg.
    Godt at få tingene diskuteret, - jeg håber bare at TS følger lidt med for der er vist nogle problemstillinger de bør  " lytte " til.
    Mvh og god weekend
    Susbuhl

  • Tinta1 05-08-2017 11:50

    Bamseline, jeg opfatter dig ikke som ordkløver. Synes altid du har saglige indlæg her på debatten. Jeg er helt med på kolonnerne du refererer til. Det er naturligvis også et spørgsmål om hvordan den enkelte tolker den skrevne tekst! Og jeg vil stadig fastholde at TS sminker sine beskrivelser, og undlader at komme med en ordentlig forklaring på hvorfor nogen bruger skal betale og andre kan køre på frihjul. Mvh Tinta

  • Tinta1 05-08-2017 11:56

    Susbuhl, ja det gjorde du TS lister ændringer ind ad bagdøren. Og har  tror jeg for 6 dage siden opdateret handelsbetingelserne her på sitet, uden at kommenteret på denne debat og en jeg oprettede i sidste uge. Så det kan da godt være de læser med, men det virker som om at de er ligeglade. Mvh Tinta

  • Tinta1 05-08-2017 12:03

    Bamseline,  det tidligere køber gebyr du refererer til var vist først 3 el. 4% for VIP brugere og vist 5% for standard brugere, husker ikke helt procentsatserne, men VIP'er betalte mindre. Og så afskaffede man helt køber gebyret for VIP brugere. Sidste år afskaffede så køber gebyret for alle brugere. Mvh. Tinta

    Redigeret 05-08-2017 12:05

  • Bamseline 05-08-2017 12:13

    Tinta --> lige måde 

    Og ja, jeg savner bestemt også mere synlighed fra TS' side og bestemt også mere generel info ang ændringer og ting her på TS.

    Synes der blev snakket meget højt på et tidspunkt om at der var flere fordele på vej til VIP brugerne, men det synes jeg der har været MEGET stille omkring her på sidste.

    Og er helt enig i at gebyr (uanset om det så er den ene eller den anden art ) bør være lavere for VIP brugere end for standard brugere. Det er trods alt VIP brugerne der betaler for at være her.

    Bamseline

  • Susbuhl 07-08-2017 13:08

    Så glippede der igen en handel ,- sjovt at folk sætter ting til salg som de så alligevel ikke vil sælge !
    Jeg vil rigtig gerne købe, men ikke via mobilpay og derfor mister jeg en del handler,- 3 handler på en uge, hmm !
    Jeg forstår det simpelthen ikke .
    Mvh
    Susbhl

  • Gloster 07-08-2017 20:32

    Jeg handler mindre og mindre herinde. Feks det med at tørre sælgergebyret af på køberen, det pjat gider jeg ikke.

    Derud over har jeg efterhånden lavet support arbejde så mange gange, ved at anmelde annoncer som købere opretter under "sælges" men support gider ikke at gøre noget ved det. Og jeg gider ikke blive ved med at spilde min tid med at læse hver enkel annonce igennem, for at opdage at det i virkeligheden er en der søger den pågældende vare.

  • Montymax 07-08-2017 21:14

    Jeg er faktisk fuldstændig ligeglad med når jeg sælger om det er ts eller mobilpay. Hvis en køber foretrækker ts så bliver det sådan og jeg kunne ikke drømme om at nævne de procenter. Jeg er kommet af med noget jeg ikke kunne bruge selv og så er det fint for mig.
    Lidt sværre bliver det når jeg køber noget. Da er jeg mere forsigtigt og kigger efter vurderingerne og hopper videre hvis der er mange dårlige handler i mellem.
    Jeg syntes det er tit i annoncer at der står at køber betaler alle gebyrer og jeg kunne ikke drømme om at gå med til det.
    Om prisen så et andet sted er sat så jeg alligevel kommer til det - det er så en anden sag. Da ved jeg det så ikke.

  • Hermank 11-08-2017 08:53

    jeg er ved at rydde kraftig op i mine smykker og har en del øreringe tilsalg til 13kr incl porto. hvis køber vælger ts handel. så koster de stadig 13kr incl porto for køber. jeg tager ikke noget i gebyr. men synes 5% er meget i sælger gebyr.
    og går udenom dem som skriver at køber betaler gebyret. synes ikke det er fair. når folk køber noget af mig uden gebyr så forventer jeg også at kunne købe ved andre uden gebyr.

    Redigeret 11-08-2017 08:54

  • Montymax 11-08-2017 09:23

    Lige netop sådan. Det ER sælgers  gebyr for at få en handel.  Selvom masser sælger ønsker at lægge det på køberen.

    Redigeret 11-08-2017 14:16

  • Bamseline 11-08-2017 13:27

    Montymax --> mon ikke du mener: "Det er SÆLGERS gebyr for at få en handel."

    Bamseline

  • Montymax 11-08-2017 14:15

    Argh - jo, selvfølgelig da. Det er sælgers gebyr og ingen tvivl om det.
    Nu har jeg også rettet det.

    Redigeret 11-08-2017 14:16

  • Bamseline 11-08-2017 14:40

    Men vi er i øvrigt helt enige - synes da også det er træls med at give 5% i TSpay gebyr som sælger og handler da også meget gerne via mobilepay, men synes altså ikke at det kan diskuteres at det ER et sælgergebyr som det også fremgår inde på TS' hjælpesider og kunne ikke drømme om at "tørre" dette gebyr af på køber - altså at forlange at køber skal betale dette som betingelse for at ville handle TSpay!

    Ville ønske Trendsales kunne fremtrylle et eller andet system som kunne gøre det umuligt for sælger at forlange sælgergebyret betalt af køber, men har ingen ide om hvordan det skulle kunne lade sig gøre

    Bamseline

  • Montymax 11-08-2017 18:45

    De 5 % er det ikke kun ved ikke Vib brugere og ellers 3 % for Vib mener jeg men er slet ikke sikker. Jeg har ikke fulgt så meget med men er bare glad når jeg får solg noget.  Er det  så ts køber vil have er det bare sådan og ingen nød og klager fra mig.
    Jeg tror heller ikke der kan laves noget som binder sælger til det gebyr.
    Eneste er så at de sælgere der vil tørre det over på køber, kan lade være at skrive det og sætte prisen så de selv får det dækket som de ønsker.
    Det løser ikke problemet ved  jeg godt men hvad jeg/ vi ikke har ondt af ..............
    Det får ihvertfald mig til at se rødt når jeg ser at " alle gebyrer " betales af køber og somme tider tager jeg det op men det nytter somregel ikke.

  • Bamseline 11-08-2017 19:01

    Har gennemført TSpay i dag og betalt 5% - og jeg er VIP-bruger, så den nedsatte pris på 3% er slut nu for VIP brugere.

  • Bamseline 11-08-2017 19:03

    Gebyr ved TSpay
    Som køber er det gratis at handle via TSpay.
    Som privatsælger betaler man 5 % af det samlede handelsbeløb, mens gebyret for erhvervssælgere udgør 8 % af det samlede handelsbeløb.

    *******

    Taget fra TS' retningslinier.

  • Hermank 12-08-2017 16:02

    generelt synes jeg nu ikke der er gang i ts overhovedet. betaler vip hver måned. men synes ikke jeg får noget ud af det. der sker bare ingenting.
    det kan da også være det jeg har tilsalg er kedeligt/billigt/dyrt eller en hel fjerde grund dertil. men ser bare heller ikke ud til andre får deres ting solgt.

    får i noget solgt herinde???

  • Tinta1 12-08-2017 16:18

    Hermank,
    Jeg synes nu stadig at TS er det bedste alternativ til at handle secondhand. Jeg har prøvet Gul og Gratis og DBA, men der synes jeg der er endnu længere mellem snapsene. Sommerferieperioden synes jeg generelt ligger temmelig død hen salgsmæssigt her på TS. Men ellers synes jeg at salget er ok. Jeg sælger ca 2-3 annoncer om ugen.

    Mvh.
    Tinta1

  • Bamseline 12-08-2017 16:51

    Altså jeg synes da også her kan være dødt i perioder - og i sommerferien er her ekstra dødt....
    Men som Tinta har jeg aldrig fundet en anden portal/salgsside hvor det går bedre - tværtimod!
    Har også prøvet de ovennævnte + flere sider som faktisk ikke eksisterer mere og ingen sider har kunnet hamle op med TS salgsmæssigt. Her sælger jeg måske lidt/ikke så meget i perioder - på de andre sider solgte jeg intet!

    Bamseline

    Redigeret 12-08-2017 16:52

  • Hermank 12-08-2017 17:42

    har været heldig på dba. men kan godt se i forhold til jeres annoncer er mine ting altså lidt kedelige.
    jeg er også mest på ts for at hygge mig med sælge/købe.
    jeg har holdt pause fra ts i nogle år. så er lidt "ny" herinde igen. var ikke klar over det ligger lidt død i sommerferien.
    det ved jeg så nu 

  • Montymax 12-08-2017 19:48

    Okay og Ja men så er det 5 % nu vi som sælger betaler. Det andet var nok også kun en periode og den er så overstået.
    Der sker ikke alverden her for mig - dog få små handler i løbet af en måned.
    Gul og Gratis er intet værd og jeg kan se at der kun har været få der har kigget på mine annoncer, så det er ikke der jeg satser. Dog sætter jeg sommetider alligevel noget til salg da det jo er gratis.
    DBA har jeg altid annoncer på og der bliver godtnok kigget på annoncerne men så heller ikke mere. Dog overvejer jeg at lave + abonnement men kan det mon betale sig ? Det koster kun 29 kr men hvor er fordelen udover at annoncerne bliver fremhævet og det koster et lille beløb for at få annoncen genstartet. 
    Så er der Facebook og der har jeg solgt noget to eller tre gange og der er SÅ mange grupper og Så mange annoncer at de drukner.
    Tradoro har jeg solgt noget på nogle gange men intet efter at de har lavet den der Tradoro Klup der koster 149 kr mener jeg OM MÅNEDEN. Det er fuldstændigt tosset og jeg vil ikke give så meget - aldrig.
    Så er der vist ikke flere muligheder med salg, ikke at jeg kender.

  • Hermank 13-08-2017 13:59

    Tradono klub koster 9kr i ugen
    og du har helt ret. den er godtnok noget død efter der er kommet alle de reklamer og klub osv.

  • Montymax 13-08-2017 14:51

    Åha - ja, det har du ret i. Jeg har læst det godt igennem nu og de 149 kr er glad jeg kunne spare ved at være klubmedlem. Det var jo en ganske anden snak, så måske gør jeg det. Der er jo 14 dage gratis.
    Så hvis det kunne give et salgsfremstød.

  • Hermank 14-08-2017 12:32

    du kan da prøve de 14 dage. der er ingen problem med at melde sig ud af klubben igen.
    kunne være du var heldig.

Skriv på debatten

Susbuhl sælger


log debate